آفتابه

thumbnail
۱۱ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

پیدا کردن کلمه مخفی در بطن شکل و علائم داخل تصاویر

سال: 1393
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    توضیح ابتدایی بازی به سادگی روش انجام آن را شرح می‎دهد و هیچ ابهامی در درک روش انجام باقی نمی‌گذارد، اما نوجوانان به زمان و امتحان چندین کلمه نیاز دارند تا تسلط لازم و درک دقیقی از ساختار بازی به دست بیاورند. بخش‎های کمک‌کننده با کسر سکه به بازیکنان در زمان نیز راهنمایی‎های متنوعی را نیز می‎دهند تا بتوانند به بازی ادامه دهند.
    ترکیب تصویری نمایش داده‌شده در بسیاری از مراحل از خلاقیت بالایی برخوردار بوده که ذهن بازیکنان را به عجیب‎ترین کلمات هدایت می‎کند. شانس بازیکنان در برد به‌وسیله آزمون‌وخطا بسیار پایین است، درنتیجه برد در قدرت خلاقیت نوجوانان قرار دارد که در کمترین زمان مفهوم پشت تصاویر را بیابند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازی آفتابه نوع متفاوتی از بازی‎های چالشی لغت و یافتن کلمه را نمایش می‎دهد که بازیکن با استفاده از تصاویر کلمه‎ای بی‎ربط ولی در عین حال مخفی در تصویر را پیدا می‎کند. در عین‎ شفافیت قانون بازی درک روش انجام آن به‌طور کامل و تسلط بر آن به عبور از مراحل و تمرین نیاز دارد. علت عدم تناسب بازی برای گروه سنی کودکان دبستانی در دشواری عبارات و مفاهیم پنهان در تصاویر است و هیچ مشکل اخلاقی یا عامل ترسناک یا خشونت‎باری در بازی مشاهده نشده است. تفاوت سطح دشواری کلمات بدون هیچ نظمی در بین مراحل وجود دارد که در کنار چالشی شدن بازی ممکن است در طولانی‌مدت حس سرخوردگی یا کسل شدن را در نوجوانان ایجاد کند. بازیکنان به قدرت خلاقیت و نگاه به تصاویر خارج از شکل ظاهرشان نیاز دارند تا بتوانند معمای داخل هر تصویر را کشف کنند. هزینه‎ی بالای دریافت راهنمایی با خرج سکه‎های داخل برنامه نوجوانان را به سمت خرید درون برنامه و افزایش سکه برای گرفتن راهنمایی بیشتر هدایت می‎کند که معمولاً در مراحل بالایی (دشواری بالاتر) بیشتر است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.4.3 Android در تاریخ 97/06/20 بعد از عبور از 30 مرحله اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    سادگی بازی ازنظر ظاهری و گزینه‎های موجود ازجمله ویژگی‎های مثبت این برنامه به شمار می‎آید. برخی از تصاویر از کیفیت بصری بالایی برخوردارند، برخی ترکیبی از عکس‎های واقعی‎اند ولی تعدادی از تصاویر از کیفیت بسیار پایین و تصاویر خیلی کوچک تشکیل‌شده‌اند که هیچ هماهنگی در بینشان مشاهده نمی‎شود. گرافیک این بازی دو بعدی و با رنگ قالب قهوه‎ای روشن طراحی‌شده است که به‌مرور باعث خسته شدن چشم می‎شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای افزایش سکه داخل بازی امکان خرید درون برنامه در بسته‌های 450 تومانی تا 5000 تومانی وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۴.۳
    سال انتشار ۱۳۹۳