باباپز

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

بازی استراتژیک آشپزی متناسب با فرهنگ ایرانی

سال: 1395
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در شروع بازی شخصیت اصلی بازی نحوه‎ی درست کردن هر غذا را توضیح می‎دهد. با ورود هر غذای جدید این شخصیت تمام مراحل پخت را برای غذای جدید نیز توضیح می‎دهد. کنترل این بازی ساده است و فقط نیاز به ضربه زدن روی مکان یا وسیله یا کشیدن وسیله‎ای با انگشت به سمتی دیگر دارد. با بالا رفتن مراحل سرعت بازی رفته‌رفته زیاد می‎شود و سختی بازی افزایش پیدا می‎کند.
    در این بازی کودکان در مورد آشپزی کردن مواردی را می‎آموزند. ازجمله این موارد نحوه پخت هر غذایی است که مثلاً کیک در فر قرار می‎گیرد، ولی فلافل سرخ می‎شود. همچنین کودکان در مورد محتویات برخی غذاها نیز آگاه پیدا می‎کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی برگرفته‌شده از بازی Cooking Fever است که بر پایه‎ی غذا درست کردن بوده و در آن بازیکن نقش آشپز را دارد. افراد به‌منظور سفارش غذا و نوشیدنی به رستوران می‎آیند و جلوی میز آشپز جهت سفارش غذا قرار می‎گیرند و بازیکن باید غذای هر فرد را با توجه به تقاضایش آماده کند. سرعت بالاتر در این بازی نقش مهمی دارد که تنها ناشی از سرعت بازیکن نیست و به تجهیزات داخل بازی نیز وابسته است که با استفاده از سکه‎ها و جواهرات به‎روز می‎شوند. در هر بخش غذاهای متنوعی وارد می‎شود که شامل دسر، غذای اصلی، نوشیدنی و انواع سس هستند. در بخش ورودی به هر ستوران یک نمای آماری از وضعیت رستوران و به‌روز رسانی آشپزخانه و محیط داخلی وجود دارد. خوشحال نگه‌داشتن مشتریان و تحویل غذا پیش از عصبانیتشان باعث افزایش امتیاز می‎شود. محور این بازی بر مبنای غذا است (بسیاری فست‎فود و انواع غذای ناسالم مانند شیرینی است) که این امر باعث تحریک شدن حس گرسنگی بازیکنان شده و نیاز به خوردن غذاهای مشابه در انتهای بازی را زیاد می‎کند. در این بازی تلاش شده است که فرهنگ ایرانی و مسائل اخلاقی رعایت شود و غذاهایی با طبع ایرانیان مانند فلافل نیز اضافه شود. این بررسی بر مبنای نسخه 1.02.04 Android در تاریخ 96/08/14 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    موسیقی بازی بسیار تکراری است که موجب خسته‌کننده شدن بازی می‎شود، اما گرافیک بازی از کیفیت خوبی برخوردار است. تنوع غذاها بالا بوده و شباهت بسیاری به غذاها در دنیای واقعی دارند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    علاوه بر کسب سکه و جواهر در انتهای بازی، امکان افزایش آنها از راه خرید درون برنامه نیز وجود دارد و در انواع بسته از 4.900 تومان تا 99.900 ارائه می‎شود. همچنین امکان تماشای ویدیو برای کسب جواهر بیشتر وجود دارد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    به اشتراک‌گذاری بازی در Instagram، Twitter، Facebook و تلگرام برای کسب جواهر بیشتر وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۰۲.۰۴
    واحد پول رایگان
    ناشر آرنا
    سال انتشار ۱۳۹۵
    ارز رایگان