بقالی

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

نقش‎آفرینی در قالب یک فروشنده با هدف کسب درآمد بیشتر

    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    با ورود مشتریان باید روی خواسته‎ آن‎ها ضربه زد تا به‌صورت خودکار جنس درخواست شده به مشتری مربوط داده شود. در زمان حساب‌وکتاب هم مبلغ دریافتی و پرداختی در بالای دست‎ها نوشته می‎شود و کار را ساده می‎کند. نبود آموزش اولیه به‌طور حتم درک اولیه از بازی را برای کودکان دبستانی دشوار می‎کند.
    موسیقی متن بازی با ریتم سنتی خود در کنار لهجه‌های محلی مشتریان تلاش موفق این بازی برای ایجاد حال و فضای اقلیم‎های شمالی کشور ایران است تا بازی رنگ بومی به خود بگیرد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی از مجموعه بازی‎های «گلیم گیمز 2» است که بازیکن با قرار گرفتن در نقش بقال به فروش محصولات و کسب در‎آمد می‎پردازد. مشتریان هر یک با تقاضای یک کالا نمایان می‎شوند و باید پیش از آن‌که ناراحت شوند نیازشان رفع گردد. برای استراحت می‎توان از شاگرد بقال استفاده کرد و با خرید فروشنده جدید درآمد را بیشتر کرد. به‌جز بقالی میوه‎فروشی نیز در این بازی طراحی‌شده است و به‌زودی بخش سمساری نیز راه‎اندازی خواهد شد. در این بازی کودکان می‎توانند تا حدودی اصول جمع و تفریق کردن را تمرین کنند، زیرا که در زمان حساب هزینه‎ها باید مابقی پول مشتریان پس داده شود. بازی هیچ جنبه آموزشی ندارد و بر روی هیچ مهارتی تأکید نمی‎کند و به علت روند یکنواختی که دارد به‌سرعت تکراری می‎شود. با جمع‎آوری سکه‎ها می‎توان محصولات را به‌روز کرد یا فروشنده جدید خریداری کرد. این بررسی بر مبنای نسخه 1033 Android در تاریخ 96/08/16 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    فروشنده در طول مراحل از اصطلاحات و عبارات کوچه بازاری و کسبه استفاده می‎کند و بازی را به نوع خود متفاوت می‎سازد. ظاهر اشیای داخل مغازه دقیقاً همانند ظاهر اشیا در دنیای واقعی طراحی‌شده است و حالت کارتونی شخصیت‎های بازی را ندارد. موسیقی متن با دقت و تنوع خوبی ساخته‌شده است که با فضای بازی هماهنگی بالایی دارد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای به دست آوردن سکه بیش‎تر جهت به‌روز رسانی و خرید می‎توان با پول واقعی و خرید درون برنامه سکه بازی در بسته‎های متنوع از 1000 تومان تا بسته 10.000 تومان به دست آورد. در بخش بقالی برند‎های برجسته‎ی محصولات غذایی به چشم می‎خورد که برخی با به‌روز رسانی محصول به برندی دیگر تغییر می‎کنند و تعداد بسیاری در آخرین سطح به‌روز رسانی به برندهای خارجی تبدیل می‎شوند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱۰۳۳
    واحد پول رایگان
    ناشر گلیم گیمز ۲
    ارز رایگان