جنگ وایکینگ‎ها: بازی استراتژی

thumbnail
۱۱ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

بازی تکی و گروهی استراتژیک جهت مبارزه با قبیله‎های وایکینگ‎ها

سال: 2015
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در ابتدای هر مرحله از بازی بخش‎هایی معرفی می‎شود و کارکرد و نحوه ساخت شرح داده می‎شود. آموزش کامل این بخش درک سازوکار بازی را بسیار ساده کرده است. تمرکز در بخش ابتدایی بر روی بازی تک‌ نفری است تا زمانی که بازیکن با قسمت‎های مختلف آشنایی کامل به دست بیاورد.
    کودکان و نوجوانان در مورد تفکر استراتژیک و حل مسئله می‎آموزند. شکستن دشمن تنها با سرباز بیش‎تر صورت نمی‎گیرد و نوع واردکردن نیرو‎ها به زمین دشمن یا قدرت هر نیرو در برد بازیکن بسیار مؤثر است. نیروی سربازان و نحوه دیوارچینی دفاعی به همراه کسب منابع، پیش از زمان حمله رقیب بسیار حیاتی است. تشکیل گروه در دهکده فرصتی برای تمرین کار گروهی است.
    بازی تحت عنوان بازی‎های هیجانی و استراتژیک طبقه‎بندی می‎شود و اگرچه زمان مناسبی از بازی صرف ساخت دهکده و قبیله می‎شود، ولی یکی از بخش‎های اصلی بازی برای جنگ با قبایل دیگر و دفاع از قبیله خود در برابر حمله دشمنان است. هدف از حمله کردن کسب سکه و Manna است. در هنگام جنگ خونریزی وجود ندارد، اما با کشته شدن سربازها سنگ‌قبری به وجود می‎آید.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی ازنظر روش انجام بازی و محتوایی مشابه بازی Clash of Clans است، با این تفاوت که داستان بازی با شخصیت‎های وایکینگ شکل می‎گیرد. بازیکنان با ساختن دهکده‎ی خود و گسترش آن نیاز به Manna و سکه دارد که از راه‎های مختلفی در جریان بازی به دست می‎آید. بازیکن می‎تواند با هوش مصنوعی بازی به مبارزه بپردازد و با قبایل واقعی درگیر نشود یا انتخاب کند که با پرداخت سکه‎ی محدود در جنگ با قبایل واقعی و افراد واقعی پشتشان شرکت کند. امکان افزایش جواهر داخل بازی با رسیدن به اهداف یا با خرید درون برنامه وجود دارد و از این جواهرات برای افزایش منابع استفاده می‎‎شود. بازی شامل ساخت‎وساز و جنگ با دهکده‎ها است و قابلیت عضو شدن در قبایل مختلف در بازی وجود دارد که با این عضویت امکان مکالمه و ارسال درخواست کمک فراهم می‎آید. البته این بازی به نسبت بازی‎های مشابه طرفداران کمتری دارد که همین امر باعث کاهش میزان مکالمات بین بازیکنان شده است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر اساس انجام چندین جنگ، رسیدن به سطح 14 و عضویت در قبایل و بر مبنای نسخه 1.0.32 Android در تاریخ 96/08/09 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    دنیای بازی تصویری از جنگ بین وایکینگ‌ها را نمایش می‎دهد و شخصیت‎های جنگی همگی ازنظر ظاهری شبیه به جنگجویان وایکینگی‎اند. همچنین شکل ساختمان‎ها نیز از همین اصل پیروی می‎کند. گرافیک بازی به نسبت از جذابیت کمتری نسبت به بازی‎های مشابه برخوردار است. تنوع و رقابت‎های محدود برنامه از علل خسته‌کنندگی آن به شمار می‎آید. موسیقی متن در زمان جنگ حالت هیجانی به خود می‎گیرد تا حس‎وحال جنگی به فضای برنامه وارد سازد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای بازی کردن با سرعت‌بالا منابع به اندازه کافی و به سرعت به دست نمی‎آیند، درنتیجه نیاز به خرید درون برنامه و پرداخت پول واقعی برای افزایش جواهر وجود دارد که در بسته‎های 2 دلاری تا 90 دلاری ارائه می‎شوند. البته گاهی پیشنهاد‎های ویژه نیز با قیمت کمتر ارائه می‎شود. در گوشه‎ای صفحه گاهی تبلیغ سایر بازی‎ها نمایش داده می‎شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۰.۳۲
    حداقل نیازمندی اندروید ۲.۳.۳ یا بالاتر
    واحد پول رایگان
    ناشر Frismos Games
    سال انتشار ۲۰۱۵
    ارز رایگان