
۱۱ سال به بالا
۹ تا ۱۱ با همراهی والدین
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
جایگذاری کلمات حذفشده از اشعار شاعران معروف و جملات نوستالژی دههی شصت و هفتاد
بررس متن: حامد داوری
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
در ابتدا چگونگی کار با برنامه به طور کامل و به زبان فارسی به بازیکن آموزش داده میشود و ابهامی برای مخاطب باقی نمیماند. بازی برای بازیکنان با آشنایی کمتر به شعر یا برنامههای قدیمی میتواند چالشبرانگیز باشد که کمک والدین تا حدودی برای فهم بهتر آن نیاز خواهد بود .
بازی به تقویت دانش ادبیات بازیکن و آشنایی او با شاعران بهنام آشنا کمک خواهد کرد. بازیکن در جریان بازی و با مطالعهی شعرها با نوع شعر سرایی شاعرانی که تأثیر بسیاری در ادبیات کشور داشتهاند آشنا میشوند.
نام و شعر بسیاری از شعرای ایرانی در این بازی وجود دارد و همچنین تصاویر طراحیشده برای شخصیتها میتواند بازیکن را با نوع پوشش مردمان ایرانی در زمانهای گذشته آشنا کند.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
این بازی از دو بخش کهن و نوستالژی تشکیل شده است. در بخش کهن اشعار شاعران معروف ایرانی مثل حافظ، سعدی، خیام و مولوی در قالب بیتهایی که چهار کلمهی آن حذف شده است وجود دارد. بازیکن با استفاده از کلمات در هم موجود در هر مرحله، کلمات جا افتاده را در جایگاه صحیح هر یک قرار میدهد. در بخش نوستالژی اشعار برنامههای کودک معروف تلویزیون مثل خونهی مادربزرگه یا جملات شخصیتهای معروف کودکانه مثل کلاه قرمزی قرار دارند. با قرار دادن کلمات در جای مناسب سکههایی به بازیکن تعلق میگیرد که او میتواند برای دریافت نکتههای کمکی از آنها استفاده کند. آشنایی با شعرهای شاعران مشهور ایرانی و تقویت دانش ادبیات از ویژگیهای آموزشی این بازی است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات و حریم خصوصی برنامه را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخهی Android 1.3 و در تاریخ 99/03/19 نوشته شده است.
کیفیت
استفاده از وسایلی مانند تلویزیون قدیمی در طراحی بازی متناسب با برنامه های نوستالژیک دههی شصت و هفتاد است. موسیقی بازی نیز سبکی قدیمی داشته و هارمونی زیبایی را با محتوای برنامه ایجاد کرده است.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
این بازی دارای خرید درون برنامهای است.
مشخصات برنامه
نسخه تست شده روی اندروید ۱.۳