قند و نبات

thumbnail
۱۱ سال به بالا
۹ تا ۱۱ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

جای‎گذاری کلمات حذف‎شده از اشعار شاعران معروف و جملات نوستالژی دهه‎ی شصت و هفتاد

    بررس برنامه: حامد داوری

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در ابتدا چگونگی کار با برنامه به طور کامل و به زبان فارسی به بازیکن آموزش داده می‎شود و ابهامی برای مخاطب باقی نمی‎ماند. بازی برای بازیکنان با آشنایی کمتر به شعر یا برنامه‎های قدیمی می‎تواند چالش‎برانگیز باشد که کمک والدین تا حدودی برای فهم بهتر آن نیاز خواهد بود .
    بازی به تقویت دانش ادبیات بازیکن و آشنایی او با شاعران به‎نام آشنا کمک خواهد کرد. بازیکن در جریان بازی و با مطالعه‎ی شعرها با نوع شعر سرایی شاعرانی که تأثیر بسیاری در ادبیات کشور داشته‎اند آشنا می‎شوند.
    نام و شعر بسیاری از شعرای ایرانی در این بازی وجود دارد و همچنین تصاویر طراحی‎شده برای شخصیت‎ها می‎تواند بازیکن را با نوع پوشش مردمان ایرانی در زمان‎های گذشته‎ آشنا کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی از دو بخش کهن و نوستالژی تشکیل شده است. در بخش کهن اشعار شاعران معروف ایرانی مثل حافظ، سعدی، خیام و مولوی در قالب بیت‎هایی که چهار کلمه‎ی آن حذف شده است وجود دارد. بازیکن با استفاده از کلمات در ‎هم موجود در هر مرحله، کلمات جا افتاده را در جایگاه صحیح هر یک قرار می‎دهد. در بخش نوستالژی اشعار برنامه‎های کودک معروف تلویزیون مثل خونه‎ی مادر‎بزرگه یا جملات شخصیت‎های معروف کودکانه مثل کلاه قرمزی قرار دارند. با قرار دادن کلمات در جای مناسب سکه‎هایی به بازیکن تعلق می‎گیرد که او می‎تواند برای دریافت نکته‎های کمکی از آن‎ها استفاده کند. آشنایی با شعر‎های شاعران مشهور ایرانی و تقویت دانش ادبیات از ویژگی‎های آموزشی این بازی است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات و حریم خصوصی برنامه را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی Android 1.3 و در تاریخ 99/03/19 نوشته شده است.

    کیفیت

    استفاده از وسایلی مانند تلویزیون قدیمی در طراحی بازی متناسب با برنامه‏ های نوستالژیک دهه‎ی شصت و هفتاد است. موسیقی بازی نیز سبکی قدیمی داشته و هارمونی زیبایی را با محتوای برنامه ایجاد کرده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    این بازی دارای خرید درون برنامه‎ای است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۳
    واحد پول رایگان
    ناشر سامرند