مارکرفت (مار و پله آنلاین)

بررس متن: نیلوفر غیبی

8+

شبیه‎سازی بازی قدیمی ماروپله به صورت آنلاین و رقابتی

ناشر: اینسایتل گیمز

مارکرفت (مار و پله آنلاین)

8+

شبیه‎سازی بازی قدیمی ماروپله به صورت آنلاین و رقابتی

ناشر: اینسایتل گیمز

بررس متن: نیلوفر غیبی

سنجه‌ها
جهان کودکی و نوجوانی
محتوای آموزشی
محتوای بومی و فرهنگی
ترس و خشونت
گفتار نامناسب
محتوای بزرگسالانه
سهولت استفاده

برای نمایش توضیحات هر سنجه روی آن کلیک کنید

جهان کودکی و نوجوانی
محتوای آموزشی
بازیکن باید محیط صفحه‎ی بازی، جایگاه خود و تاس‎های نمایان شده را ارزیابی و تحلیل کند و به بهترین انتخاب برسد.
محتوای بومی و فرهنگی
ترس و خشونت
بازیکنان می‎توانند مهره‎های یکدیگر را بزنند و در این حالت مهره‎ی زده شده بازی را از ابتدا آغاز می‎کند.
گفتار نامناسب
در حین رقابت بخش گفت‎وگوی از پیش تعیین شده‎ای وجود دارد که سه بخش روزمره، کل‎کل و شکلک دارد. در بخش کل‎کل از عبارت‎هایی همچون «زنده زنده میبلعمت» یا «ریز میبینمت» استفاده شده است.
محتوای بزرگسالانه
سهولت استفاده
آموزش گام به گام و همراه با متن اول بازی، شفافیت لازم برای کار با برنامه را ایجاد می‎کند و نیازی به آشنایی قبلی وجود ندارد. جلو رفتن و پیروزی بازیکن تا حد بسیار زیادی به شانس و حرکت سایر بازیکنان دارد و درصد محدودی از پیروزی برمبنای انتخاب بازیکن است. شلوغ بودن تصویر خانه‎های بازی و وجود جزئیات متعدد، تمرکز و شناسایی خانه‎های امن و غیرامن را دشوار کرده است.
آنچه والدین باید بدانند

این برنامه از بازی تخته‎ای ماروپله برگرفته شده است که با تشدید جنبه‎ی رقابتی هیجان آن افزایش داده شده است. بازیکن با صفحه‎ی مشبکی روبه‎رو می‎شود که از 100 خانه‎ی مربعی تشکیل شده است. برخی از این خانه‎ها به وسیله‎ی نردبان و برخی با مارهای بلند و کوتاه به هم متصل شده‎اند. قرار گرفتن در ابتدای هر نردبان موجب بالا رفتن ناگهانی بازیکن شده و قرار گرفتن بر روی سر مارها موجب سقوط ناگهانی بازیکن می‎شود. حرکت بر روی خانه‎ها براساس تاس‎های شانسی است که به صورت خودکار ریخته می‎شود. جریان بازی به صورت آنلاین و رقابت با بازکنان واقعی انجام می‎شود و اولین بازیکنی که به خانه‎ی شماره 100 برسد برنده‎ می‎شود. ورود به هر بخش نیاز به الماس‎هایی دارد که در جریان بازی یا از روش‎هایی همچون مشاهده‎ی تبلیغات، ارتباط با شبکه‎های اجتماعی یا خرید درون برنامه به دست می‎آید. البته پایین بودن سرعت افزایش الماس فشار غیرمستقیم بازی برای روی آوردن بازیکن به یکی از روش‎های ذکر شده است. در حین بازی قابلیت ارسال عبارت‎های از پیش تعیین شده‎ای وجود دارد که برخی از آنها حالت کنایه یا تمسخر دارد، ولی بازیکن در صورت تمایل می‎تواند قابلیت ارسال متن بازیکنان دیگر را مسدود کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.9.2 Android در تاریخ 98/11/19 نوشته‎شده است.

کیفیت

موسیقی متن فقط در بخش منوی بازی شنیده می‎شود و در زمان رقابت فقط صداهای کوتاهی برای تاس‎ها یا حرکات اجرا می‎شود. کیفیت گرافیکی بازی بالا است ولی شلوغی بیش از اندازه‎ی صحنه‎ی رقابت ممکن است موجب خطا یا برهم خوردن تمرکز بازیکنان شود.

مصرف گرایی

برای افزایش الماس بازیکن می‎تواند ویدیوی تبلیغاتی مشاهده کند یا از بسته‎های خرید درون برنامه استفاده کند.

حریم خصوصی

برای انجام بازی داشتن اتصال دائمی به اینترنت اجباری است. لینک ارتباط با تلگرام، اینستاگرام و توییتر برای افزایش الماس وجود دارد. بازیکن با داشتن نام کاربردی دوستان خود می‎تواند از بخش بازی با دوستان استفاده کند. برای ساخت پروفایل باید از ایمیل یا حساب تلگرام شخصی استفاده کرد. نام کاربری وارد شده‎ برای همه بازیکنان این برنامه نمایش داده می‎شود.

جزئیات برنامه موبایلی
سایز اندروید 43
نسخه تست شده روی اندروید 1.9.2
واحد پول رایگان
ناشر اینسایتل گیمز
دنیای واقعی

والدین می‎توانند به جای این برنامه، نسخه‎ی بازی تخته‎ای ماروپله را برای فرزندان خود تهیه کنند و در جمع‎های خانوادگی یا دوستانه بازی کنند.