مدرسه شادی

thumbnail
۸ سال به بالا
۶ تا ۸ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

آموزش مهارت‎های موردنیاز برای کودکان کلاس اول دبستان

    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    بازی به خودی خود محتوای بزرگسالانه‎ای ندارد، اما اکثر تبلیغاتی بازی همگی خارج از دنیای کودکان قرار دارند و نامناسب برای گروه سنی این برنامه و حتی چندین سال بزرگ‎تر از گروه سنی اول دبستان است.
    فهم دستورالعمل برای کودکان شاید ساده باشد و شفاف بیان‌شده باشد، اما انجام آن در برخی موارد بسیار دشوار است. برای مثال هیچ درست و اشتباهی در بازی گفته نمی‎شود و در بخش فارسی در بازی سرمشق نوشتن کودک باید روی الگو‎ها را با گچ پر کند و اگر حتی به‌جای پر کردن الگوها صفحه را نقاشی کند هیچ اعلانی به وجود نمی‎آید و متوجه حرکت درست یا اشتباه مشخص نخواهد شد. همچنین در مواردی همچون تقارن در بخش ریاضی وجود والد در کنار کودک الزامی است تا بتواند مفهوم بازی را درک کند و آن را انجام دهد.
    در این بازی مفاهیم الفبا، جمله‎سازی، ساخت کلمات، سیارات، دما، جمع و تفریق، وزن، تقارن، پول، آشپزی و بسیاری دیگر در قالب بازی و در سه بخش علوم، ریاضی و فارسی آموزش داده می‎شود. نحوه آموزش به‌صورت مستقیم است و دستور‎العمل به‌صورت مکتوب و شفاهی ارائه می‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی مجموعه‎ای از ٢٢ بازی کوتاه برای آموزش مهارت‎های موردنیاز کودکان اول ابتدایی است. سه کلاس درسی در بازی وجود دارد و با ورود به هر کلاس تعدادی بازی کوتاه متناسب با محتوای انتخاب‌شده ارائه می‎شود. با انتخاب هر بازی دستورالعمل بازی در بالا قرار می‎گیرد و با زدن روی بلندگو دستور خوانده می‎شود. در سمت راست کلاس‎های درسی تخته‎ی رتبه‎بندی‎ها قرار دارد و در بخش بوفه خرید درون برنامه برای استفاده از انواع بسته‎ها قرارگرفته است. بازی‎ها در سه بخش علوم، ریاضی و فارسی تقسیم شده‎اند. بازی شامل 6 بسته خرید درون برنامه و مجموعه تبلیغات بی‎انتها بوده، به همین جهت برای اطمینان از عدم ورود کودکان به لینک تبلیغات نظارت والدین توصیه می‎شود. این بررسی بر مبنای نسخه 1.1.6 Android در تاریخ 96/08/06 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    بازی با کیفیت پایینی طراحی‌شده است و تمامی تمرین‎ها در محیطی شبیه به مدرسه شکل می‎گیرد. برای طراحی کلاس‎ها و محیط مدرسه به جزئیات زیادی توجه شده تا محیط بازی باورپذیر شود. راهنمای بازی با صدای پر از هیجان کودکان را در طول تمرین‎های تشویق می‎کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    این بازی دارای انواع تبلیغات در جای‌جای برنامه بوده، که به‌صورت متنی و تصویری قرار گرفته‌اند. برای حذف تبلیغات می‎توان بسته‎ خریداری کرد(6 بسته در بازی ارائه می‎شود). سه بسته برای هر درس به‌طور مجزا است که با خریداری هر بسته تبلیغات آن درس حذف و محدودت زمانی درس نیز برداشته می‎شود. بسته‎های دیگر شامل امتیاز، تخفیف و همه بسته‎ها است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۱.۶
    واحد پول رایگان
    ناشر رویاگران نرم‎افزار
    ارز رایگان