منچرز

thumbnail
۱۰ سال به بالا
۶ تا ۱۰ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

رقابت در بازی رومیزی منچ همراه دوستان با تحلیل و استفاده از شانس

سال: 1396
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کودکان و نوجوانان هر دو به نوبه خود می‎توانند بردوباخت را به‌وضوح در این بازی حس کنند و حس رسیدن به نتیجه بهتر انگیزه‎ای برای تلاش رسیدن به آن به شمار می‎آید.
    کل‌کل‌های بازیکنان در بخش آنلاین ممکن است فضای بازی را از حالت دوستانه به مبارزه‎ی رقابتی تن‎به‎تن تبدیل کند و برخی از صفات از پیش نوشته‌شده در بخش مکالمات مانند ضعیفی یا حالتو می‎گیرم نیز به ساخت فضای منفی کمک می‎کند.
    در صورت آشنایی پیشینی با بازی منچ استفاده از این برنامه بدون دشواری خواهد بود، در غیر این صورت نیاز به مطالعه روش انجام بازی در ابتدای وجود دارد تا قوانین جزئی مربوط به زدن حریف یا تفاوت عدد روی تاس‎ها شفاف شود. سرعت بالای بازی در بازی آفلاین با هوش مصنوعی ممکن است برای کودکان کم سن کمی گیج‌کننده و حتی غیرقابل فهم باشد، اما به‌مرور و با تمرین می‎توان تسلط لازم برای برد در بازی را به دست آورد.
    از ویژگی‌های بسیاری از بازی‌های رومیزی به چالش کشیدن ذهن برای یافتن راه فرار یا ضربه زدن به حریف است؛ این بازی باوجود سادگی قوانین و متکی بودن بخش بالایی از آن روی شانس قرار دارد. بازیکنان با تحلیل حرکات رقیب خود و پیش‎بینی صحیح می‎توانند در زمان نوبتشان اقدام مناسب‎تری را انجام دهند تا احتمال برد خود را افزایش دهند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    منچرز برگرفته‌شده از بازی قدیمی منچ ساخته‌شده که متکی‎ بر درصد نسبتاً برابر شانس و تفکر شخصی بازیکن است. این بازی با قوانین ساده‎ی خود امکان درگیر کردن کودکان دبستانی تا نوجوانان دبیرستانی را فراهم می‎کند؛ البته می‎توان اطمینان داشت که در بازی‎های آنلاین احتمال برد بازیکنان باتجربه‎تر بالاتر است. بازی آنلاین در چهار بخش مبتدی، حرفه‎ای، لوکس و تیمی طراحی‌شده و لازمه شرکت در سه بخش انتهای عبور از سه مرحله از بخش مبتدی است. برای شروع بازی‎ها در حالت آنلاین الزام به پرداخت سکه‎های داخل بازی (با قیمت‎های مختلف) وجود دارد و تنها را افزایش سکه در جریان بازی بردن رقابت است. البته با خرید درون برنامه، مشاهده تبلیغات ویدیویی یا به اشتراک‌گذاری برنامه نیز سکه‎های بازیکنان افزایش می‎یابد. به غیر بخش لوکس در بازی‎های آنلاین قابلیت ارسال پیام متنی از پیش نوشته‌شده وجود دارد که جنبه تشویقی، احوال‎پرسی، کل‌کل یا عصبی کردن دارند که به انتخاب بازیکنان بر روی صفحه بازی نمایش داده می‎شود. در بخش لوکس این قابلیت بدون محدودیت و امکان نوشتن هر نوع عبارتی در اختیار بازیکنان قرار می‎گیرد. بخش آفلاین مبارزه با سایرین به‌صورت حضوری یا رقابت با هوش مصنوعی را در اختیار قرار می‎دهد تا در زمان نبود دسترسی به اینترنت یا سکه کافی امکان استفاده از بازی را فراهم کند. به علت قابلیت ارسال پیام (و آزاد بودن آن در بخش لوکس) ممکن است ساختار دوستانه بازی آنلاین به رقابتی خشن تبدیل شود که برای روحیه کودکان کم‎سن آزاردهنده باشد. قابلیت شخصی‎سازی ظاهر مهره‎‌های و ویژگی‎های بصری در حین رقابت در کنار هیجان برد ازجمله عوامل انگیزشی این بازی بوده که وابستگی بازیکنان را افزایش می‎دهد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 3.1.1 Android در تاریخ 97/06/20 بعد از 5 بار انجام کامل بازی نوشته‌شده است.

    کیفیت

    منچرز با گرافیک دو بعدی و با کیفیت بسیار عالی خود ازجمله بازی‎های ایرانی موفق ازنظر بصری به شمار می‎آید که فضای نوستالژیک و شادی را به‌صورت موازی شکل داده است. موسیقی شاد و نسبتاً هیجانی متن به بازیکن کمک می‎کند تا از کسل شدن فاصله بگیرد و هیجان رقابت را حفظ کند. رنگ‎های استفاده‌شده در ساخت بازی روشن و گرم‌اند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    کودکان و نوجوانان بدون هیچ محدودیتی می‎توانند با مشاهده تبلیغات ویدیویی متنوع سکه‎های خود را افزایش دهند. همچنین فروشگاه بازی برای افزایش سکه بسته‎های 1900 تومانی تا 99 تومانی ارائه می‎دهد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    انجام بازی به‌صورت آنلاین نیاز به اتصال دائم به اینترنت دارد. لینک ارتباط با Instagram، Twitter و تلگرام در بخش فروشگاه برای افزایش سکه قرار دارد. همچنین با ساخت حساب کاربری و اتصال آن به ایمیل یا تلگرام امکان بازیابی وضعیت و سکه‎ها در هر زمان ممکن می‎شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۳.۱.۱
    سال انتشار ۱۳۹۶