مهمان اصغرآقا (عروسی)

thumbnail
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

شرکت در مهمانی‌های خانوادگی مختلف برای خوردن آجیل و شیرینی

    بررس برنامه: پریا کنکاشور

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در برخی مراحل موضوع کلی بر محور خواستگاری و جشن ازدواج است.
    مادر گاهی وقت‌ها برای شماتت پسر خود را نفرین می‌‌کند، به طور مثال از جمله‌ی «پنبه در دهانت بگذارند» یا «جز جیگر بزنی» استفاده می‌کند. پدر خانواده نیز عباراتی مثل «نخورده‌ی قحطی‌زده» و «ندید بدید» می‌گوید. در بین معاشرت‌هایی که بین خانم خانواده و خانم صاحبخانه اتفاق می‌‌افتد، غیبت و بدگویی از سایر افراد انجام می‌شود. آن‌ها با جمله‌هایی به یکدیگر فخر می‌فروشند و به هم کنایه می‌زنند.
    روش انجام بازی بسیار ساده است. بازیکن تنها با نگه داشتن انگشت خود روی صفحه‌ی بازی می‌تواند باعث شود تا پسر از سر جای خود بلند شده و به صورت خودکار از خوراکی‌های روی میز بردارد.
    بازیکن باید زمانی که صاحب خانه مشغول انجام کارهای خود است با سرعت عمل زیادی به سمت میز پذیرایی رفته و خوراکی‌ها را بردارد. موفقیت در انجام این کار نیاز به حفظ تمرکز دارد و می‌تواند هماهنگی بین چشم‌ها و دست‌های بازیکن را تقویت کند.
    جو کلی بازی ایرانی و آشناست. سه مهمانی‌، عید دیدنی و بقیه‌ی مهمانی‌ها مراسم ختم، مراسم خواستگاری و مراسم عروسی هستند. آن‌ها بعضی از رسومات و شیوه‌ی معاشرت ایرانی‌ها را نشان می‌دهند اما از طرفی نشان داده می‌شود که صاحب‌خانه‌ها مهمان‌نواز نیستند و رفتار بدی در پذیرایی از مهمان دارند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی ترسیمی کمدی و خنده‌دار از چند معاشرت خانوادگی و فامیلی به سبک ایرانی است. یک خانواده‌ چهار نفره شامل پدر، مادر، یک پسر جوان و دختر کودک نشان داده می‌شوند؛ آن‌ها هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند اما شخصیت اصلی پسر خانواده است. او که بسیار شکمو و پرخور است با خانواده‌اش به دیدن اقوام و فامیل‌های خود می‌رود. مهمانی‌ها و دورهمی‌های متفاوتی مثل عید دیدنی، آشنایی پسر جوان با خانواده‌ی دختری از فامیل، خواستگاری، عروسی، افطاری و مراسم ختم پدر بزرگ در بازی طراحی شده است و در تمام آن‌ها میز پذیرایی با ظرف‌های میوه، شیرینی و آجیل مقابل تمام مهمان‌ها قرار گرفته است. مهمان‌ها با صاحب‌خانه درحال گفتگو و معاشرت هستند اما بازیکن باید درست در زمانی که صاحبخانه‌ها حواسشان پرت شده روی صفحه‌ی بازی کلیک کند تا پسرک شکمو به سمت میز رفته و از خوراکی‌ها بردارد. او باید سرعت عمل داشته باشد و به محض سر برگرداندن صاحبخانه سر جایش بنشیند تا گیر نیفتد. بازی چالش ساده‌ای دارد و تمام بخش‌های آن به همین شکل انجام می‌شود اما جو فکاهی که در هر مهمانی حاکم است می‌تواند از یکنواخت شدن روندش جلوگیری کند. به طور مثال هنگامی‌ که پسرک سمت میز پذیرایی می‌رود مادر زیر لب شکایت می‌‌کند و استرس این را دارد که آبرویشان پیش فامیل برود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌‌شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌ی1.16 Android در تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۹ نوشته شده است.

    کیفیت

    بازی از هشت بخش مختلف تشکیل شده که شیوه‌ی انجام در تمام آن‌ها یکسان است اما فضا‌ها و موضوع‌های طنزگونه‌ای دارد که البته شاید بیشتر برای بزرگسالان جذاب باشد. به طور مثال بین موضوع‌های مطرح‌شده در بازی که اغلب بزرگسالانه هستند و چالش بسیار ساده‌‌ی آن تناسبی وجود ندارد. تمام جزئیاتی که در محیط خانه‌ها به کار رفته برای مخاطب ایرانی آشنا هستند: فرش‌های لاکی رنگ، نوع پوشش خانم‌ها و آقایان، نوع صحبت‌هایی که بین افراد رد و بدل می‌شود و فضای کلی مهمانی‌ها. سعی شده است تا هر شخصیت ویژگی خاصی داشته باشد مثل مادر که اضافه وزن زیادی دارد و النگو‌های طلای بسیاری در دست کرده است، پدر خانواده که بسیار لاغر است و دختر کوچک که در حال عروسک‌ بازی است و گاهی بهانه‌گیری می‌کند. هر شخصیت، صداپیشه‌ی مخصوص به خود را دارد که با لحن طنزگونه و خاصی صحبت می‌کنند. صدای شخصیت‌ها و دیالوگ‌هایی که بیان می‌شوند هم خنده‌دار هستند و ترکیبشان با رنگ‌های شاد تصاویر باعث شده است تا این مجموعه برای بعضی بازیکنان جالب باشد.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بازیکن می‌تواند بدون رسیدن به حد نصاب امتیاز لازم و تنها با انجام خرید درون‌ برنامه‌ای به ارزش ۶۰۰۰ تومان از تمام بخش‌های بازی استفاده کند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    در ابتدا درخواستی مبنی بر موافقت بازیکن با مدیریت شدن دفترچه‌ی تلفن و تماس‌های او به وسیله‌ی بازی وجود دارد. همچنین او باید اجازه‌ی دسترسی بازی به پوشه‌ها، عکس‌ها و محتوای رسانه داخل دستگاه هوشمند را بدهد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    واحد پول ریال
    طبقه بندی تفننی