کوییز آو کینگز

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

مسابقه‎ی آنلاین برای ارزیابی و بهبود اطلاعات عمومی

سال: 2015
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در بخش مکالمات امکان ردوبدل شدن هر نوع لغتی وجود دارد و در بیشتر مواقع مکالمات خارج از محتوای اصلی بازی صورت می‎گیرد. بازیکنان بدون هیچ محدودیتی می‎توانند از ناسزا و لحن نامناسب استفاده کنند و هیچ‌گونه قابلیت گزارش نیز در بازی طراحی نشده است.
    تلاش اصلی بازیکن در این بازی انتخاب پاسخ درست است که با زدن روی گزینه انتخاب می‎شود. همچنین منوی بازی از ظاهر ساده و شفافی برخوردار بوده و هیچ ابهامی در مورد بخش‎های بازی وجود ندارد.
    سؤالات این بازی در مورد اطلاعات عمومی، علم و دانش، هوش و ریاضی، هنر و فرهنگ، ادبیات، موسیقی، زبان انگلیسی، مذهبی، تاریخ و ... است. بازیکن در کنار ارزیابی اطلاعات و سطح دانش خود در هر زمینه می‎تواند مطالب جدیدی نیز بیاموزد. امکان بازگشت به سؤالات و مرور آن‎ها به بازیکن اجازه می‎دهد تا نقاط ضعف خود را تقویت کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی با شعار «به یادگیری معتاد شوید» و ساخت فضای رقابتی بین بازیکنان و دوستان، تلاش کرده است تا یادگیری به‌صورت غیرمستقیم و در قالب پرسش و پاسخ ایجاد کند. گروه‎های سؤال در این بازی تنوع بالایی دارند؛ ازجمله: زبان انگلیسی، هوش و ریاضی، ادبیات، تاریخ، اطلاعات عمومی، لوگو و سرگرمی، بازی‎های کامپیوتری، تکنولوژی، ورزش، فوتبال و … . در هر سری از مسابقه شش سری سؤال مطرح می‎شود که موضوعات سه سری توسط بازیکن و سه سری توسط حریف مشخص می‎شود. پیشنهاد موضوعات به‌صورت تصادفی و متنوع بوده و با پرداخت سکه، موضوعات پیشنهادشده تغییر می‎یابد. طراحان سؤال در اصل همان بازیکنان بازی‎اند و تمام سؤالات به‌صورت چهارگزینه‌ای مطرح می‎شوند و تنها یک پاسخ صحیح دارند. سیستم کنترلی بازی با گزارش و اصلاح بازیکنان دیگر صورت می‎گیرد تا هرگونه خطایی در پاسخ سؤالات یا مشکل اخلاقی گزارش شود. اطلاعات آماری پاسخ‎های بازیکنان در بخش پروفایل شخصی قرار دارد و در صورت تمایل هر بازیکن می‎تواند سؤالات را بازرسی کند یا خود سؤالی جدید در یکی از حوزه‎های موجود طراحی کند. سکه‎های داخل بازی برای پیشرفت سریع‎تر و کمک گرفتن در حین مسابقه بسیار مفیدند و علاوه بر خرید درون برنامه از راه‎های متعددی قابل افزایش است. هیجان بازی تنها از زمان محدود پاسخ به سؤالات و علاقه به بردن حریف ناشی می‎شود. بدون ساختار بودن روند پرسش و پاسخ و خطاهای متعدد در سؤالات مطرح‌شده یادگیری را بسیار دشوار می‎کند و به هیچ عنوان دلیلی برای بالا یا پایین بودن اطلاعات عمومی افراد نیست. اطلاعات آماری بازیکنان در بخش پروفایلشان و رتبه‎های مختلفی در قسمت آمار وجود دارد. این بررسی بر مبنای نسخه 1.12.39 iOS بعد از رسیدن به سطح 11 در تاریخ 96/10/21 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    این بازی برنده جایزه‎ی بهترین بازی سال 95 به دید مخاطبین در جشنواره وب و موبایل ایران شده است. گرافیک بازی دوبعدی و رنگ‎ بستر آن آبی است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بخش فروشگاه برای خرید سکه در انواع بسته از 0.99 دلار تا 99.99 دلاری ارائه می‎شود و از این سکه برای خرید قابلیت، تغییر سؤالات پیشنهادی، تغییر آواتار، خرید تجربه، ساخت گروه، شروع بازی‎های لیگی و بازی نامحدود استفاده می‎شود. درازای مشاهده ویدیو تبلیغاتی، ثبت ایمیل و دعوت دوستان سکه به بازیکن هدیه داده می‎شود. حس رقابتی و رسیدن به بالاترین امتیاز از اصلی‎ترین عوامل انگیزشی این بازی به شمار می‎آید.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    لینک ارتباط با تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر در بخش تنظیمات قرار دارد. برای شرکت در مسابقات ارتباط با اینترنت اجباری است. امکان مکالمه بدون درخواست بازیکنان ممکن است و بازیکنان به‌راحتی برای سایرین پیام‎ ارسال می‎کنند. در شروع الزامی به ساخت حساب کاربری نیست اما به‌مرور برای دسترسی به بخش‎های خاص همچون عضویت در گروه نیاز به داشتن حساب کاربری به وجود می‎آید.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۱۲.۳۹
    واحد پول رایگان
    ناشر Quiz of Kings
    سال انتشار ۲۰۱۵
    ارز رایگان