1:11

thumbnail
۱۵ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

مبارزه با دشمنان با هدف ایجاد دنیایی بهتر

سال: 97
    بررس برنامه: حامد داوری

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    قبل از شروع داستان بازی گفته می‎شود و چگونگی انجام آن آموزش داده می‎شود اما مدت زمان کمی بعد از آموزش دکمه‎ی کنترل شخصیت محو می‎شود که تا حدی انجام بازی را دشوار کرده است. منوی بازی فقط شامل چند گزینه‎ی اصلی است و پیچیدگی ندارد.
    فضای تاریک و مه‎آلود و استفاده از رنگ‎هایی مثل نیزه‎های آتشین و قرمز رنگ بر پس‎زمینه‎ی سیاه بازی، نمایش وسایلی خطرناک مثل شمشیر و نیزه و همچنین نمایش مرگ‎های وحشتناک مواردی هستند که تا حدود زیادی ترس و خشونت را به بازی افزوده‎اند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی به سبک داستانی است. در ابتدای بازی شخصیت بازی مورد شکنجه قرار می‎گیرد اما با پیشروی در داستان مشخص می‎شود که او باید با مبارزه و از بین بردن دشمنان ناجی سرزمین خود باشد. در همان ابتدا چشم‎های شخصیت به وسیله‎ی یک نیزه‎ی داغ از بین می‎رود و پس از آن بازیکن است که باید او را در مسیر مه‎آلود، تاریک و ترسناک بازی هدایت کند. در این مسیر همه چیز حتی درختان، بوته‎ها و گیاهان نیز بر علیه شخصیت هستند و بازیکن باید با مبارزه با آن‎ها میوه، الماس و سایر موارد مورد‎نیاز را جمع‎آوری کرده و در کوله‎ی خود نگه دارد تا در صورت لزوم از آن‎ها استفاده کند. افرادی در مسیر بازی هستند که قصد کمک دارند اما آن‎ها نیز به گونه‎ای وحشتناک توسط دشمنان کشته می‎شوند. دکمه‎های کنترل‎کننده‎ی شخصیت مثل حرکت به جلو و عقب، شمشیر زدن و پرش قبل از شروع به بازیکن نشان داده می‎شوند اما بعد از شروع از صفحه‎ی بازی محو می‎شوند که باعث ایجاد چالش بیشتر در بازی خواهد شد. کنار هم قرار گرفتن تصاویری مثل شمشیر، نیزه و مترسک در فضایی اضطراب‎آور خشونت و ترس بازی را در حد قابل توجهی برجسته کرده است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی Android 1.079 و در تاریخ 99/03/20 نوشته شده است.

    کیفیت

    طراحی بازی دو‎بعدی بوده و به‎کارگیری همزمان دو رنگ مشکی و قرمز حس خشونت و خون‎ریزی را به بازی منتقل کرده است. موسیقی بازی غم‎انگیز است و صداگذاری‎هایی شبیه صدای قار قار کلاغ جو بازی را ترسناک‎ کرده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    این بازی خرید درون برنامه‎ای دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۰۷۹
    واحد پول رایگان
    ناشر مهدی فنائی
    سال انتشار ۹۷