Adhd memory cards therapy game

thumbnail
۷ سال به بالا
۴ تا ۷ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تقویت قدرت حافظه با کمک کارت‎های تصویری و تمرین کردن نامشان

سال: 2011
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    سازوکار برنامه برای گروه سنی پیشنهادی پیچیدگی بالایی ندارد. عامل دقت و استفاده از حافظه می‌تواند برای برخی کودکان چالش‌برانگیز باشد که همراهی والدین می‌تواند تأثیر مثبتی در روند یادگیریشان داشته باشد. توضیحاتی در مورد بازی برای والدین در صفحه ابتدایی آن قرار دارد.
    استفاده از تصاویر متنوع موجب توسعه‎ی درک بصری کودک می‌شود. یادگیری نام هر تصویر به بهبود شناخت اشیا و حیوانات کمک می‎کند. به خاطر سپاردن تصاویر سبب تقویت حافظه کودکان می‌شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازی از نوع پازلی است و در دو بخش تصاویر مشابه و تشخیص و یادگیری نام تصاویر طراحی شده است. در بخش تصاویر مشابه (در حالت تک نفره یا دو نفره) تعدادی تصویر در دسته‌بندی‌های متفاوت مانند مواد غذایی و حیوانات وجود دارند که کودک با ضربه زدن بر روی هر کارت و به خاطر سپردن شکل آن تلاش می‎کند تا تصویر را با شکل مشابه به خود تطبیق دهد. در بازی دونفره بازیکنی که بیشترین تعداد تصاویر جفت شده را به دست آورد، برنده‎ی بازی است. در بخش دیگر بازی تصاویری از اشیا و حیوانات بدون ذکر نام آنها و به‌صورت مجزا نمایش داده می‌شود و والدین می‎توانند با ضبط صدای خود یا فرزندشان بر روی هر تصویر، نام و توضیحاتی کوتاه در مورد هر تصویر قرار دهند. به‌طور مثال میتوانند برای تصویر گربه صدایشان را ضبط کنند و نام، صدای گربه یا توضیحاتی کوتاه در مورد گربه برای آشنایی بیشتر کودک قرار دهند. این بازی در جهت بهبود مهارت‌های یادگیری و تمرکز کودکان اوتیسم، کودکان با اختلال کم‌توجهی و بیش‌ فعال مفید خواهد بود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 6.01 iOS در تاریخ 98/09/13 نوشته‎شده است.

    کیفیت

    تنوع بالای دسته‌بندی‌ها و تشویق کودک با صدای دست زدن در متن بازی، حالت یکنواخت بازی از بین رفته است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    دو مرحله از هر بخش بازی رایگان و برای در اختیار داشتن تمامی مجموعه پرداخت مبلغ 6.99$ لازم است.

    نیازهای ویژه

    این بازی برای کودکان مبتلا به اوتیسم و اختلالات بیش فعالی طراحی‌شده است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    در ابتدا والدین کودک باید نام و آدرس ایمیل خود را وارد کنند. ناشر بازی لینکی در فیس‌بوک و توییتر دارد که در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. برای ضبط صدا، دسترسی به میکروفون دستگاه نیاز است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۶.۰۱
    واحد پول رایگان
    ناشر MyFirstApp Ltd
    سال انتشار ۲۰۱۱
    ارز رایگان