
۹ سال به بالا
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
بازی با حروف برای ساخت بزرگترین خرس با حرکات محدود
سال: 2018
بررس متن: نیلوفر غیبی
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
برخی از جملات کارتپستالی بخش پایانی هر مرحله از اصطلاحات و جملات بیادبانه و ناسزا تشکیلشده است.
داستان برنامه و مکالمات پیچیده و طولانی بین شخصیتها درک داستان بازی را برای کودکان و بازیکنان ناآشنا به زبان انگلیسی دشوار کرده است. تنوع بالای بازیها در کنار مراحل طولانی و مسدود شدن دسترسیها، بازیکنان را با چالش روبهرو کرده است. توانایی ساخت لغات پیچیده و طولانی تنها به سواد زبان انگلیسی بازیکنان بستگی دارد و هیچ ارتباطی به ساختار بازی ندارد. کودکان و نوجوانان حتی میتوانند بدون داشتن اطلاعات کافی تنها با آزمونوخطا و ترکیب حروف بهصورت تصادفی به پاسخ مناسب دست پیدا کنند.
کودکان و نوجوانان در این بازی دانش زبان انگلیسی خود را ارزیابی میکنند و در طول آن فرصتی برای یادگیری لغات جدید دارند. دیکشنری پایین صفحه امکان یادگیری لغات و معنایشان را فراهم میکند. مثالها و جزئیات لغات یافته شده در کنار جملهسازیهای کارتپستال پایان بازی به تثبیت شدن کلمات کمک میکند. کودکان در مراحل زمانی باید بتوانند در زمان محدود و تحتفشار بهترین تصمیمشان را بگیرند و بتوانند در قبال از دست دادن زمان بهترین لغات را بسازند.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
این بازی شمارهی دوم Alphabear است که با داستان عجیب و شخصیتهای کارتونی محیطی برای تمرین و یادگیری لغات انگلیسی ایجاد کرده است. قابلیت چندزبانهی برنامه فرصتی برای یادگیری لغات زبانهای دیگری همچون فرانسه یا اسپانیایی را نیز فراهم کرده است و دیکشنری در پایین هر مرحله این فرصت را به بازیکنان میدهد تا در کنار ساخت لغات با معنیشان نیز آشنا شوند. هر لغت جدید حداقل به دو حرف نیاز دارد ولی تعداد حرکات و زمان محدود برای استفاده از حروف، بازیکنان را مجبور به ساخت لغاتی با پیچیدگی و تعداد حروف بیشتر میکند. کودکان و نوجوانان با ساخت لغات طولانیتر میتوانند به امتیاز و جوایز بیشتری دست پیدا کنند و مسیر خود را برای حرکت در داستان و جمعآوری خرسها بیشتر هموار سازند. خرسها بهعنوان عوامل انگیزشی و شخصیتهای داستانی تاریخی لباسهای خود را تغییر میدهند و ویژگیهای ظاهری جدیدی به خود میگیرند. باز شدن بسیاری از بخشها به عبور از مراحل بیشتر نیاز دارد و برای رسیدن به مراحل بالاتر الزام به خرید درون برنامه و افزایش منبع عسل دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخهی 01.05.01 iOS در تاریخ 97/09/28 بعد از عبور از 12 مرحله اول نوشتهشده است.
کیفیت
طراحی کارتونی شخصیتهای خرس با ظاهری خندهدار، محیط برنامه را شاد و پرهیجان کرده است. رنگهای زمینهای و اصلی ترکیبی از رنگهای کلاسیک و ملایم است. موسیقی متن با ریتم ملایم و بهصورت محو در پسزمینه به گوش میرسد. شخصیتهای خرس لباسشان را تغییر میدهند و میتوانند ظاهر خود را به هر ترکیب و رنگ جدیدی تغییر دهند. داستان بازی اگرچه جذابیت بالایی دارد ولی در روند اجرایی مراحل هیچ تأثیری ندارد و بیشتر بهعنوان عاملی برای افزایش انگیزش در نظر گرفتهشده است.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
برای افزایش سکه یا عسل، بستههای پیشنهادی خرید درون برنامه از قیمت 3.99 دلار تا 8.99 دلار ارائهشده است. در صورت برقراری ارتباط با اینترنت تبلیغات ویدیویی بهصورت تصادفی ظاهر میشوند.
مشخصات برنامه
حداقل نیازمندی اندروید ۶.۰ یا بالاتر
نسخه تست شده روی iOS ۰۱.۰۵.۰۱
سال انتشار ۲۰۱۸