Alphabear 2

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
بازی با حروف برای ساخت بزرگ‎ترین خرس با حرکات محدود
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    برخی از جملات کارت‎پستالی بخش پایانی هر مرحله از اصطلاحات و جملات بی‎ادبانه و ناسزا تشکیل‌شده است.
    داستان برنامه و مکالمات پیچیده‎ و طولانی بین شخصیت‎ها درک داستان بازی را برای کودکان و بازیکنان ناآشنا به زبان انگلیسی دشوار کرده است. تنوع بالای بازی‎ها در کنار مراحل طولانی و مسدود شدن دسترسی‎ها، بازیکنان را با چالش روبه‎رو کرده است. توانایی ساخت لغات پیچیده و طولانی تنها به سواد زبان انگلیسی بازیکنان بستگی دارد و هیچ ارتباطی به ساختار بازی ندارد. کودکان و نوجوانان حتی می‎توانند بدون داشتن اطلاعات کافی تنها با آزمون‎وخطا و ترکیب حروف به‌صورت تصادفی به پاسخ مناسب دست پیدا کنند.
    کودکان و نوجوانان در این بازی دانش زبان انگلیسی خود را ارزیابی می‎کنند و در طول آن فرصتی برای یادگیری لغات جدید دارند. دیکشنری پایین صفحه امکان یادگیری لغات و معنایشان را فراهم می‏‎کند. مثال‎ها و جزئیات لغات یافته شده در کنار جمله‎سازی‎های کارت‎پستال پایان بازی به تثبیت شدن کلمات کمک می‎کند. کودکان در مراحل زمانی باید بتوانند در زمان محدود و تحت‌فشار بهترین تصمیمشان را بگیرند و بتوانند در قبال از دست دادن زمان بهترین لغات را بسازند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این بازی شماره‎ی دوم Alphabear است که با داستان عجیب و شخصیت‎های کارتونی محیطی برای تمرین و یادگیری لغات انگلیسی ایجاد کرده است. قابلیت چندزبانه‌ی برنامه فرصتی برای یادگیری لغات زبان‎های دیگری همچون فرانسه یا اسپانیایی را نیز فراهم کرده است و دیکشنری در پایین هر مرحله این فرصت را به بازیکنان می‎دهد تا در کنار ساخت لغات با معنی‌شان نیز آشنا شوند. هر لغت جدید حداقل به دو حرف نیاز دارد ولی تعداد حرکات و زمان محدود برای استفاده از حروف، بازیکنان را مجبور به ساخت لغاتی با پیچیدگی و تعداد حروف بیشتر می‎کند. کودکان و نوجوانان با ساخت لغات طولانی‎تر می‎توانند به امتیاز و جوایز بیشتری دست پیدا کنند و مسیر خود را برای حرکت در داستان و جمع‎آوری خرس‎ها بیشتر هموار سازند. خرس‎ها به‌عنوان عوامل انگیزشی و شخصیت‎های داستانی تاریخی لباس‎های خود را تغییر می‎دهند و ویژگی‎های ظاهری جدیدی به خود می‎گیرند. باز شدن بسیاری از بخش‎ها به عبور از مراحل بیشتر نیاز دارد و برای رسیدن به مراحل بالاتر الزام به خرید درون برنامه و افزایش منبع عسل دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 01.05.01 iOS در تاریخ 97/09/28 بعد از عبور از 12 مرحله اول نوشته‎شده است.

    کیفیت

    طراحی کارتونی شخصیت‎های خرس با ظاهری خنده‎دار، محیط برنامه را شاد و پرهیجان کرده است. رنگ‎های زمینه‎ای و اصلی ترکیبی از رنگ‎های کلاسیک و ملایم است. موسیقی متن با ریتم ملایم و به‌صورت محو در پس‎زمینه به گوش می‎رسد. شخصیت‎های خرس لباسشان را تغییر می‎دهند و می‎توانند ظاهر خود را به هر ترکیب و رنگ جدیدی تغییر دهند. داستان بازی اگرچه جذابیت بالایی دارد ولی در روند اجرایی مراحل هیچ تأثیری ندارد و بیشتر به‌عنوان عاملی برای افزایش انگیزش در نظر گرفته‌شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    برای افزایش سکه یا عسل، بسته‎های پیشنهادی خرید درون برنامه از قیمت 3.99 دلار تا 8.99 دلار ارائه‌شده‎ است. در صورت برقراری ارتباط با اینترنت تبلیغات ویدیویی به‌صورت تصادفی ظاهر می‎شوند.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۶.۰ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۰۱.۰۵.۰۱
    سال انتشار ۲۰۱۸