Archaeologist Educational Game

thumbnail
۸ سال به بالا
۵ تا ۸ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

ماجراجویی و کشف اطلاعات متفاوت در نقش یک باستان‎شناس

سال: 2016
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کودکان می‎توانند در نقش یک باستان‎شناس با جست‎وجو در دنیای پر از شگفتی اقیانوس‎ها گنج‎های به جا مانده از کشتی‎های غرق‎ شده را به دست آورند.
    ساختار بازی بسیار ساده است و انجام آن برای کودکان تازه‎کار نیز سخت نخواهد بود. اطلاعاتی که در پایان هر مرحله وجود دارد به زبان انگلیسی خوانده و نوشته می‎شود و با توجه به دشواری متن‎ها همراهی والدین با کودک برای ترجمه و توضیح مطالب لازم است.
    کودکان می‎توانند قطعاتی از اشیای مدفون شده را در مکان‎های متفاوت پیدا کنند و در ضمن آشنایی با برخی وسایل ابتدایی باستان‎شناسی قطعات را مانند پازل در کنار یکدیگر قرار بدهند. استفاده‎ی بازی از تصاویر متنوع باعث توسعه‎ی مهارت درک بصری در کودک می‎شود. اطلاعات متفاوت و کاملی مانند انواع کشتی‎ها و چگونگی کشف قاره‎ی آمریکا در پایان هر مرحله در اختیار کودک قرار داده می‎شود که بعضی از آن‎ها متن پیچیده‎ای دارند و ممکن است درک آن برای کودکان ساده نباشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    هر مرحله از این بازی اکتشافی چهار بخش دارد. در بخش اول کودک قایقی را در محیط رنگارنگ و اقیانوسی بازی هدایت می‎کند. در بخش دوم با کندن زمین یا با جست‎و‎جو در کشتی‎های غرق شده قطعاتی از یک شئ را پیدا می‎کند و سپس با انواع وسایل مخصوص باستان‎شناسی مانند فرچه آن‎ها را تمیز می‎کند. در بخش سوم با کنار هم قرار دادن قطعات اشیای متفاوتی مانند مجسمه‎ی دلفین یا نقاب‎های سرخ‎پوستی را می‎سازد که این بخش تمرین خوبی جهت به چالش کشیده شدن مهارت تفکر حل مسئله‏‎ی کودکان محسوب می‎شود. در بخش آخر متن‎های اطلاعاتی مرتبط با اقیانوس‎ها و دریا‎ها مانند ساخت اولین کشتی بخار یا نحوه‎ی فعالیت‎ دزدان دریایی در قالب متن‎ و صدای گوینده‎ی بازی در اختیار کودک قرار می‎گیرد. چهار مرحله از بازی به صورت رایگان و باقی مراحل با پرداخت هزینه در دسترس خواهند بود. بازی فضای ساده و کودکانه‎ای دارد و کودک می‎تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و مانند یک باستان‎شناس به ماجراجویی بپردازد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.2 iOS در تاریخ 99/05/25 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    رنگ‎های استفاده شده در طراحی بازی روشن و متفاوت هستند. در محیط اقیانوس تصاویر دلفین‏ها، کوسه، جزیره‎های کوچک و حتی شیشه‎هایی که در گذشته برای پیغام‎رسانی در آب استفاده می‎شده است وجود دارند که رعایت این جزئیات حس واقعی، بودن در اقیانوس را برای کودک تداعی می‎کند. در بخش کشف اشیا نیز سعی شده است با تصاویری ساده و کارتونی کودک با اصول اولیه‎ی باستان‎شناسی آشنا شود. موسیقی بازی تا حدودی مهیج است و با فضای اکتشافی بازی هماهنگ است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    چهار مرحله‎ی ابتدایی بازی رایگان و برای در اختیار داشتن تمامی مجموعه پرداخت مبلغ 3.99$ لازم است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲
    واحد پول رایگان
    ناشر Bytwice srl
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز رایگان