Ashi: Lake of light

thumbnail
۱۱ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
هدایت سنجاقک بر روی دریاچه به کمک نور شمع‎های شناور
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    حرکات لازم برای ایجاد تغییرات در صفحه بسیار ساده است ولی پیدا کردن الگوی مناسب ابتدا نیاز به درک کامل روش کار با بازی دارد. بعد از آموزش‎های کوتاه در هر بخش به‌راحتی می‎توان با آزمون‎وخطا کردن به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد، اما با پیشرفت کردن در مراحل این کار زمان‎بر خواهد بود و باید از تفکر حل مسئله استفاده کرد.
    منطق پشت حرکات سنجاقک کاملاً حساب‌شده و دقیق است که به نوجوانان و کودکان کمک می‎کند تا ذهن خود را به چالش بکشند. نقش تجسم و تصویرسازی حرکات سنجاقک با تغییر دادن میزان نور با عبور از هر مرحله پررنگ‎تر و مشخص‎تر می‎شود، به‌طوری که درنهایت استفاده از تجسم به‌تنهایی کافی نخواهد بود و به تمرین قدم‌به‌قدم نیاز دارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    عنوان این برنامه از تصویر زمینه‎ای بازی گرفته‌شده است و شخصیت اصلی آن سنجاقکی زیبا در یک دریاچه‎ی مرموز است. کودکان و نوجوانان باید با درک منطق چیدمان و کارکرد شمع‎های روی دریاچه و عوامل جانبی مانند دریچه‎ی جابه‎جایی یا جذب‌کننده رنگ آبی، سنجاقک را در مسیر درست خود قرار دهند. مسیر درست در این بازی مسیری تعریف می‎شود که سنجاقک را از نقطه شروع به خروجی چوبی برساند. سنجاقک با رسیدن به هر شمع تا آنجایی که باعث خاموشی شمع شود به دور آن می‎چرخد. درنتیجه شمعی که دارای نور بیشتر باشد به گردش بیشتر سنجاقک نیاز خواهد داشت و با پیش‎بینی درست میزان چرخش سنجاقک مسیر مناسب فراهم می‎شود. چالش‎های بازی به‌مرور با سخت شدن مراحل و افزوده شدن عوامل جانبی افزایش پیدا می‎کند، اما به علت موسیقی و طراحی بصری آرامش‎بخش بازی از بروز هر نوع اضطراب یا هیجان مضاعف جلوگیری شده است. بازیکنان در کنار تمرکز بر قدرت تجسمی خود می‎توانند دقایق و ساعت‎های آرامش‎بخشی را به همراه این بازی تجربه کنند. هیچ فشار و اجباری در صرف زمان طولانی برای مراحل وجود ندارد و هر مرحله قابلیت حل شدن در چند دقیقه را دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.0.4 iOS در تاریخ 97/09/18 بعد از عبور از 23 مرحله اول نوشته‎شده است.

    کیفیت

    موسیقی متن زیبا و ملایم برنامه با محیط آرامش‎بخش و ساکن آن بسیار هماهنگ است. گرافیک دو بعدی بازی از کیفیت بسیار خوب و ساده‎ای برخوردار است که هیچ پیچیدگی ساختاری ندارد. حرکات صفحه‎ی بازی محدود و ملایم‎اند تا از بروز هر نوع عامل پرت کننده‎ی حواس جلوگیری شود. باوجود ترکیبات رنگی تاریک و تیره، تضاد رنگ‎های روشن همچون نارنجی در بخش‎های کلیدی مانند شمع‎ها نوعی حس سرزندگی را در محتوای بصری ایجاد کرده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    برای استفاده از راهنمای بازی بسته‎ی 1.99 دلاری ارائه‌شده است که در مراحل دشوار به کمک بازیکنان می‎آید.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۴
    سال انتشار ۲۰۱۸