Beauty and the Beast

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

کمک به بل برای تجهیز کردن قصر دیو با لوازم خانه و به دست آوردن سکه‎های جادویی

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    حس شگفت‎آور جادویی بودن وسایل خانه و صحبت کردن آنها در کنار امید به باز کردن تک‌تک بخش‎های قصر برای رسیدن به آینده‎ی روشن و دیدن نتیجه‎ی داستان بازی برای کودکان معنادار است.
    درک روش انجام بازی دشواری ندارد، اما برای خرید وسایل قصر بهتر است بازیکنان با اعداد انگلیسی آشنا باشند تا بدون آزمون‌وخطا و اتلاف وقت به خرید وسایل موردنظر خود بپردازند. شباهت بین جواهرات داخل بازی و ظاهر قابلیت‎های ویژه باعث دشواری در درکشان می‎شود.
    برای رسیدن به اهداف بازی در تعداد حرکات محدود، بازیکنان باید از تفکر حل مسئله خود استفاده کنند و به‌مرور با افزایش پیچیدگی مراحل میزان درگیری خلاقیت و تفکر تحلیلی نیز افزایش می‎یابد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    همانند داستان کارتونی این مجموعه شخصیت‎های اصلی بل، دیو و لوازم سخنگو قصرند. در هر مرحله دو شخصیت بازی با بروز هیجانات و نظرات خود به بازیکن کمک می‎کنند تا به بازی بیشتر سکه بیشتری را به دست آورد تا درنهایت وسایل بیشتری برای قصر خریداری شود. در هر مرحله از پازل‎های بازی تعدادی جواهرات در متن صفحه بازی قرارگرفته شده‎اند که با ترکیبشان در گروه‎های حداقل سه‌تایی و حذف کردنشان به اهداف مرحله نزدیک می‎شوند. اهداف هر مرحله با دیگری متفاوت است و در بالای صفحه‌نمایش داده می‎شود. در هر مرحله سکه‎های کمی به دست می‎آید که درنتیجه سرعت بازی و خرید وسایل کاهش می‎دهد. مراحل اصلی بازی در چهار بخش قصر شکل می‎گیرند و در هر بخش تعداد کثیری از وسایل باید خریداری شود. با افزایش درجه دشواری مراحل نیاز به تفکر خلاقانه نیز افزایش می‎یابد. ساختار شگفت‎آور و جادویی بازی در عین حال که انگیزه کودکان را به بازی افزایش می‎دهد، به علت جریان یکنواخت و آرام بازی باعث کاهش کشش به سمت آن نیز می‎شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.7.4 iOS در تاریخ 97/05/10 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    یکی از شخصیت اصلی بازی بل دخترک روستایی است که تلاش شده تا شبیه به انیمیشن و فیلم این مجموعه طراحی شود. دیو به‌عنوان شخصیت دوم این بازی نیز با لباس‎های انسانی در بازی ظاهر می‎شود و چهره خشن و ترسناکی ندارد. موجودات سخن‎گو مانند شمعدان و ساعت نیز در بازی نقش دارند که با گرافیک به نسبت خوبی طراحی‌شده‌اند. فضای بازی نسبتاً تاریک و مرموز است و موسیقی متن متنوع و شادی‎بخش طراحی‌شده است. احساسات شخصیت‎های بازی به‌ خوبی منتقل نمی‎شود و کمی حس مصنوعی بودن لبخند‎ها یا هیجانات در جریان بازی حس می‎شود. شباهت بیش از حد جواهرات داخل پازل‎های ترکیبی باعث ایجاد شدن خطای دید در بازیکنان می‎شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بسته‎های خردی درون برنامه برای افزایش الماس بازی در قیمت‎های مختلف از 1.99 دلار تا 99.99 دلار وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۲ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۷.۴
    واحد پول رایگان
    ناشر Disney electronic Content
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان