Booeys: A Ghost’s Code

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

هدایت یک روح و عبور از مراحل با بهره‎گیری از تفکر حل مسئله

سال: 2016
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در ابتدای مراحل توضیحی کوتاه در مورد موانع وجود دارد و کودک با کشیدن انگشت خود روی صفحه‎ی بازی گمشده را هدایت می‎کند. مراحل به تدریج دشوار می‎شوند اما هیچ محدودیتی در تعداد دفعات انجام هر مرحله وجود ندارد. کودک می‎تواند با آزمون‎وخطا از اشتباهات خود درس بگیرد و در نهایت راه‎حل هر مرحله را پیدا کند.
    کودک در طی این بازی فکری برخی مفاهیم اولیه‎ی مورد‎نیاز برای کد‎نویسی مانند دقت در جزئیات، استفاده از منطق و همچنین ساخت راه‎حل را تمرین می‎کند. انتخاب مسیر مناسب برای آزاد کردن گمشده با توجه به محل قرار‎گیری آن و موانع متفاوت هر مرحله مهارت‎ تفکر حل مسئله و تفکر تحلیلی را پرورش خواهد داد که می‎تواند در درک الگوریتم‎های کد‎نویسی کمک‎کننده باشند.
    تمامی شخصیت‎های بازی روح هستند. شخصیت اصلی کوچک و فانتزی است اما گمشده روحی با ظاهر انسانی و سفیدرنگ است که مانند زامبی‎ها حرکت می‎کند. اگر بازیکن گمشده را به طرز صحیحی هدایت نکند او با آتش برخورد می‎کند و می‎سوزد یا در آب غرق می‎شود که هیچ یک خشونت واقع‎گرایانه‎ای ندارند. با رسیدن به پایان هر مرحله گمشده به سمت آسمان پرواز می‎کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی پازلی با هدف کمک به رشد مهارت کد‎نویسی در کودکان طراحی شده است. در هر مرحله از بازی روح کوچکی با گرافیک کارتونی و فانتزی و موجود دیگری به نام گمشده که آن‎ نیز روحی با ظاهر انسانی است، وجود دارند. کودک در نقش روح کوچک سعی می‎کند با انتخاب مسیری مناسب گمشده را از موانعی مثل آب و آتش عبور دهد، به نقطه‎ی مشخص‎‎شده در نقشه‎ی بازی برساند و در نهایت او را آزاد کند. نقشه‎ی هر مرحله بسیار کوچک است و کودک می‎تواند با آزمون‎وخطا و بهره‎گیری از مهارت تفکر حل مسئله‎ی خود آن را به پایان برساند. در ابتدای بازی کودک در صورت تمایل می‎تواند برخی اطلاعات شخصی خود مانند نام، آدرس ایمیل، جنسیت، کد پستی و سن (لزوم بالای 13 سال بودن) را در پلتفرم Simcoach Skill Arcade قرار دهد و حساب کاربری ایجاد کند. این پلتفرم چگونگی عملکرد کودک در بازی را در اختیار شرکت‎های محلی علاقه‎مند قرار می‎دهد. شرکت‎ها در صورت تمایل می‎توانند در آینده و در سنین بزرگسالی کودک، او را استخدام کنند. این پلتفرم در حقیقت بستری برای کشف استعداد‎ کودکان به خصوص در زمینه‎ی کد‎نویسی و ایجاد ارتباط بین آن‎ها و شرکت‎های مرتبط است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.3 iOS در تاریخ 99/07/1 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    گرافیک بازی سه‎بعدی است و فضای آن تا حدی تاریک است. محل قرار‎گیری موانع، روح کوچک و گمشده در هر مرحله تغییر می‎کند که باعث ایجاد چالش بیشتری شده است. موسیقی بازی آرام و مرموز است و حس هیجان را به بازیکن منتقل می‎کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    شرکت Pittsburg’s Partner4Work حامی مالی این بازی است که در طی بازی تبلیغاتی در قالب متن‎های کوتاه برای معرفی این شرکت در صفحه‎ی اصلی بازی نمایش داده می‎شود.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    فشاری برای وارد کردن اطلاعات شخصی بازیکن برای دریافت اطلاعات بیشتر مرتبط با حوزه‎ی فعالیت شرکت حامی بازی وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۳
    واحد پول رایگان
    ناشر Etcetera Edutainment, Inc
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز رایگان