
۸ سال به بالا
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
یافتن پاسخ به سؤالاتی عجیب برای به چالش کشیدن ذهن
سال: 2019
بررس متن: نیلوفر غیبی
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
در کل هیچ سازوکاری برای بازی وجود ندارد و هر مرحله درخواست خاص خودش را ارائه میکند که برای فهم آن نیاز به سواد زبان انگلیسی است. به کار گیری لغات در حالتهای عجیب در متن سؤالات چالش اصلی محسوب میشود که درجهی سختی هر کدامشان برای هر بازیکن متفاوت است.
استفاده از لغات در جای عجیب یا دو مفهومی شدن برخی از لغات، پیدا کردن راهحل هر پازل و معما را دشوارتر کرده است که در نتیجهی آن کودک و نوجوان به تفکر بیشتر و عمیق شدن به محتوای ارائه شده تشویق میشوند. اگرچه برخی از مراحل منطقی پشتشان وجود ندارد اما بسیاری از سؤالات بر روی سواد زبان خارجی، ریاضیات یا تفکر حل مسئله قرار دارند.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
در این بازی سؤالاتی برای به چالش کشیدن ذهن مطرح میشود که جهت سرگرمی طراحیشدهاند و برای ارزیابی سطح هوش یا سواد نیستند. سؤالات سطح سختی مشخصی ندارند و براساس سواد زبان انگلیسی یا فهم بازیکن از مفاهیم اطرافش، هر سؤال میتوان آسان یا سخت باشد. در هر مرحله یک سؤال کوتاه مطرح میشود و بازیکن باید پاسخ سوال را با جابهجا کردن در صفحه (مثل کشیدن کلمهی «سیاه» از بخش سؤالات و قرار دادن آن بر روی گوسفند سفید) یا پر کردن جای خالی با عدد مناسب (مثل حل کردن معادلهی ریاضی جمع و ضرب) یا انتخاب کردن (مثل پیدا کردن موش پنهان شده در بین گربهها) پیدا کند و در نهایت به مرحلهی بعدی راه پیدا کند. کودک و نوجوان در جریان سؤالات باید از تفکر حل مسئله و دانش عمومی خود استفاده کنند. لامپها به عنوان راهنما و کمککننده از روشهای مختلفی ازجمله خرید درون برنامه یا مشاهدهی تبلیغات در اختیار بازیکنان قرار میگیرند که البته در بسیاری از مواقع کاربرد زیادی ندارند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخهی 2.36 Android در تاریخ 98/11/14 بعد از عبور از 25 مرحله نوشتهشده است.
کیفیت
تصویر متن تمام بخشها کاغذ خطدار سفید است و گزینهها ظاهر کارتونی و فانتزی دارند. موسیقی متن با تم غیرهیجانی، کوتاه و تکراری به گوش میرسد که در بلندمدت حالت یکنواختی به خود میگیرد.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
تنها 50 لامپ در شروع برای بازیکن قرار داده شده است و برای افزایش لامپها جهت دریافت راهنمایی تبلیغات ویدیویی، ارتباط با شبکههای اجتماعی و بستههای 2 تا 10 دلاری وجود دارد. همچنین در صورت اتصال به اینترنت تبلیغات ویدیویی، بنری و تصویری در بین و پایین مراحل ظاهر میشود.
حریم خصوصی
تمامی اقدامات و استراتژیهایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفادهی افراد نادرست انجام داده میشوند و همچنین نوع دسترسیهایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار میگیرد.
لینک ارتباط با فیسبوک و اینستاگرام بازی در تنظیمات قرار دارد.
مشخصات برنامه
نسخه تست شده روی اندروید ۲.۳۶
حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
سال انتشار ۲۰۱۹