Breathe, Think, Do with Sesame

thumbnail
۸ سال به بالا
۳ تا ۸ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

غالب آمدن برای شرایط ناراحت کننده توسط تکنیک تنفس و تفکر

سال: 2013
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    تمام شرایط ناراحت‌کننده‎ی ارائه شده در این بازی مانند ترس‌های گوناگون و سردرگمی‌ها، مشابه با دردها و ناراحتی‎های واقعی در دنیای کودکان است. اگرچه طراحی بازی واقع‏‎گرایانه نیست، اما با ترجمه کردن مفاهیم کودکان می‎توانند با شرایط‎های شخصیت بازی ارتباط برقرار کنند.
    صدای گوینده‎ی بازی به سادگی کودک را در روند بازی هدایت می‌کند اما این بخش به زبان انگلیسی و اسپانیایی وجود دارد که همراهی والدین برای ترجمه مفاهیم برای کودکان ناآشنا به این دو زبان لازم است. بخشی برای آشنایی والدین با سازوکار بازی نیز وجود دارد.
    کودک در این بازی در مورد برخورد و پاسخ مناسب با مشکلات خود می‌آموزد و در می‎یابد که باید خود آرام نموده و سپس به استراتژی‌های مختلف فکر کند و از میان آنان بهترین را ازنظر خود برگزیند. مفاهیم ارائه شده در بالا رفتن اعتمادبه‌نفس و رشد توانایی‌های اجتماعی کودکان کمک‎کننده است. داستان بازی کودک را به داشتن استقلال در انجام امور روزمره مانند لباس پوشیدن به‌تنهایی تشویق می‌کند و همچنین تمرین مفیدی برای صبوری در جهت غلبه بر مشکلات و کنترل رفتارهای پرخاش‎گرایانه است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    شخصیت این بازی آموزشی هیولایی کوچک با گرافیک کارتونی مشابه با شخصیت‎های برنامه‎ی قدیمی Sesame Street است. او در پنج شرایط گوناگون قرار می‎گیرد که شامل حس جدا شدن از والدین هنگام رفتن به مدرسه یا مهدکودک ، ترس از تنهایی و تاریکی، انجام کارهای روزانه به‌تنهایی، تعامل با دیگر کودکان و انجام بازی‌های پیچیده‌تر می‏‎شود. قرارگیری در این موقعیت‎ها موجب ناراحتی شخصیت بازی می‌شود. هدف از بازی ایجاد آرامش و اتخاذ بهترین تصمیم توسط تکنیک‎های تنفسی و تفکر در مورد عکس‌العمل مناسب در زمان روبه‎رو شدن با این نوع شرایط خاص است. بازی شامل آموزش‌های رفتاری با بهره‌گیری از علم روانشناسی است که کودک در جریان انجام آن با مفاهیم مهمی همچون حل کردن مشکلات، برنامه‌ریزی و کنترل احساسات فردی آشنا خواهد شد. همراهی والدین با کودکان در حین بازی در جهت ترجمه مطالب بازی ، توضیح هرکدام از شرایط و تشویق آنان برای استفاده از این تکنیک‎ها موثر خواهد بود. امکان ضبط صدای والدین یا خود کودک برای استفاده در بازی نیز وجود دارد که والدین می‌توانند جملات آموزشی و تشویقی خود را در قالب بازی به گوش کودکان برسانند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.6 iOS در تاریخ 98/08/10 نوشته‎شده است.

    کیفیت

    این بازی طراحی ساده با رنگ‎آمیزی محدودی دارد و در دو زبان اسپانیایی و انگلیسی در اختیار کودکان قرار گرفته است.

    دنیای واقعی

    والدین می‌توانند در زمان مواجه‎ی فرزندشان با ناراحتی‌های پیش‌آمده فرزند خود را به کشیدن چند نفس عمیق تشویق کنند و سپس او را برای یافتن راه‌حل متناسب با رخداد ناراحت‌کننده تشویق نمایند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۶
    واحد پول رایگان
    ناشر Sesame Workshop Apps
    سال انتشار ۲۰۱۳
    پلتفرم Android، iPad، iPhone، Kindle fire
    طبقه بندی سلامت و تناسب
    مهارت مدیریت فردی
    ارز رایگان