Cafeland – World Kitchen

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

گسترش قهوه‎خانه با جذب مشتریان بیشتر و تغییر دکور

سال: 2016
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    ظاهر بازی بسیار پر زرق‌وبرق بوده و آشنایی با عنوان و محل هر غذا کمی زمان‎بر است، اما آموزش ابتدای بازی به همراه نکات کمکی در پایین صفحه روند یادگیری را ساده می‎کنند. در این بازی فعالیت‎های متنوعی صورت می‎گیرد که نیاز به انجام هم‌زمان ندارند و به‌مرور با بهتر کردن ابزار محیط قهوه‎خانه کار‎ها ساده‎تر می‎شود؛ مانند جارو برای تمیز کردن محیط.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی همانند مجموعه‎های تحویل دادنی در حوزه غذا است با این تفاوت که بازیکن علاوه بر رسیدگی به غذاها با دست‌باز می‎تواند دکور و ظاهر قهوه‎خانه خود را تغییر دهد. ستاره‎های قهوه‎خانه به مهارت آشپز، ظاهر مکان، وسایل سرگرمی و موارد دیگر مرتبط است و با افزایش سطح بازیکن دسترسی‎ها افزایش می‎یابند. تنوع غذاها بسیار بالا است و با توجه به نظرات مثبت و منفی مشتریان، بازیکن بازخوردی در مورد روند فعالیت خود به دست می‎آورد. درازای کمک به سایر بازیکنان در قهوه‎خانه‎هایشان جوایز و سکه‎هایی داده می‎شود که هم باعث پیشرفت در بازی می‎شود و هم پیام مثبتی در مورد کمک به دیگران به وجود می‎آید. اهداف بازی دائم به‌روز می‎شوند و بازیکن در زمان محدود قادر به برآورد کردن تمامی آنها نخواهد بود، مگر با خرید درون برنامه، سکه و اسکناس داخل بازی خود را افزایش دهد. شخصیت‎های شبیه‎سازی شده‎ی مشهور رسانه‎های آمریکایی، در این بازی در قالب آواتار وارد رستوران می‎شوند و بر اساس مدل رستوران و تنوع غذایی موجود امتیازی تأثیرگذار به بازیکنان می‎دهند. با خروج از بازی تا زمانی که غذایی در قهوه‎خانه وجود داشته باشد کسب درآمد ادامه پیدا می‎کند و الزام به حضور دائمی در بازی وجود ندارد. بخش‎های جانبی بازی برای حفظ جذابیت و تنوع بوده، مانند بخش سینما که با وارد شدن به آن و مشاهده تبلیغ جایزه‎ای به بازیکن تعلق می‎گیرد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.7.3 iOS بعد از عبور از 15 سطح در تاریخ 96/10/04 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    تنوع بالای این بازی شامل تمامی موارد ازجمله غذاها، وسایل، رنگ‎ها و حتی مشاهیر دیده می‎شود. مشاهیر این بازی به‌نوعی شبیه به مشاهیر دنیای واقعی ساخته‌شده‌اند که شاید برای بعضی از بازیکنان جذابیت به خصوصی داشته باشد. موسیقی بازی بسیار آرام بوده و به جریان بازی آرامش می‎دهد، همچنین رنگ‎های بازی متنوع و گرافیک با توجه به جزئیاتی بسیار زیادی در بازی استفاده‌شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    هزینه افزودن وسایل و باز کردن بخش‎های دیگر بسیار بالا بوده و اگر بازیکن با خرید درون برنامه سکه یا اسکناس خود را افزایش ندهد، زمان بسیاری را باید صرف بازی کند. بسته‎های خریدنی از 1.99 دلار تا 99.99 دلار وجود دارد و به‌صورت تصادفی گاهی پیشنهاد ویژه نیز داده می‎شود.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    امکان اتصال به Facebook و مرکز بازی در بخش تنظیمات وجود دارد و در منوی پایین صفحه امکان سر زدن به قهوه‎خانه سایر بازیکنان و کمک کردن وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۷.۳
    واحد پول رایگان
    ناشر Gamegos
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز رایگان