Can You Escape

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

پیدا کردن رمز یا کلید خروجی با استفاده از معماها و ابزار به هم مرتبط

سال: 2013
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در صورت کار با نسخه‎های مشابه این بازی، روند درک و شروع آن بسیار ساده خواهد بود، در غیر این صورت در چند مرحله ابتدایی بازیکنان نیاز دارند تا با خطاهای پشت سرهم راه‎حل پازل‎ها را پیدا کنند. بعد از دستیابی به تسلط اولیه بر روی روش انجام بازی تنها چالش پیشرو ناشی از چالشی شدن پازل‎ها یا افزایش تعداد اتاق‎های هر مرحله است.
    باوجود ساختار سرگرم‎کننده‎ی این بازی، کودکان و نوجوانان برای پیدا کردن راه خروجی باید از تفکر خلاقانه و تحلیلی به‌صورت هم‎زمان استفاده کنند. هیچ الگوی ارتباطی واضحی بین اعداد، رنگ‎ها و یا کاربرد برخی از ابزار در این بازی وجود ندارد و تنها با تحلیل عواملی همچون تعداد، جایگاه، الگوی ارائه‌شده و درنهایت آزمون‎وخطا کردن قابلیت حل پازل‎ها به دست می‎آید.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی از مجموعه بازی‎های فرار از اتاق و با هدف حل پازل‎های گوناگون طراحی‌شده است. هدف اصلی پیدا کردن رمز یا کلید خروجی درب اصلی بوده و با یافتن رمز، الگو یا ابزار متناسب در بخش‎های مختلف اتاق خروج از هر مرحله میسر می‎شود. چالش اصلی بازی در استفاده از خلاقیت بازیکنان قرار دارد که باید بدون وجود هیچ دستورالعملی ارتباط بین رنگ‎های موجود در یک اتاق را با کُد اتاق دیگر تطبیق دهند یا رمز دوبخشی را از جعبه‎های پنهان و اعداد پشت قاب عکس پیدا کنند. درنهایت با تمرکز بر محتوای به دست آمده در هر اتاق و با استفاده از تفکر تحلیلی امکان یافتن راه خروج ممکن می‎شود. تبلیغات بازی با قطع کردن اتصال به اینترنت ظاهر نمی‎شوند که کار با برنامه را راحت‎تر می‎کند. راهنمایی‎های بازی استفاده از خرید درون برنامه قابل‌دستیابی است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 2.0.1 Android در تاریخ 97/06/18 بعد از عبور از 10 مرحله ابتدایی نوشته‌شده است.

    کیفیت

    هیچ نوع شخصیتی در این بازی وجود ندارد. گرافیک بازی دوبعدی با رنگ‎های روشن، اما کدر طراحی‌شده است که هیچ نوع جلوه‎ی بصری را ارائه نمی‎کند. ابزار و وسایل داخل اتاق ازنظر ظاهری اگرچه شبیه به یکدیگرند، اما بسیاری از آن‎ها باز می‎شوند یا حرکت می‎کنند که در تصویر قابل‌تشخیص نخواهند بود و تنها از راه آزمون‎وخطا قابل‌شناسایی خواهند بود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    با مشاهده تبلیغات یا پرداخت هزینه‎ی درون برنامه راهنمایی کوتاهی در مورد مرحله موردنظر کسب می‎شود. همچنین با پرداخت هزینه‎ی درون برنامه تبلیغات تصویری میانه‎ی بازی قابل‌حذف شدن‎اند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۲.۰.۱
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰ یا بالاتر
    واحد پول رایگان
    ناشر MobiGrow
    سال انتشار ۲۰۱۳
    ارز رایگان