Cargo Bot

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

یافتن الگوی فرماندهی به ربات حمل کالا برای رسیدن به طرح هدف

سال: 2012
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    ظاهر بازی و توضیحات اولیه به‌طور کامل تمام ابهامات مربوط به روش انجام بازی را از بین می‎برد. در عین حال که فهم روش انجام بازی ساده است و زمان‎بری ندارد در مقابل برای عبور از مراحل با بالاترین ستاره تمرین و تکرار مستمر نیاز است. بازیکنان باید در نظر داشته باشند که این بازی از همان مراحل ابتدایی چالش‎برانگیز بوده و برای حل مراحل بالایی کسب مهارت در مراحل پیشین مهم است. ساختار مینیمال و بدون داستان بودن بازی مانع از برهم خوردن تمرکز از محور اصلی می‎شود.
    کودکان و نوجوانان در این بازی با مفاهیم و اولیه برنامه‎نویسی آشنا می‎شوند. در این بازی بدون نیاز به آشنایی با زبان‎های برنامه‎نویسی با منطق پشت تفکرات انتزاعی کد نویسی آشنا می‎شوند و طراحی چرخه عملیات به‌هم‌پیوسته را تمرین می‎کنند. کودکان و نوجوانان در این بازی باید نه‌تنها منطق کارکرد هر دستور را درک کنند بلکه با خلاقیت خود باید ساده‎ترین و کوتاه‎ترین دستورات را برای ساخت الگو به‌دقت آورند. سادگی ساختار بازی به بازیکنان اجازه می‎دهد تا تنها بر روی روش‎های ساخت الگو تمرکز کنند و مشکلات هر مرحله را رفع نمایند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    هدف این بازی تمرین اصول و مفاهیم ابتدایی کد نویسی و برنامه‎نویسی بوده که در فضای داستانی ربات حمل کالا طراحی‌شده است. کودکان و نوجوانان با یافتن الگو مناسب با استفاده از دستورات موجود حرکات ربات را برنامه‎ریزی می‎کنند تا در کوتاه‎ترین زمان و با کمترین حرکت طرح هدف را بسازد. در این مسیر کودکان و نوجوانان از مهارت‎های حل مسئله و تفکر انتزاعی خود استفاده می‎کنند تا آثار هر الگو را بر روی صفحه پیش‌بینی کنند. مهم‎ترین ویژگی این بازی چالشی بودن و قابل‌حل بودن مراحل بازی است که برخلاف نمونه‎های مشابه در ساده‎ترین مراحل نیز نکات کلیدی قابل‌توجهی قرار دارد. ساختار گرافیکی ساده بازی و روش انجام شفاف آن باعث تمرکز بازیکن بر روی محتوای اصلی می‎شود. کودکان برای انجام این بازی به دانش یا زبان برنامه‎نویسی نیازی ندارند و می‎توانند در محیط امن بدون تبلیغات و خرید درون برنامه قدرت تحلیلی و خلاقیت مغز خود را به چالش بکشند. این بررسی بر مبنای نسخه 1.1 iOS در تاریخ 97/04/24 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک بازی اگرچه ساده و با رنگ‎های محدود طراحی‌شده است، اما از کیفیت به نسبت مناسبی برخوردار بوده به‌خصوص که با توجه به حجم پایین این بازی به کاربر اجازه می‎دهد تا در هر دستگاهی آن را همراه خود داشته باشد. موسیقی آرام و ملایم متن بازی باعث تقویت تمرکز بازیکن شده است و از ایجاد شدن هر نوع تنش و استرس جلوگیری می‎کند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Two Lives Left
    سال انتشار ۲۰۱۲
    ارز رایگان