
رقابت گروهی و آنلاین با استفاده از استراتژیهای مبارزهای و تدافعی برای حفظ بقای قبیله
سنجهها
آنچه والدین باید بدانند
این بازی بر پایهی تفکر استراتژیک و در طبقهی بازیهای پر هیجان قرار دارد که در دو نوع انفرادی و گروهی قابلاجرا است و بازيکن در مقابل خود با شخصیتهای هوش مصنوعی و بازیکنان واقعی برخورد میکند. جنگهای واقعی یا به خواست خود بازیکن شکل میگیرند یا ناشی از حملهی سایر بازیکنان به قبیلهی بازیکن است. هدف از بازی، پیروزی در جنگ و به دست آوردن بیشترین سکه و الکسیر است (مواد مورد نیاز برای ساختوساز بیشتر). بهمرور بازیکنان میتوانند تشکیل قبیله بدهند و با کمک گرفتن و کمک رساندن به یکدیگر قویتر شوند تا بتوانند با رقیبان بزرگتر بجنگند و امتیاز، سکه و الکسیر بسیار بالاتری کسب کنند. خشونت خفیفی در حین جنگ دیده میشود، اما خونریزی وجود ندارد. بازیکنهایی که در یک قبيله باهم هستند و تشکیل گروه میدهند و میتوانند در فضای گفتوگو با یکدیگر تبادلنظر کنند، اما قابلیت مکالمه با رقیبی که وارد جنگ میشود وجود ندارد. برای بهبود دهکده باید از الکسیر و سکه استفاده کرد که یا با جنگ و ساخت ساختمانهای سکه و الکسیر به دست میآید و یا با خرید درون برنامه گرفته میشود. بر اساس قوانین بازی حداقل سن برای انجام بازی 13 سال است و برای نوجوانان 13 تا 17 سال نظارت والدین توصیه میشود. این نظارت بیشتر به خاطر گروههای در دسترس و مملو از محتواهای نامتعارف و غیراخلاقی است که ممکن است محتوا مناسبی برای نوجوانان به حساب نیاید. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. اين بررسي بر مبناي بازي در چندين مرحله اول و بر اساس نسخه 5.64 iOS در تاريخ 96/06/17 نوشتهشده است.
کیفیت
موسیقی متن بازی حماسی و جنگجویانه است که با فضای گرافیکی ارائهشده و رنگهای به نسبت مرده و تیره بازی برای ساخت فضای نبرد گونه همخوانی دارد.
مصرف گرایی
در شروع بازی مقدار خوبی سکه و الکسیر و جواهر در اختیار بازیکن قرار میگیرد و شکست قبیلهی جنها تقریباً بدون چالش ویژهای همراه است و سکه و الکسیر قبیله بهسرعت پر شود؛ اما با ورود به بازی آنلاین اصلی کسب این مواد سختتر میشود و زمانبر خواهد بود. به همین دلیل حس نیاز به خرید درون برنامه برای کسب سکه ، الکسیر و جواهر بسیار سریع شدید میشود. بستههای خرید موارد مورد نیاز از 5 دلار تا 100 دلار وجود دارد. حس پیروزی در نبردهای متعدد برای کسب آورده بیشتر و تعلق به گروههای جهانی انگیزه نوجوانان را برای ادامه بازی افزایش میدهد.
دنیای واقعی
والدین میتوانند کودکانشان را به بازی استراتژیک در دنیای واقعی مانند شطرنج تشویق کنند.