Clover Tale

thumbnail
۷ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

حل کردن پازل شکل‎های رنگی در محیطی تخیلی

سال: 2014
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    شخصیت‌ راهنمای بازی به نام ملیسا دارای پوشش نامناسبی‌ است و گاهی در بازی ظاهر می‌شود اما گرافیک کارتونی بازی از انتقال مفهوم خارج از گروه سنی جلوگیری می‌کند.
    سازوکار بازی و شرح مأموریت‌ها توسط متن‌های کوتاه نمایش داده می‌شود، اما برخی مراحل دشواری بیشتری دارند و ممکن است نیاز به انجام چند باره‎ی آن‎ها برای کسب کامل امتیازات باشد.
    مؤثر بودن عامل زمان یا تعداد محدود حرکات در انجام مراحل بازیکنان را به سمت تصمیم‎گیری در لحظه تشویق می‎کند. پازل‎های این بازی کوچک و محدود هستند اما می‎توانند در بهبود عملکرد مهارت تفکر حل مسئله‎ی بازیکنان نقش داشته باشند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    کودکان در این بازی حل پازل در سرزمینی تخیلی را تجربه می‌کنند. بازی در محیط‎های متفاوت با ترکیب کردن شکل‎های رنگی در چارچوب پازل پیش می‌رود. با قرار گرفتن و محور شدن حداقل سه شکل یک رنگ به‌ صورت خطی در کنار هم‌ شکل‌های جدید جایگزین آن‎ها می‌شوند. هر مرحله به عامل زمان یا تعداد حرکات وابسته است و چالش‎هایی مانند از بین بردن شکل‌های محصور در یخ یا پیچیده شده در طناب را به همراه دارد. در صورت موفق نشدن بازیکن برای کسب تمامی امتیازات، مرحله از ابتدا آغاز می‌شود. کودکان در کنار تمرین تمرکز می‌توانند امتیازات کسب‎شده را از طریق فیس‎بوک با دوستان خود به اشتراک‌ بگذارند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی iOS 3.2.3 در تاریخ 98/11/02 نوشته ‎شده است.

    کیفیت

    طراحی شخصیت‎ها و فضای بازی با تم تخیلی همراه است. از رنگ‌های متنوعی در بازی بهره گرفته‌ شده است اما طراحی کوچک مکان‌ها مانع از دیده شدن جزئیات آن‎ها شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    امتیازات به‌دست‌آمده در بازی به بازیکن کمک می‎کند مراحل را از حالت قفل خارج کند یا کمک‌کننده‌هایی مانند از بین بردن ناگهانی اشکال را تهیه کند و همچنین بازیکن می‌تواند با پرداخت مبالغی از 1.39$ تا 27.99$ به این امکانات سریع‌تر دست یابد. فیلم‎های تبلیغاتی نیز در بازی قرار دارد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    بازی لینکی در فیس‎بوک دارد که بازیکن می‌تواند در آن عضو شود و امتیازات خود را با دوستان به اشتراک بگذارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۳.۲.۳
    واحد پول رایگان
    ناشر FIVE-BN UK LTD
    سال انتشار ۲۰۱۴
    ارز رایگان