Code Kingdom: Treasure

thumbnail
۹ سال به بالا
۶ تا ۹ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

آشنایی با مفاهیم اولیه کد نویسی در قالب داستانی کشف گنج

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    فهم محتوای داستانی بازی متکی بر سواد زبان چینی است که دخل و تصرفی در درک روش انجام بازی ندارد. با این وجود همچنان برای کودکان کم سن درک روش انجام بازی و چالش‎های آن دشوار است و همیاری والدین برای شروع بازی تأثیر مثبتی خواهد داشت.
    کودکان در این بازی با مفاهیم پایه‎ای کد نویسی و تفکر تحلیلی آشنا می‎شوند. در این بازی کودکان منطق حرکات و عملکرد شخصیت اصلی را برنامه‎ریزی می‎کنند و در صورت پیش‌بینی صحیح به هدف هر مرحله دست پیدا می‎کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی به‌منظور آموزش نحوه‎ی تفکر تحلیلی و منطقی ساخته‌شده است تا کودکان علاقه‎مند به کد نویسی و توسعه مهارت‎های برنامه‎نویسی در فضایی امن و شاد به تقویت مهارت‎های فکری خود بپردازند. با انجام این بازی کودکان با دنیای شخصیت‎های فانتزی داستان و ماجراجویی‎های آنها درگیر می‎شوند و تفکر الگوریتمی را می‎آموزند. اگرچه دنیای بازی شاد و بدون هیچ نوع خشونتی طراحی‌شده است، اما حمایت نکردن بازی از زبان‎های فارسی و انگلیسی به همراه وجود پرداخت درون برنامه اجباری برای باز کردن مراحل مانع از استفاده‎ی 100 درصدی کودکان از محتوای غنی این بازی می‎شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه 1.2.3 iOS در تاریخ 97/04/13 بعد از اتمام مراحل رایگان نوشته‌شده است.

    کیفیت

    ظاهر رنگارنگ و شاد بازی با طراحی و گرافیک با کیفیت خود دنیای پر از هیجانی را برای کودکان به وجود آورده است. در این بازی شخصیت‎های بازی به‌صورت فانتزی طراحی‌شده‌اند و صدای کودکانه دارند. موسیقی متن بازی شاد و تکراری است که در پس‌زمینه اجرا می‎شود و محیط بازی را شاد و پرنشاط می‎کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تنها 9 مرحله از بازی به‌صورت رایگان در اختیار قرار می‎گیرد و مابقی مراحل تنها با پرداخت هزینه 6.99 دلاری باز می‎شوند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲.۳
    واحد پول رایگان
    ناشر MORE CHINESE EDUCATION & TECHNOLOGY CO.LIMITED
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان