Color Defense

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

ساخت مسیر دفاعی برای جلوگیری از حمله‎ی رنگ‎ها به پایگاه و نابود شدن

سال: 2018
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    به‌جز مراحل ابتدایی این بازی، تقریباً بیشتر مراحل بازی نیاز به تمرین و تکرار بسیار زیادی دارند تا چیدمان دفاعی مناسب شناسایی شود. دشواری بازی‎ها مرحله‎ای نیست و تقریباً تمام مراحل به یک اندازه سخت‎اند. آموزش بازی خود به‌اندازه‌ی مراحل اصلی بازی دشوار بوده و وقت تلف‌شده بین بخش‎ها بسیار طولانی است.
    بستر انجام این بازی بر اساس تفکر استراتژیک و خلاقیت قرارگرفته است که کودکان و نوجوانان را به یافتن راه‎های جدید تشویق می‎کند. به علت متفاوت بودن نیروهای حمله، روش دفاعی در هر مرحله متفاوت است و با شناسایی قابلیت و ویژگی هر نیروی مهاجم در هر حمله، سیستم دفاعی متفاوتی را باید در پیش گرفت.
    نیروهای دشمن رنگ‎های مختلف با شکل‎های متنوعی‎اند که با تیر و لیزر یا امواج دفاعی نابود می‎شوند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    پایگاه شما طی چندین موج مورد حمله‎ی دشمنان رنگی قرار می‎گیرد و تنها در چند ثانیه باید نیروهای دفاعی محدودی را در مسیر حرکت دشمنان مستقر کرد. هر نیروی دفاعی قابلیت مخصوصی دارد. برخی از نیروها برای تیراندازی و لیز زدن به دشمنان‎اند و برخی برای کند کردن و نابودی ناگهانی طراحی‌شده‌اند. نابودی هر دشمن به معنای دریافت تعدادی دایره‎ی نارنجی‌رنگ است که برای تأمین دوباره‎ی نیرو مورداستفاده قرار می‎گیرد. تنهای با تکرار و شناسایی قابلیت‎های نیروهای دشمن، می‎توان هر مرحله را اتمام رساند و کودکان و نوجوانان در این مسیر باید از تفکر خلاقانه و قدرت حل تفکر تحلیلی خود استفاده کنند. کیفیت ساخت و طراحی بازی ضعیف است که در کنار تبلیغات و خرید‎های درون برنامه‎ی متعدد به‌مرور بازی را کسل‌کننده می‎کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه 1.1 iOS در تاریخ 97/04/05 بعد از عبور از 7 مرحله نوشته‌شده است.

    کیفیت

    طراحی زمینه‎ای بازی سیاه است و تنها نیروهای دفاعی و دشمن رنگ دارند. فضای بازی تاریک و یکنواخت است و هیچ خلاقیتی در ظاهر مراحل وجود ندارد. داستان بازی هیچ ارتباطی با جریان مراحل ندارد و توقف بین مراحل برای نشان دادن متن‎های تکراری بسیار طولانی و آزاردهنده است. کیفیت گرافیکی بازی بالا نیست و طراحی ضعیفی دارد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای خرید Nanites بسته‎های مختلفی از 1.99 دلار تا 49.99 دلار وجود دارد که بازی بدون آنها بسیار دشوار است. همچنین با مشاهده‎ی تبلیغات ویدیوی نیز می‎توان Nanites را افزایش داد. تبلیغات تصویری نیز در میان بازی نمایان می‎شوند که برای حذفشان باید 4.99 دلار پرداخت.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    لینک ارتباط با Facebook و راه‎های به اشتراک‌گذاری برنامه در صفحه اصلی قرار دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر McPeppergams
    سال انتشار ۲۰۱۸
    ارز رایگان