Cut The Rope

thumbnail
۷ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

کمک به هیولای سبز مهربان برای رسیدن به آب‎نبات رنگی

سال: 2010
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    مشاهده‎ی ام-نوم و هیجان او از جویدن آب‎نبات حس پیروزی را در کودکان ایجاد می‎کند. حالت‎های روحی هیولای سبزرنگ مشابه با تغییرات احساسات یک کودک طراحی‌شده که با نرسیدن به ساده‎ترین چیزی که به آن علاقه دارد، با تمام وجود ناراحتی را نمایش می‎دهد.
    حرکات و طراحی بازی امکان کنترل راحت و بدون دشواری را برای کودکان فراهم کرده است، اگرچه برای رسیدن به پاسخ صحیح ممکن است زمان زیادی از کودکان گرفته شود. راهنمای اولیه‎ی برنامه اطلاعات کافی برای شروع و تسلط بر آن به گذر زمان را فراهم می‎کند.
    کودکان می‎توانند در مورد مفاهیم پایه‎ی فیزیک، جاذبه زمین، حرکت و نیرو در بازی بریدن طناب بیاموزند. در طول بازی با بریدن استراتژیک طناب آب‎نبات را باید به ام-نوم برساند تا او بخورد. همیشه یک‌راه بیشتر برای تمام کردن مرحله وجود دارد و کودکان تشویق می‏‎شوند که به تلاش خود ادامه دهند تا راه‎حل مناسب برای به دست آوردن بیشتر ستاره‎ها را پیدا کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی نوعی پازل سرگرم‌کننده با شخصیت عجیب است که بر اساس قوانین فیزیکی طراحی‌شده است. هیولای دوست‌داشتنی سبز به نام «ام-نوم» شخصیت اصلی بازی بوده که با چهره‎ی مهربان و پراحساس خود کودکان و نوجوانان را ترغیب می‎کند تا به او آب‎نبات رنگی بدهند. کودکان و نوجوانان باید با بریدن طناب‎ها با ترتیب مشخص آب‎نبات را به ام-نوم برسانند تا مانع از ناراحت شدن او شوند. در این نسخه 425 مرحله در نظر گرفته‌شده است ولی به‌زودی مراحلی جدید به این مجموعه اضافه خواهند شد. کودکان با مفاهیم اولیه‎ی علم فیزیک مانند جاذبه و وزن آشنا می‎شوند و تفاوت بین اشیای سنگی و سبک را در کار با این بازی درک می‎کنند. مراحل بالاتر ممکن است برای کودکان دبستانی و کم‎سن کمی دشوار به نظر آید و همراهی والدین در این بخش‎ها برای یافتن راه‌حل بسیار کمک‌کننده خواهد بود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی بازی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.3.4 iOS در تاریخ 96/06/18 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    دقت بالایی در طراحی ظاهری و فنی این بازی مشاهده می‎شود. بازیکنان در محیطی پر از رنگ‎های شاد و متنوع قرار دارند و تنها با شخصیت اصلی آن (ام-نوم) در تعامل قرار دارند. هدف و داستان‎های کوتاه نمایش داده شده در محتوای بازی مسیر حرکت بازیکنان را مشخص می‎کند. صدای ملچ‌وملوچ هیولای سبز در زمان خوردن آب‎نبات حکم تائید پیروزی بازیکنان است که احساساتشان را برمی‎انگیزاند. گرافیک بازی به‌صورت دو بعدی و باکیفیت بسیار خوبی طراحی‌شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    لینک موجود در منوی اصلی راهی برای ارتباط با فضای دانلود بازی بیشتر از ناشر همین بازی هدایت است. بعد از مدتی بازی کردن تبلیغی در صفحه ‌نمایش داده می‎شود که بعد از 5 ثانیه قابل رد کردن است، همچنین در قسمت توقف موقت بازی و زمانی که مرحله تمام می‎شود کادری در بالای صفحه وجود دارد که تبلیغات مرتبط با بازی طناب را ببر، مانند فیلم‎های بریدن طناب با محوریت داستان ام-نوم یا بازی‎های دیگر بریدن طناب را نشان می‎دهد. قابلیت‎های کمکی به شکل بسته‎های خرید درون برنامه به فروش می‎رسند. تمام ظرافت‎های بازی حول محور شخصیت سبزرنگ این بازی قرار دارد و کودکان بسیاری را به خود جذب می‎کند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۳.۴
    واحد پول رایگان
    ناشر ZaptoLab UK Limited
    سال انتشار ۲۰۱۰
    ارز رایگان