Decipher: The Brain Game

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

هماهنگ‎سازی راه خروج دایره‎ها برای ایجاد ارتباط بینشان در محیطی آرامش‎بخش

سال: 2018
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    روند آهسته‎ی بازی در افزایش پیچیدگی و چالش مراحل، به کودکان تازه‎کار اجازه می‎دهد تا به راحتی بر روی محتوا بازی مسلط شوند. گزینه‎ها و عوامل جدید مراحل به جهت افزایش چالش بازی طراحی‌شده‌اند و در صورت نداشتن سواد زبان انگلیسی هم می‎تواند با آزمون‎وخطا در مورد نحوه کارکردشان آگاهی به دست آورد. همچنین سطح دشواری مراحل در بالای مجموعه‎ها با تعداد دایره نمایش داده‌شده است.
    برای یافتن راه‎حل به‎خصوص در مراحل دشوار باید بر روی بازی تمرکز داشت و با دقت تغییرات صفحه را مشاهده کرد. این بازی به کودکانی که مشکل تمرکز و توجه دارند کمک می‎کند تا بتوانند در مدت کوتاه استفاده از این بازی، از دنیای پرهیاهو فاصله بگیرند و بر روی جزئیات دایره‎ها و نحوه تغییر جهتشان تمرکز کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    همان‌طور که از عنوان بازی مشخص است هدف 250 مرحله‎ی این بازی گشایش راه‎ ارتباطی است. هدف بازی مرتبط کردن دوایر پخش‎شده بر روی صفحه است. این دوایر با خطوط خاموشی به یکدیگر اتصال دارند که تنها با باز شدن مسیر روشن می‎شوند. دایره‎های نورانی با شکل و رنگ‎های متنوع قابلیت‎های مخصوصی به خود دارند، برای مثال برخی به‌صورت تکی حرکت می‎کنند و برخی به دایره‎های دیگر اتصال دارند. کودکان و نوجوانان در ابتدا باید بر روی روش حرکتی دایره‎ها مسلط شوند و سپس با پیدا کردن الگو رفتاری مابینشان راه ارتباطی را روشن کنند تا به سیاره‎ی بعدی برسند. همان‌طور که با پیشرفت در مراحل سطح دشواری بازی افزایش می‎یابد، با وارد شدن به مجموعه‎ی جدید تفاوت مشخص‎تری در چالش بازی ایجاد می‎شود. فضا‎سازی و محتوای آرامش‎بخش بازی در کنار درگیری کردن حواس و ذهن بازیکنان به آنها کمک می‎کند تا صرفاً بر روی محتوای داخل بازی تمرکز کنند و از محیط پر از هیجان دنیای واقعی دور باشند. انجام بازی در طولانی‌مدت ممکن است بیشتر کسل‌کننده باشد تا انگیزش بخش، اما استفاده از آن به‌صورت روزانه و کوتاه‎مدت در تقویت تمرکز و آرام شدن ذهن بسیار مؤثر خواهد بود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.2.3 iOS در تاریخ 97/08/26 بعد از اتمام مرحله‎ی 40 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک ساده و دو بعدی بازی رنگ‎های کلاسیک زمینه‎ای فضایی بسیار آرام و بدون تنش را ایجاد ساخته است. رنگ‎ زمینه‎ای مراحل با توجه به مجموعه‎شان متفاوت است ولی حال‎ و فضایی همچون حرکت در بین ستارگان را تداعی می‎کند. موسیقی متن ملایم بوده که با ظاهر و محتوا هماهنگی بالایی دارد. شخصیت و داستانی برای بازی در نظر گرفته نشده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای باز کردن مجموعه‎های پیش از اتمام مراحل پیشین می‎توان از بسته‎های خرید درون برنامه استفاده کرد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    لینک ارتباط با Facebook و Instagram در صفحه‎ی تنظیمات بازی قرار دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲.۳
    سال انتشار ۲۰۱۸