Dicey Elementalist

thumbnail
۷ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تاس ریختن و استراتژی برای شکست دادن حریفان فانتزی

سال: 2021
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    بازیکن در فضای جادویی بازی ماجراجویی می‌کند او به اتاق‌های مختلف قلعه می‌رود و با موجوداتی رو به رو می‌شود که ظاهری تخیلی دارند.
    بعضی شخصیت‌های تخیلی بازی، خانم‌هایی هستند که اندام کلیشه‌ای دارند یا لباس کوتاه پوشیده‌اند. بعضی از شخصیت‌ها سیگار یا پیپ در دهان دارند.
    متن‌هایی در بازی وجود دارند تا چگونگی بازی را به بازیکنان یاد بدهند. توضیح کوتاه است و اصول اولیه را آموزش می‌دهد اما در حدی نیست تا بازیکنان تازه‌کار به خوبی با جریان و هدف بازی آشنا شوند. به خصوص که نوشته‌های روی کارت‌ها هم به زبان انگلیسی هستند و بازیکن برای در پیش گرفتن استراتژی مناسب لازم است تا متوجه نوشته شود.
    مبارزات با ریختن تاس شروع می شوند و به نظر می‌رسد بازی وابسته به شانس باشد اما این طور نیست. بعد از ریختن تاس، کارت‌هایی در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد که بعضی باعث بیشتر شدن قدرت بازیکن می‌شوند و بعضی جان زیادی از حریف کم می‌کنند. بازیکن باید با استفاده از مهارت تفکر استراتژیکش بهترین کارت را انتخاب و جمع کند و همچنین برای استفاده از آن‌ها الویت‌بندی کند به طور مثال اگر نیرویش در بازی کم شده است باید اولین کارتی که انتخاب می‌کند کارتی باشد که نیرویش را بیشتر کند. بازیکن به مرور و با پیش رفتن در بازی می‌تواند شخصیت‌ها متنوعی در اختیار داشته باشد که هر یک توانایی خاصی دارند او می تواند شخصیت ها را بر اساس توانایی‌هایشان وارد نبرد کند.
    مبارزات خونریزی یا جراحتی ندارند اما جو مبارزه‌ای بازی و تخیلی بودن ظاهر شخصیت‌ها می‌تواند باعث ترس بعضی کودکان حساس شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی فانتزی ترکیبی از ریختن تاس، استراتژی و کارت است. بازیکن وارد قلعه‌ای جادویی می‌شود که در هر اتاق آن یک موجود تخیلی منتظر است تا با او مبارزه کند. مبارزه‌ی بازیکن با حریفش با سه دور ریختن پنج تاس پیش می‌رود تاس‌ها تا حد زیادی تعیین‌کننده‌ی پیروزی یا باخت بازیکنان هستند به این صورت که روی هر وجه تاس علامت‌هایی مثل برگ یا لوزی دیده می‌شود و با توجه به آن‌ها نیروهایی در قالب کارت های متفاوت به بازیکن منتقل می‌شود که می‌تواند با آن‌ها حریف را از بین ببرد. به طور مثال اگر از پنچ تاس سه تاس تصویری مشابه داشته باشند کارت‌هایی مثل کم کردن جان حریف و سپر دفاعی برای دفاع، نصیب بازیکن می‌شود. با تمام شدن نوبت هر طرف مبارزه، نوبت به حریف می‌رسد و هر کدام از طرفین که بخت بهتری در آوردن تاس‌ها و پس از آن استراتژی بهتری در استفاده‌ از کارت‌ها داشته باشند، برنده می‌شوند. مبارزات خشونت یا جراحتی ندارند و شخصیت‌ها بعد از تمام شدن جانشان به سرعت ناپدید می‌شوند. این بازی با این‌که سرگرم‌کننده است اما نیاز به فکر کردن، الویت‌بندی و استفاده از مهارت تفکر استراتژیک دارد. جادویی بودن فضای بازی و ظاهر تخیلی شخصیت‌ها می‌تواند باعث پرورش تخیل بازیکنان شود اما از طرفی می‌تواند بعضی کودکان حساس را هم بترساند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌‌ی 1.1.4iOS در تاریخ1400/06/20 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    قلعه‌ی اصلی اتاق‌های زیادی دارد که در هر کدام یک موجود تخیلی ایستاده است. اتاق‌ها با هم تقاوت دارند و هر کدام از آن‌ها به قدر جرئیات دارد که با این‌که تعداد آن‌ها زیاد است اما بازیکن به خوبی حس می‌کند که از یک اتاق وارد دیگری شده است. از المان‌هایی در طراحی استفاده شده است تا یک محیط جادویی را به بازیکن نشان دهند اما از طرفی بازی سرشار از رنگ است تا کمک کند که بازیکنان از محیط بازی نترسند. شخصیت‌ها هم متنوع هستند و به مرور هم تعداد و توانایی‌هایشان بیشتر می‌شوند. بازی استراتژیک، کارتی و نقش‌آفرینی است اما تا حدی هم از سبک‌های روگ‌لایک و ماجراجویی استفاده کرده است تا روش انجام آن خاص باشد.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای استفاده از شخصیت‌های متنوع می‌توان حداقل 0.99$ پرداخت کرد اما بازی به نوعی پیش نمی رود که نیازی به خرید درون برنامه باشد و تمام امکانات آن را با صرف امتیازهای بازی هم می‌شود به دست آورد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    اگر دستگاه هوشمند به اینترنت متصل باشد تبلیغاتی در بازی نشان داده می‌شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۵.۰
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۱.۴
    واحد پول رایگان
    ناشر Doublethink Corporation
    سال انتشار ۲۰۲۱
    پلتفرم Android، iPad، iPhone، iPod Touch
    طبقه بندی نقش‌آفرینی
    ارز رایگان