Dot Blocks

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

دفع حمله‎های هیولاهای کوچک با ترکیب رنگ‎ها و ایجاد قابلیت‎های ویژه

سال: 2018
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    درک روش ساخت نیروهای ویژه با قابلیت ساخت آنها بسیار متفاوت است. شرح ابتدایی بازی روش ساخت نیروهای ویژه را آموزش می‎دهد که تأثیر بر تسلط روی بازی ندارد و تنها با تمرین و تکرار مراحل امکان پیشرفت و کسب امتیاز بالاتر را مسیر می‎کند.
    انجام این بازی متکی بر تفکر استراتژیک و تحلیلی است. کودکان و نوجوانان در این بازی به جای تمرکز بر روی دستاوردهای سریع و کوتاه، ترکیبات رنگی را برای رسیدن به نقطه‎ای کلیدی در جایگاه قرار می‎دهند تا به نیروهای ویژه دست پیدا کنند. رسیدن به نیروهای ویژه با در نظر گرفتن حرکت غیرقابل پیش‌بینی بازی کار دشواری است به همین دلیل بازکنان باید نقشه‎های موازی متنوعی را اعمال می‎کنند تا به هدف اصلی برسند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی با قانون مشابه پازل‎های ترکیبی رنگ‎ها ساخته‌شده است با این تفاوت که به جای توجه به ترکیب رنگ‎ها در هر حرکت بازکنان بر روی ساخت ترکیبات بالا در حرکات بعدی توجه دارند. هدف این بازی نابودی بیشتر هیولاهای داخل صفحه، کسب قلب و ساخت نیروهای ویژه با ترکیب رنگی بالا است. رسیدن به تمام این اهداف در هر مرحله به معنای دستیابی به سطح امتیاز بالاتر و درنهایت بالا رفتن در جدول امتیازی بازی است. عدم امکان تغییر جهت رنگ‎ها و تعداد مکعب محدود برای قرار دادن رنگ‎ها ازجمله پیچیدگی‎های بازی است که قدرت خلاقیت و تفکر تحلیلی کودکان و نوجوانان را به چالش می‎کشد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1 iOS در تاریخ 97/04/23 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک بازی دو بعدی و مینیمال و با رنگ اصلی سفید طراحی‌شده است. رنگ‎های صفحه تنها به دایره‎های بازی تعلق دارد. هیولاهای بازی به شکل دایره، مثلث و یا بیضی ظاهر می‎شوند و چندین چشم با ظاهری دوستانه دارند. موسیقی متن بازی تکراری و یکنواخت بوده که برای حفظ تمرکز بازیکن در پس‌زمینه اجرا می‎شود، اما به‌مرور باعث کسل‌کننده شدن جریان بازی می‎شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای خرید شخصیت‎های بازی و افزایش میزان قلب آغازین بسته‎های خرید درون برنامه متنوعی وجود دارد. تبلیغات ویدیویی در میانه بازی نمایش داده می‎شود که با خرید درون برنامه قابلیت حذف شدن را دارند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Galactic Thumb Inc.
    سال انتشار ۲۰۱۸
    ارز رایگان