
یافتن راه رسیدن به درب خروج با استفاده از مهارت تفکر تحلیلی
سنجهها
آنچه والدین باید بدانند
این بازی معمایی که با الگو گرفتن از مجموعه بازیهای مشهور that level again ساخته شده، مجموعهای هشتاد مرحلهای با چالشهای فکری است. صحنهی کلی بازی مستطیل شکل، سیاهچال مانند و سیاه و سفید است. در هر مرحلهی آن هم موانعی مانند تیغ و خارهای تیز، سکوهای متحرک، دینامیت، دنده و … دیده میشوند که با چینشهای متفاوتی در این صحنهی ثابت جایگذاری شدهاند. هدف تمام مراحل رساندن آدمک اصلی به سمت درب خروج است اما اگر در این مسیر آدمک به موانع کشنده برخورد کند، میمیرد و جنازهاش نیز همان جا باقی میماند تا دوباره مرحله آغاز شود. درب خروجی مراحل همواره بسته است و چالش معمایی بازی این است که بازیکن باید روشی پیدا کند تا در را باز کند. برای باز کردن در هر مرحله، یک جملهی راهنمایی معماگونه روی دیوار صحنه نوشته میشود. بازیکن باید با تحلیل این جمله متوجه مقصود آن شود تا بتواند از موانع عبور کند و در را باز کند؛ به طور مثال مسیری که به در ختم میشود سراسر خار و تیغ است و جملهی راهنمایی آن «از جنازهات استفاده کن» است. بازیکن باید با قراردادن شخصیت روی تیغها او را بکشد تا جنازهاش روی تیغهها قرار گرفته و بتواند با راه رفتن از روی آن به درب خروج برسد یا در مرحلهی دیگر کلمهی «دژاوو» نوشته شده است به این معنا که باید طبق راهحل مرحلهی گذشته از این مرحله عبور کند. در مجموع این بازی شیوههای خلاقانهای را برای حل کردن معماهای خود در نظر گرفته است اما از طرفی به دلیل ضعفهای نرمافزاری که در دکمههای کنترلکننده وجود دارد عبور کردن از موانع دچار اختلال میشود و باعث میشود تا بازیکن مکرر شکست بخورد. علاوه بر موانع خشن گاهی پیش میآید که یک مرحله مملو از جنازه شده و باعث ترس بازیکنان شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخهی1.0.4 Android در تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۵ نوشته شده است.
کیفیت
بازی مشابه بازی معروف that level again ساخته شده است. ویژگی اصلی طراحی بازی، ساختار ساده و بدون جزئیات آن و شباهت صحنهها به یکدیگر است. در تمام بازی هم تنها از سه رنگ سیاه، سفید برای طراحی مراحل و قرمز برای نمایش خونریزی استفاده شده است. موسیقی در متن بازی به کار نرفته است اما صدای فریاد کشیدن ناشی از درد شخصیت اصلی هنگام کشته شدن شنیده میشود و همچنین صدای قدمهای او یا کشیده شدن اشیا روی زمین را میتوان شنید. از لحاظ نرمافزاری بازی دچار تأخیر در فرمانبرداری دکمهها است به طوری که با کلیک روی هر دکمه، شخصیت اصلی با تأخیر از خود واکنش نشان میدهد و همین باعث میشود تا بازیکن ببازد.
مصرف گرایی
برای مشاهدهی راهنما لازم است تا بازیکن تبلیغات ویدیویی مشاهده کند.