Eidetic – Spaced Repetition

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
برنامه‎ای برای یادآوری و کمک به فرایند حفظ کردن
سال: 2012
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    طراحی ظاهری و محتوای برنامه بسیار ساده و روان است و حتی نیازی به آموزش وجود ندارد. با داشتن داده‎ی موردنظر تنها باید بخش مناسب برای آن انتخاب شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این برنامه برای کمک به افراد جهت به خاطر سپاردن و حفظ کردن اطلاعات طراحی‌شده است. مدل کاری این برنامه از مدل معروف و قدیمی Spaced Repetition یا همان جعبه لایتنر است. در این مدل فرایند حفظ کردن با تکرار در فاصله زمانی مشخص صورت می‎گیرد و با هر بار پاسخ درست فاصله تکرار بعدی افزایش می‎یابد. درنهایت تنها در زمانی که بعد مدت بسیار طولانی فرد قادر به یادآوری کلمه، شماره یا نکته باشد فرایند تکرار قطع می‎شود. هر پاسخ اشتباه باعث از نو آغاز شدن چرخه تکرار می‎شود. بخش‎های تفکیک‌شده‌ی این برنامه به دسته‎بندی راحت‎تر اطلاعات کمک می‎کند. هفت بخش اصلی لغت، شماره تماس، واقعیت، عدد، لیست، جمله معروف و نوشته است. دوره‎های تکرار به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه قرار دارد که بعد از اولین پاسخ برحسب صحیح یا اشتباه بودن زمان بعدی محاسبه می‎شود. بازیکنان می‎توانند روند پیشرفت خود را از ابتدا برای هر مورد مشاهده کند و از نکات ارائه‌شده در برنامه استفاده کنند. استفاده از برنامه به‌صورت رایگان نهایتاً تا دو مورد ممکن است و برای واردکردن موارد بیشتر باید بسته‎ی پیشرفته خریداری شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 2.5.5 iOS در تاریخ 97/09/13 بعد از استفاده کامل از برنامه نوشته‌شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    در حالت عادی فقط یک آزمون قابل‌اجرا است و برای استفاده بیشتر از برنامه باید حالت پیشرفته داشت که حالت پیشرفته بازی به قیمت 4.99 دلار ارائه می‎شود.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    برای استفاده از برنامه باز گذاشتن دسترسی اعلان (Notification) اجباری است. همچنین برای استفاده از آزمون به شماره تلفن و شماره مخاطبین دسترسی درخواست می‎شود که برای راحتی کار پیشنهاد می‎شود. برای قرار دادن یک آزمون بیشتر، اجباری در اشتراک‎گذاری برنامه وجود دارد. لینک ارتباط با Evernote, Facebook و Twitter در بخش تنظیمات قرار دارد.

    مشخصات برنامه

    نسخه تست شده روی iOS ۲.۵.۵
    سال انتشار ۲۰۱۲