Escape Masters

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

کمک به زندانی‌ها برای فرار زیرزمینی

    بررس برنامه: پریا کنکاشور

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    شیوه‌ی استفاده از این بازی ساده و بدیهی است. بازیکن با انگشت خود مسیری را برای حرکت فراریان ایجاد می‌کند تا آن‌ها از راه عبور کرده و فرار کنند. مراحل به همین ترتیب پیش می‌روند و هیچ تغییری در سطح دشواری آن‌ها ایجاد نمی‌شود.
    در برخی از مراحل زندانی‌ها با چند پلیس مواجه می‌شوند آن‌ها با هم درگیر می‌شوند و در نهایت یکی از آن‌ها به دود تبدیل می‌شود. گاهی نیز در مسیر تیغ قرار داده شده که احتمال برخورد با آن‌ها بسیار کم است اما در صورت برخورد، فراری به دود تبدیل می‌شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی سرگرمی بسیار ساده‌ایست که تنها هدف آن پرکردن اوقات فراغت بازیکنان است. صحنه‌ی اصلی، تصویر کارتونی از یک زندان با یک نگهبان است که یک زندانی هم در حیاط آن ایستاده است. بازیکن با کشیدن انگشت خود روی زمین، آن را می‌کَنَد و راهی زیرزمینی ایجاد می‌کند تا بتواند زندانی را فراری دهد. او همین طور که انگشتش را روی خاک‌های زیر زمین می‌کشد تعدادی زندانی خودبه‌خود در این مسیر می‌دوند و با رسیدن به نردبان موجود در پایان صحنه بالا آمده و سوار ماشین می‌شوند و فرار می‌کنند. زندانی‌ها با امتیازی که از فرار خود کسب می‌کنند برای خود خانه، استخر، پارکینگ و … می‌سازند و با هر بار بازی، زندانیان فراری بیشتری به خانه اضافه می‌شوند و خانه وسیع‌تر می‌شود. این بازی بسیار ساده پیش می‌رود به طوری که بازیکن احتمال باخت بسیار کمی دارد اما در عین سادگی، فضای فانتزی و رنگی بازی می‌تواند برای بازیکنان جذاب و سرگرم‌کننده باشد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌ی1.5.8 Android در تاریخ ۱۴۰۰/۷/۳۰ نوشته شده است.

    کیفیت

    بازی طراحی کارتونی و بسیار ساده‌ای دارد. صحنه‌ی اصلی تکرار می‌شود و مسیر عبور فراری‌ها نیز تغییرات چندانی نمی‌کند. با این‌که بازی ساختار تکرار شونده‌ای دارد اما زندانی‌ها شکل بامزه‌ای دارند که می‌تواند برای بازیکنان جذاب باشد. آن‌ها بعد از هر فرار با هم می‌رقصند و در طی مسیر برای روحیه‌دهی به دوستان خود جملات هیجان‌بخشی مثل «همینه»، «آفرین برادر» و … می‌گویند و در بخش خانه‌ی امنشان نیز به مرور تفریحاتی اضافه می‌شود. همچنین استفاده از رنگ‌های گرم مانند نارنجی، زرد و سبز و سایر رنگ‌های شاد مشابه باعث شده تا بازی از لحاظ بصری جلب توجه زیادی کند.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    در صورت اتصال به اینترنت تبلیغاتی بین مراحل نمایش داده می‌شود و برای استفاده از لباس و ماشین جدید یا برخی وسایل برای خانه می‌توان از امکان مشاهده‌ی تبلیغ استفاده کرد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    در ابتدا، فهرست کامل قوانین حریم خصوصی بازی نمایش داده شده است و از بازیکن خواسته می‌شود تا با آن‌ها موافقت کند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    واحد پول ریال
    طبقه بندی امتیازی