Escape Room: Mystery Word

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

حل چیستان‎های متنوع برای عبور از هر مرحله

سال: 2018
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در هر مرحله به تعداد حروف کلمه‎ی پاسخ جای خالی و تعدادی حروف در هم وجود دارد. برای عبور از هر مرحله بازیکن پس از حدس پاسخ صحیح روی حروف مورد‎نظر با انگشت ضربه می‎زند. با وجود سادگی سازو‎کار بازی اما پاسخ دادن به برخی از چیستان‎ها به دقت بیشتری نیاز دارد متن برخی چیستان‎ها نیز پنهان شده‎اند و بازیکن باید در محیط اتاق آن را پیدا کند. محتوای بیشتر سؤالات، بازی با لغات است که با توجه به انگلیسی بودن تمام متن‎های بازی به تسلط بیشتر بازیکن به این زبان نیاز دارد.
    حل کردن چیستان‎های بازی به تمرکز و دقت به محیط پیرامون نیاز دارد. سؤال‎های متفاوتی در چیستان‎ها پرسیده می‎شوند؛ به طور مثال سؤال می‎شود که آن چیست که گریه می‎کند ولی موجود زنده نیست که پاسخ آن ابر است یا در مرحله‎ای دیگر بازیکن باید روی تصویر تلویزیون ضربه بزند و با دیدن تصویر تصادف دو ماشین پاسخ چیستان را حدس بزند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی مراحل متفاوتی دارد که در هر مرحله بازیکن با تصویر اتاقی دربسته مواجه می‎شود. او برای عبور از در بسته‎ی اتاق باید چیستان‎ها و معما‎هایی در قالب سؤالات نوشته‎شده یا تصاویر متفاوت را حل کند. بازیکن باید با تمرکز تمامی محیط اتاق و وسایل موجود در آن را مشاهده کند، با بهره‎گیری از مهارت تفکر حل مسئله‎ی خود فکر کند و پاسخ صحیح را حدس بزند. پس از حدس صحیح در اتاق باز می‎شود و او وارد مرحله‎ی بعدی می‎شود. در هر مرحله تعداد حروف کلمه‎ی پاسخ نمایش داده می‎شود که راهنمایی خوبی برای حل چیستان‎ها محسوب می‎شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.5.5 iOS در تاریخ 99/07/12 نوشته ‎شده است.

    کیفیت

    طراحی بازی بسیار ساده و ابتدایی است. در هر مرحله تصویری از یک اتاق نمایش داده می‎شود که در بیشتر مراحل حتی در رنگ‎های استفاده‎شده نیز تغییر نمی‎کند. در اتاق‎ها موارد متفاوت اما محدودی وجود دارند که مرتبط به چیستان طرح‎شده هستند. موسیقی یکنواختی در متن بازی شنیده می‎شود که در بخش تنظیمات قابل قطع شدن است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    در صورت اتصال به اینترنت تبلیغات زیادی در بازی نمایش داده می‎شود. برای خرید درون برنامه و در اختیار داشتن نکته‎های کمکی پرداخت حداقل مبلغ 1.39$ نیاز است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۵.۵
    واحد پول رایگان
    ناشر ZHOU JIAPING
    سال انتشار ۲۰۱۸
    ارز رایگان