Evolution

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

ساخت سازه‌های انتزاعی و تخیلی، آزمودن بهره‌وری و ارتقا آنها

سال: 2017
    بررس برنامه: پریا کنکاشور

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در اولین تجربه، درک عملکرد برنامه آسان نیست. به‌مرور با انجام آزمون‌وخطاهای متعدد بازیکن نحوه‎ی کار را درک می‎کند. بازیکن باید به‌وسیله‎ی نقطه‌گذاری و وصل کردن نقاط شکل موردنظر را بسازد و با ایجاد تغییرات در آن عملکردش را بهبود بخشد.
    بازیکن در این برنامه دائماً در حال کشف راهی برای حرکن بیشتر و بهبود عملکرد است و در این راستا از تفکر انتزاعی و مهارت حل مسئله کمک می‎گیرد تا در کنار ایجاد ارتباط بین بخش‎ها بتواند بر چال‎های موجود غلبه کند. اگرچه بازی آموزشی در مورد موضوع حرکت یا علم فیزیک ندارد، اما در بطن ماجرای این برنامه مفاهیم علم فیزیک و قوانین حرکتی نیز تمرین می‎شوند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این برنامه برای کودکان و نوجوانانی طراحی شده که به ساخت تخیلات خود علاقه دارند. در این برنامه بازیکن آزادانه می‌تواند اشکال هندسی داخل ذهن خود را بسازد و عملکرد آن را در شرایط مختلف بسنجد. در ابتدا صفحه‎ی سفیدی در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد که می‌تواند الگوی اولیه مدنظر خود را با نقطه‌گذاری مشخص کند و با خطوط مستقیم نقطه‌ها را به یکدیگر پیوند دهد. ماهیچه‌ها خاصیت ارتجاعی دارد و برای برقراری ارتباط و حرکت دادن خطوط مورد استفاده قرار می‎گیرد. بازیکن می‌تواند شکل نهایی را در حالت‌های پرش، پرش از روی مانع، دویدن و… امتحان کند. پس از ساخت شکل اولیه، می‌توان توان حرکتی سازه را مشاهده کرد و قسمت‌های ناکارآمد را اصلاح کرد. این فرایند تا آنجایی که سازه از پس تمامی یا بخشی از چالش‌ها بر آید ادامه پیدا می‎کند. این بازی هیچ‌گونه نقطه شروع و پایانی ندارد و سیستم برد و باخت ندارد تا کودکان و نوجوانان در دنیای تخیلات خود بتوانن به راحتی غرق شوند و پس از انجام اصلاحات فراوان و کسب نتیجه مدنظر، به ساخت یک نمونه‎ی دیگر بپردازند. طبق گفته‎ی ناشر، این برنامه یک بازی نیست و برای علاقه‌مندان به مباحث تکامل و شناخت الگوریتم‌های ژنتیکی ساخته‌شده است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌ی Android 3.0.3 در تاریخ ۹۸/0۷/۱۰ نوشته‌شده است.

    کیفیت

    این برنامه فضایی در اختیار بازیکن قرار می‎دهد تا آزادانه هر آنچه که در ذهن خود دارد را پرورش دهد و از خلاقیت خود استفاده کند. در این برنامه بازیکن با ابزارهای ساده طرح‎های دلخواه خود را می‎کشد و با موانع مختلف آن را امتحان می‎کند و ارتقا می‎بخشد. صحنه های بازی بسیار ساده‎اند و فقط با دو رنگ ساخته شده‎اند که این امر به حفظ تمرکز بازیکن کمک می‎کند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۳.۰.۳
    واحد پول رایگان
    ناشر Keiwan Donyagard
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان