FarmVille: Tropic Escape

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

ساخت جزیره‎ای کوچک برای سرگرمی فروش محصولات و ایجاد سرگرمی برای مشتریان خیالی

سال: 2016
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    به‌جز شخصیت اول بازی تقریباً تمامی شخصیت‎ها نمادی از افراد بزرگسال‎اند و با پوشش‎های نیمه برهنه (که البته هماهنگ محیط جزیره است) ظاهر می‎شوند. کلیشه‎های جنسیتی به‌وضوح قابل‌مشاهده است.
    اگرچه درک چگونگی کار با بازی ساده است و آموزش اولیه و نوشته‎های طولانی شخصیت‎ها کمک می‎کنند، اما حرکت دادن بذرها یا انتخاب گزینه‎ها ممکن است برای کودکان خردسال کمی سخت باشد که ناشی از نزدیک بودن و در هم بودن گزینه‎های نمایشی است. داشتن تسلط نسبی به زمان انگلیسی قطعاً روند یادگیری بازی را راحت‎تر می‎کند، اما بدون آگاهی به این زمان و با کمک گرفتن از تصاویر نیز می‎توان چالش‎های پیش رو را حل کرد.
    کودکان در این بازی مدیریت زمان و منابع را تمرین می‎کنند و در صورت اشتباه باید بهای سنگینی بابت خطایشان پرداخت کنند. به‌مرور کودک در این بازی برنامه‎ریزی کردن را تمرین می‎کند تا درنهایت به الگویی برای بهترین نتیجه دست پیدا کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    همان‌طور که از نام بازی مشخص است این بازی فراری از دنیای شهری به جزیره‎ای زیبا است. در ابتدای بازی هدف روی رستوران شخصیت اصلی قرار دارد و بازیکن به‌نوعی تلاش می‎کند تا رستوران خود را با محصولات داخل مزرعه سرپا کند؛ اما در عمل رستوران هیچ نقشی در جریان بازی ندارد و باید با مدیریت کردن منابع به‌دست‌آمده از دریا، مزارع یا درختان، محصولات درخواستی را تولید کرد. تولید محصولات مستلزم رسیدن به سطحی مشخصی، داشتن سرمایه داخل بازی و ساخت ساختمان است. به دست آوردن همه این ویژگی‎ها به زمان زیادی نیاز دارد که بازیکن باید صرف محتوای داخل بازی کند تا به آن دست یابد. متصل بودن منابع و محصولات به هم به کودک فشار می‎آورد تا با حداقل خطا و به بهترین مجموعه از محصولات دست پیدا کند. کودک باید بتواند ارتباط بین محصولات را درک کند تا در کمترین زمان بیشتری درخواست را پاسخ‎گو باشد. اگرچه تقریباً تمام منابع در جریان عادی بازی به دست می‎آیند، ولی محدود بودن برخی از منابع به‌روزرسانی ساختمان‎های جمع‎آوری مانند میخ یا انگشتر ازجمله عواملی است که بازیکنان را به سمت خرید درون برنامه هدایت می‎کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.63 iOS در تاریخ 97/03/22 بعد از رسیدن به سطح 14 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    محیط شاد و رنگارنگ بازی از تنوع رنگی بسیار بالایی حاصل‌شده است که نه‌تنها بازی را سرگرم‌کننده‌تر کرده بلکه جذابیت بالایی از منظر تصاویر به بازی داده است. کیفیت طراحی بسیار بالا است و با ظاهر کارتونی به تصویر کشیده شده است. موسیقی متن به‌صورت ملایم و خفیف در پس‌زمینه به گوش می‌رسد که با محیط آرامش‌بخش جزیره هماهنگی بالایی دارد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    روند اصلی بازی کودک را به سمت تولیدات بیشتر و فروش بیشتر هدایت می‎کند تا به امتیاز بالاتر برسد. همچنین برای افزایش الماس بسته‎های خرید درون برنامه ارائه می‎شود.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    بااتصال به اینترنت فرصت‎هایی ازجمله رویدادها در اختیار قرار می‎گیرند ولی اجباری برای استفاده از آن وجود ندارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۶۳.۴۶۰۰
    سال انتشار ۲۰۱۶