Fast Like a Fox

thumbnail
۷ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تجربه‌ی نقش‌آفرینی در جایگاه یک روباه دونده

سال: 2015
    بررس برنامه: پریا کنکاشور

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    استفاده از بازی به شیوه‌ی عملی همراه با زیرنویس و علایم راهنمایی انجام می‌شود. آموختن سازوکار بازی خصوصاً در حالت کنترل ِعادی بسیار ساده است. روباه سه بار پس از شکست از محل قبل از افتادن مرحله را آغاز می‌کند که به سهولت بازی کمک زیادی کرده است. اما رسیدن به یک هماهنگی ذهنی برای انجام حالت ضربه‌ای قدری زمانبر و شاید برای برخی کاربران دشوار نیز باشد.
    نحوه‌ی کنترل روباه در حالت ضربه‌ای نیاز به هماهنگی بین دو دست، هماهنگی بین دو نیم کره‌ی مغز و همچنین هماهنگی بین چشم و دست‌ها دارد و بر این مهارت‌ها تاثیرگذار خواهد بود. سرعت بالای بازی بر مهارت سرعت عمل بازیکن نیز موثر خواهد بود. انتزاعی بودن تصاویر به خلاقیت بازیکن کمک خواهد کرد.
    سرعت بسیار زیاد حرکت روباه و همراهی آن با موسیقی تند پس‌زمینه می‌تواند برای گروهی از بازیکن‌های حساس، اضطراب‌آور باشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی در فضایی تخیلی و انتزاعی بستری ایجاد می‌کند تا بازیکن نقش یک روباه سریع در حال دویدن را ایفا کند. بازی دارای مراحل بسیاری است که هر چند مرحله‌ی آن در تم‌های محیطی مشابهی مثل زمستان برفی، جنگل و محیط آتش‌فشانی اجرا می‌شود. طراحی این مراحل در پس‌زمینه‌ای انتزاعی انجام شده به شکلی که تصاویر محیط‌های جنگلی و.. را نمایش می‌دهد اما شبیه به یک جنگل واقعی نیستند. در تمام این مراحل سکوها و پر‌تگاه‌هایی وجود دارد اما هیچ دشمن یا موجود مزاحمی در آن‌ها نیست. روباه با سرعت فراوان از روی پرتگاه‌ها و سخره‌ها می‌پرد و می‌دود. او سنگ‌های قیمتی مسیر خود را جمع می‌کند و در نهایت با رسیدن به الماس سفید هر مرحله را به پایان می‌رساند. مراحل بازی در عین سرعتی بودن بسیار کوتاه‌اند و هر مرحله در کمتر از یک دقیقه به پایان می‌رسد. اما ویژگی اصلی بازی که آن‌ را متمایز و جالب می‌کند نحوه‌ی کنترل روباه است. بازیکن می‌تواند کنترل را در حالت عادی قرار دهد و با لمس صفحه باعث پریدن و دویدن روباه شود و یا آن را روی حالت ضربه قرار دهد. در حالت ضربه بازیکن دستگاه را بین دو دست خود گرفته و برای کنترل سرعت دویدن روباه با انگشت خود به پشت دستگاه ضربه می‌زند. هرچقدر سرعت ضربه‌ی انگشتان بیشتر باشد سرعت روباه بیشتر و هرچه سرعت ضربه کمتر شود حرکت او کندتر خواهد شد. این ویژگی ساده در بازی که به کمک سنسورهای داخلی دستگاه اجرا می‌شود باعث می‌شود تا هماهنگی بین دو نیم‌کره‌ی مغز به دلیل استفاده‌ی هم‌زمان از دو دست با حرکات متفاوت و هماهنگی بین چشم‌ها و دست‌های بازیکن به چالش کشیده شده و تقویت شوند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌ی 1.4.6 Android در تاریخ ۱۴۰۱/۵/۱۸ نوشته شده است.

    کیفیت

    بازی از تصاویر نقاشی‌‌شده‌ی انتزاعی ساخته شده است. هر مجموعه مرحله از تم خاصی پیروی می‌کند. با وجود سرعت بسیار زیاد روباه، خللی در حرکت آن ایجاد نمی‌شود. موسیقی متفاوتی برای هر تم پخش می‌شود که هیجانی و متناسب با فضای مرحله است. بازیکن بعد از کسب امتیاز می‌تواند از حیوانات جدیدی برای دویدن استفاده کند. سازوکاری که برای کنترل حرکت روباه درنظر گرفته شده خلاقانه و جالب است. این بازی نامزد کسب عنوان بازی مستقل و نوآور در رویداد Google Play 2016 بوده است.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۴.۶
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۲
    سال انتشار ۲۰۱۵
    دستگاه های سازگار Android
    طبقه بندی اکشن، تفننی
    مهارت هماهنگی چشم‌ها و دست، عکس‌العمل سریع