Father and Son

thumbnail
۱۱ سال به بالا
۸ تا ۱۱ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

سفر مایکل به مناطق مختلف برای آشنایی با دستاوردهای پدرش

سال: 2017
    بررس برنامه: حامد داوری

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    مایکل به علت شغل پدرش نتوانسته مدت‌زمان زیادی را با او سپری کند و حس دوری از پدرش باعث ناراحتی او شده است. داستان بازی و احساسات مایکل برای کودکان و نوجوانان معنادار است.
    در جریان بازی گاهی اوقات روابط عاطفی بزرگسالانه به تصویر کشیده می‎شود.
    منوی بازی بسیار ساده است و هیچ‌گونه اطلاعات اضافی در آن یافت نمی‌شود نحوه‌ی انجام بازی نیز واضح بوده و فقط تسلط به زبان انگلیسی نیاز است که درک داستان بازی را برای بازیکن آسان‌تر خواهد کرد.
    آشنایی با بعضی مفاهیم تاریخی و آثار باستانی به علت سفر در زمان و رفتن به مکان‌های مختلف در این بازی امکان‌پذیر است.
    به علت سفر به نقاط مختلف برای مشاهده‌ی آثار باستانی یا حوادث و وقایع اتفاق افتاده مثل آتش‌فشان شهر پمپئی، فرصتی برای آشنایی با فرهنگ و رسوم کشورهای دیگر ایجاد می‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازی پدر و پسر با سبک داستانی و ماجراجویانه‎اش داستان روابط پسر و پدرش را به تصویر می‎کشد. مایکل (پسر داستان) از پدر خود که یک باستان‌شناس است به علت دوری از خانواده‌اش رضایت ندارند و پدر طی یک نامه‎ای علت مشغولیت خود را برای پسرش شرح می‎دهد و پسرش را به ماجراجویی و سفر به موزه نپال (Napels) در ایتالیا دعوت می‌کند تا دستاوردهای خود را به او نشان دهد. بازی درمجموع بیش از یک ساعت زمان نیاز ندارد و گیم‎پلی (جریان بازی) بسیار کمرنگی دارد و داستان بر چالش‎های بازی غلبه دارد. بازیکن به شهرها یا کشورهای دیگر در زمان‌های قبل سفر می‎کند و بسیاری از اتفاقات را در زمان وقوعشان می‎بیند، همانند مشاهده آتش‌فشانی در شهر پمپئی یا دیدن آثار مصر باستان. برخی از بخش‎های موزه نیازمند حضور فیزیکی بازیکن در موزه‎ی نپال است تا قابل‌دسترسی باشد که خود انگیزه‎ای برای سفر به کشور ایتالیا است. نمایش بخش‎های دیدنی برخی کشورها در کنار اطلاعات جانبی بازی همگی عاملی برای افزایش علاقه‎مندی کودکان و نوجوانان به موضوع باستان‎شناسی و سفر برای شناخت فرهنگ‎های جدید است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی در تاریخ 98/02/31 نوشته‌شده و برمبنای نسخه iOS 1.4 است.

    کیفیت

    گرافیک بازی به‌صورت دوبعدی است و شخصیت بازی به جهت‌های چپ و راست حرکت می‌کند و تنها با دکمه‌هایی که در صفحه وجود دارد اعمالی مثل نشستن را انجام دهد. طراحی بازی به سبک نقاشی انجام‌شده و مردمان معمولی (افرادی که به تاریخ و باستان‌شناسی توجهی ندارند) با صورت‌هایی بدون چهره و یکرنگ در بازی مشخص‌شده‌اند. موسیقی پیانو ملایم اولیه بازی دل‌نشین است و سایر صداگذاری‌های بازی متناسب با تغییرات محیطی است که شخصیت در آن قرار دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۵.۰ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۴
    سال انتشار ۲۰۱۷