
۷ سال به بالا
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
تمرین مهارتهای شناختی با بازیهای کوتاه و تکراری
سال: 2016
بررس متن: نیلوفر غیبی
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
کار با برنامه و درک چگونگی استفاده از آن بسیار ساده است ولی برای هر فردی بسته به نوع مهارت فردی و سرعت محاسباتی، کارکرد متفاوتی دارد. توضیح کوتاه ابتدای هر بازی در کنار شکل آموزشی به درک راحتتر روش کار با هر بخش کمک میکند.
با کمک این برنامه کودکان و نوجوانان میتوانند مهارت تمرکز و توجه، تصویرسازی و تفکر انتزاعی، تفکر منطقی و قدرت حل مسئله خود را ارتقا بدهند. بازی در ابتدا برمبنای دو عمل جمع و تفریق قرار دارد و بازیکنان باید از قبل دانش ابتدایی را داشته باشد.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
در این برنامه بازیکنان با چهار بازی کوتاه با ساختاری بسیار ساده روبهرو میشوند که باید در کمترین زمان ممکن حلشان کنند. این بازیها با حالت پازلی و پراکنده حافظه کوتاهمدت بازیکنان را به چالش میکشند و بر روی مهارت تمرکز، منطق، هوش و تصویرسازی طراحیشدهاند. در هر یک از بازیهای الگویی مشخص ارائه میشود که دارای یک قانون است. بازیکنان تنها باید از قانون تعیینشده مثل پیدا کردن رنگ مشابه یا تکمیل الگو پیروی کنند تا بازی را به پایان برسانند. بازیها شامل انتخاب رنگهای مشابه، انتخاب حاصل عملیات جمع یا تفریق، انتخاب الگوی تکمیلکننده و نشانهگیری است. در بخش پایین صفحهی اصلی امکان مشاهده روند عملکردهای پیشین وجود دارد و در انتهای هر بار بازی آمار عملکرد بازیکن بهروز میشود. نبود جذابیت کافی، یکنواختی و وجود خرید درون برنامه جهت استفاده کامل از بازیها از عوامل پیشگیرانه در وابستگی به این برنامه است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخهی 1.6 iOS در تاریخ 97/09/11 بعد از استفاده از بازیها و آزمونها نوشتهشده است.
کیفیت
گرافیک نهچندان خوب بازی بسیار ساده و بدون هیچ جاذبهی بصری مانع از ایجاد کشش برای ادامه استفاده از برنامه میشود. موسیقی در بازی وجود ندارد که البته با محتوای بازی هماهنگ است. رنگ قالب سفید و زرد است و گزینههای ارائهشده بسیار محدود است.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
برای استفاده کامل از برنامه هزینهی 0.99 دلاری باید پرداخت شود.
حریم خصوصی
تمامی اقدامات و استراتژیهایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفادهی افراد نادرست انجام داده میشوند و همچنین نوع دسترسیهایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار میگیرد.
لینک اشتراک بازی و نتیجه به دست آماده در انتهای هر بازی در اختیار قرار میگیرد.
مشخصات برنامه
نسخه تست شده روی iOS ۱.۶
سال انتشار ۲۰۱۶