Foodie Tower: Cooking tycoon

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
کمک به شاهزاده‎ای ناشناخته جهت اداره کردن سیاره‎ای مملو از غذا
سال: 2019
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    شخصیت اصلی فردی با موه‎های سفید است که تنها شلوار به تن دارد.
    درک چگونگی استفاده از این برنامه در ابتدای بسیار دشوار است که این امر بیشتر ناشی از گرافیک شلوغ و رنگ‎آمیزی بی‎نظم ظاهری است. بعد از گذر زمانی نه چندان طولانی بازیکن می‎تواند بر چهارچوب ساده‎ی بازی مسلط شود و بدون داشتن سواد زبان انگلیسی یا شناخت قبلی از سبک بازی با صرف زمان بسیار کوتاهی به جریان به روز رسانی‎ها سرعت ببخشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    در ابتدای برنامه داستانی از دروغ بزرگ شخصیت اصلی بیان می‎شود که با کمک گرفتن از خدای بازی به شاهزاده‎ی غذاها تبدیل می‎شود. داستان و متن‎های نمایش داده شده در جریان بازی فقط جنبه‎ی سرگرمی دارند و در محتوای اصلی و سازوکار بازی تأثیری ندارند که به طبع نیاز به سواد زبان انگلیسی برای انجام بازی را از بین می‎برد. بازیکن در نقش شاهزاده و مدیر سیاره‎ی غذاها باید فروش و قیمت محصولات را با به روز رسانی مداوم افزایش دهد تا به طبقات بالاتر و در نهایت سیاره‎های جدید دسترسی پیدا کند. برای انجام به روز رسانی‎ها تنها باید در بازی حضور داشت تا درآمد بالاتر رود. برای سرعت بخشیدن به این امر کودک می‎تواند مدیری برای هر طبقه منصوب کند، در چالش‎های بخش R&D شرکت کند یا به بخش تکنولوژی برود و قابلیت‎ها را تقویت کند. بخش R&D نوعی بازی‎های کوتاه برای سرگرمی بازیکن است که در نهایت موفقیت در آن به منزله‎ی سود و سرمایه‎ی بیشتر می‎انجامد. این بازی نوعی تشویق برای فرهنگ سرمایه‎داری و کسب ثروت به شمار می‎آید. برای آگاهی از اطلاعاتی به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 2.1 iOS در تاریخ 98/11/12 نوشته‎شده است.

    کیفیت

    ظاهر بسیار شلوغ و بی‎نظمی برنامه تمرکز و درک اولیه را دشوار می‎کند. موسیقی متن با سبک بازی‎های قدیمی آتاری به گوش می‎رسد که به صورت ناگهانی تغییر می‎کند و از حالت هیجانی به سبک آرام تبدیل می‎شود. با ورود به برخی از بخش‎ها دو نوع موسیقی به صورت هم‎زمان شنیده می‎شود. رنگ‎های استفاده شده در هر سیاره تنوع بسیار بالایی دارند و هیچ نوع نظم یا الگویی در آنها مشاهده نمی‎شود و وجود بخش‎های متحرک زیاد و تنوع رنگی فقط باعث شلوغ شدن بیش از حد تصویر شده است. کیفیت گرافیکی بازی بالا نیست و هیچ جذابیت بصری در آن وجود ندارد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    در متن داستانی بازی به فروشگاه‎های غذایی مثل McDonald اشاره می‎شود. تبلیغات ویدیویی برای افزایش سرعت فعالیت‎ها، گرفتن جایزه و قابلیت‎های دیگر ارائه می‎شود. تمرکز اصلی برنامه بر روی ترویج فرهنگ سرمایه‎داری است.

    مشخصات برنامه

    نسخه تست شده روی iOS ۲.۱
    سال انتشار ۲۰۱۹