Frozen Free Fall

thumbnail
۷ سال به بالا
۵ تا ۷ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تزئین شهر آرندل به کمک شخصیت‎های انیمیشن Frozen با سکه‎های به دست آمده از راه‌حل پازل‎ها

سال: 2014
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    صمیمیت نمایش داده‌شده بین دو خواهر در کنار دوستی‌شان با آدم‌برفی بازی (اولاف) فضای سرد و برفی دنیای بازی را گرم و دوستانه می‎کند. شخصیت‎های کودکی السا و آنا ممکن است حس همزادپندارانه برای کودکان به وجود آورد و به‌عنوان یکی از شاهزاده‎های شهر خود را موظف بدانند تا شهرشان را زیبا کنند. همچنین با مشاهده ذوق و شوق یا چهره شک زده اولاف با دماغ برعکس شده طعم پیروزی یا شکست مراحل پازل برای کودکان قابل‌لمس می‎شود.
    دشواری مراحل با سرعت بسیار پایینی افزایش می‎یابد که به کودکان کم سن اجازه می‎دهد تا خود را با بازی تطبیق دهند. همچنین نیروهای کمکی و قابلیت‎های ویژه در طول بازی افزایش می‎یابند و باعث سادگی بیشتر بازی می‎شوند. همچنین گرافیک نه‌چندان شلوغ بازی با جزئیات محدود خود مانع از اختلال در تمرکز کودکان می‎شود. یادگیری در کنار آموزش‎های کوتاه و تصویری روند درک چگونگی انجام بازی را ساده کرده است، اما ممکن است کودکان پیش از دبستان به کمک والدین خود برای یادگیری اولیه نیاز داشته باشند.
    برای حل کردن پازل‎ها در زمان یا حرکات محدود باید ارزیابی مناسبی از صفحه‎ی بازی به دست آورد تا با کمترین خطا، نتیجه مطلوب حاصل شود. کودکان و نوجوانان با تمرکز و تحلیل حرکات خود می‎توانند به راحتی سه ستاره و تمام سکه‎ها هر مرحله را کسب کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازی انیمیشن معروف Frozen با شخصیت‎های اصلی السا و آنا با هدف تزئین شهر آرندل که کودکان و نوجوانان را تا مراحل بسیار زیادی با خود همراه می‎کند. اگرچه شخصیت‎های این بازی و طراحی تصاویر برگرفته‌شده از انیمیشن این مجموعه بوده، اما داستان در اصل از بعد از آرامش آرندل آغاز می‎شود. در این مجموعه کودکان و نوجوانان تلاش می‎کنند تا پازل‎های ترکیب رنگ با کریستال‎های یخی را حل کنند تا به سکه داخل بازی دست پیدا کنند. سپس با استفاده از سکه‎های به دست آمده شهر آرندل (قلمرو السا) را تزئین می‎کنند و کسب‎وکارهای جدیدی را در آن بنا می‎کنند. کودکان و نوجوانان می‎توانند با استفاده از خلاقیت خود شهر آرندل را با سلیقه خود تزئین کنند و با تفکر تحلیلی پازل‎ها را حل کنند. هیجان و خشونتی در این بازی مشاهده نشده است و تا جای ممکن با موسیقی ملایم و ترکیب رنگی سرد و آبی تلاش شده تا محیطی آرام و بدون تنش ساخته شود. چالش‎های بازی شفاف و با سطح دشواری پایینی طراحی‌شده تا روند تطبیقی کودکان را ساده‎تر کند. از مشکلات این بازی محدودیت قلب برای انجام مراحل پازلی است که تنها از طریق خرید بسته‎های درون برنامه قابل‌افزایش است. مراحل پازلی بازی نیز در سه دنیای برفی، فصلی و بی‎پایان قرارگرفته تا با گرافیک‎ خاص دنیا، راه‎ افزایش سکه بازیکنان را به‌نوعی متنوع کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 6.8.1 iOS در تاریخ 97/06/11 بعد از عبور از 30 پازل دنیای یخی نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک دو بعدی و با کیفیت این بازی یکی از بهترین شبیه‎سازی‎ها از انیمیشن معروف Frozen به حساب می‎آید. شخصیت‎های بازی دقیقاً بر اساس نسخه‎ی انیمیشنی در سنین کودکی و بزرگسالیشان طراحی‌شده‎اند. باوجود در نظر نگرفتن صدای شخصیت‎ها رفتار‎هایشان عیناً همانند نسخه‎ی انیمیشنی نمایش داده می‎شود برای مثال اولاف (آدم‌برفی داستان) همان شیطنت‎های کودکانه و هیجان زیاد را در طول بازی نشان می‎دهد. در این بازی هیچ شخصیت مثبت یا منفی وجود ندارد و دو شخصیت اصلی یعنی السا و آنا بدون هیچ خشونتی و با ملایمت مکالمات کوتاهی را در میان بازی انجام می‎دهند که تنها جنبه سرگرمی دارد و در محتوای اصلی بازی تأثیری نمی‎گذارد. چهره تمامی شخصیت‎ها با رعایت ویژگی‎های انیمیشنی و کارتونی واقع‎گرایانه است و می‎توان تغییر حالت صورتشان را به راحتی با برد یا باخت بازیکن مشاهده کرد. سرزمین آرندل در این بازی در دو حالت برفی و غیر برفی با در نظر گرفتن تمام جزئیات نمایش داده می‎شود. موسیقی متن در عین حال که بسیار آرام و ملایم است، حس ماجراجویانه و کنجکاوی را به شنونده القا می‎کند تا هیجانی برای ادامه بازی و باز کردن تزئینات بیشتر به دست آورد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    این بازی بدون تبلیغ با راهکار هوشمندانه‎ی خود بازیکنان را مجبور به خرید درون برنامه می‎کند. برخلاف بازی‎های مشابه بعد از باخت و کسر قلب‎های بازیکن هیچ راهی جز خرید درون برنامه برای افزایش قلب‎ها وجود ندارد. در کنار بسته‎های خرید درون برنامه برای افزایش قلب‎ها تنوع بالایی از بسته‎ها جهت پیشرفت سریع و به دست آوردن قابلیت‎های ویژه نیز در نظر گرفته‌شده‌اند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۲ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۶.۸.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Disney Electronic Content Inc.
    سال انتشار ۲۰۱۴
    ارز رایگان