
۶ سال به بالا
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
نمایش خلاقیت و تقویت داستانسرایی کودکان بهوسیلهی یک خانهی فانتزی
سال: 2016
بررس متن: پرستو رحیمی
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
کودک در اتاقهای خانه به ماجراجویی مشغول میشود و حس استقلال را تجربه میکند. او شخصیتهای خود را مشغول بازی با اسباببازی میکند یا به آنها خوراکی میدهد و به نوعی فعالیتهای دنیای واقعی را شبیهسازی میکند. به مرور حس تعلق میان کودک و شخصیتهای حیوانی بازی شکل میگیرد.
بازی مرحلهای نیست و تنها فضای داخلی یک خانه به همراه ابزار و شخصیتهای متنوع در اختیار کودک قرار میگیرد. او با آزاد گذاشتن خلاقیت خود از این امکانات استفاده میکند و بازی را انجام میدهد. جابهجایی اشیا و لوازم بسیار ساده است کودک به راحتی میتواند صفحهی بازی را لمس کند و با توجه به نظر خود اشیای متفاوت را حرکت دهد و صحنههای جدید بسازد.
کودکان محیطی برای نمایش خلاقیت خود در اختیار دارند و میتوانند داستان خود را در محیطی شاد نمایش دهند. جریان بازی جستجوگری را در کودکان تقویت میکند آنها با گشتن در محیط خانه و تعامل با وسایل آن به دنبال راههای جدید برای سرگرم کردن شخصیتهای داستانی خود میگردند. کودک میتواند داستانی برای صحنههای که خلق میکند بسازد و تخیل خود را تقویت کند. تابلوهای خانه کاردستیهای متفاوتی را نمایش میدهند آنها با وسایلی ساخته شدهاند که تهیهی آنها بسیار ساده است به عنوان مثال با چوب بستنی هواپیما ساخته شده است. کودک میتواند از تابلوها به عنوان الگویی استفاده کند و با تهیهی کاردستی در دنیای واقعی مهارتهای حرکتی خود را بهبود بخشد.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
این بازی دنیای را در اختیار کودک قرار میدهد تا بدون محدودیت خلاقیت خود را به نمایش بگذارد. شخصیتهای حیوانی کاموایی در یک خانهی رنگارنگ و پر از وسایل وجود دارند. خوراکیهای متفاوتی مانند انواع شیرینی و نوشیدنی و ابزاری مثل اسباببازیهای متنوع نیز در آن قرار دارند. هیچ خط داستانی در بازی وجود ندارد و کودک دنیای بدون مرزی در پیش روی خود دارد او میتواند شخصیتهای خود را دور میز غذا جمع کند و به آنها خوراکی بدهد یا در اتاقی دیگر برای آنها موسیقی پخش کند. کودک در اتاقهای متفاوت ماجراجویی کرده و با استفاده از شخصیتها و امکانات متفاوت داستانپردازی میکند. امکانات خلاقانهی دیگری نیز در فضای بازی وجود دارند به طور مثال دیوارهای اتاق تابلوهایی دارد که کاردستی هستند یا کودک میتواند رنگ اتاقهای خانه را به سلیقهی خود تغییر دهد. اگر چه تنها استفاده از سه اتاق خانه رایگان است اما وسایل قابلیت جابهجایی از اتاقی به اتاق دیگر دارند و چهار شخصیت متفاوت نیز در بازی وجود دارند تا مانع از یکنواختی فضای بازی خواهند شد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخهی 1.4 iOS در تاریخ 99/09/18 نوشته شده است.
کیفیت
بازی طراحی زیبا و جزئیات هدفمندی دارد. اتاقهای متفاوتی مانند آشپزخانه در خانه وجود دارد که در آنها انواع وسایل مانند مبل، لوستر، تابلو، کابینت و میز دیده میشوند. شخصیتها چهار خرگوش کاموایی هستند که حرکاتشان طبیعی طراحی شده است آنها غذا میخورند، مینشینند و با وسایل متفاوت بازی میکنند. صداگذاری بسیار دقیق بازی نیز به واقعی احساس شدن حرکات شخصیتها کمک شایانی کرده است. کودک میتواند پنجرهی خانه را لمس کند و حتی شب و روز را نیز تغییر دهد با رسیدن شب خانه تاریک میشود و با تغییر شب به روز خورشیدی تابان در آسمان دیده میشود.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
برای دسترسی به تمامی اتاقهای خانه پرداخت مبلغ 3.99$ لازم است.
مشخصات برنامه
نسخه تست شده روی اندروید ۱.۴
حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱
نسخه تست شده روی iOS ۱.۴
سال انتشار ۲۰۱۶