Fuzzy House LITE

thumbnail
۶ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
نمایش خلاقیت و تقویت داستان‌‎سرایی کودکان به‌وسیله‌ی یک خانه‌ی فانتزی
سال: 2016
    بررس متن: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کودک در اتاق‎‌های خانه به ماجراجویی مشغول می‎‌شود و حس استقلال را تجربه می‎‌کند. او شخصیت‌‎های خود را مشغول بازی‎ با اسباب‎‌بازی می‌‎کند یا به آن‌‎ها خوراکی می‎‌دهد و به نوعی فعالیت‌‎های دنیای واقعی را شبیه‌سازی می‎‌کند. به مرور حس تعلق میان کودک و شخصیت‌‎های حیوانی بازی شکل می‎گیرد.
    بازی مرحله‌‎ای نیست و تنها فضای داخلی یک خانه به همراه ابزار و شخصیت‌‎های متنوع در اختیار کودک قرار می‌‎گیرد. او با آزاد گذاشتن خلاقیت خود از این امکانات استفاده می‎‌کند و بازی را انجام می‎‌دهد. جابه‎‌جایی اشیا و لوازم بسیار ساده است کودک به راحتی می‌‎تواند صفحه‎‌ی بازی را لمس کند و با توجه به نظر خود اشیای متفاوت را حرکت دهد و صحنه‎‌های جدید بسازد.
    کودکان محیطی برای نمایش خلاقیت خود در اختیار دارند و می‌‎توانند داستان خود را در محیطی شاد نمایش دهند. جریان بازی جست‎جوگری را در کودکان تقویت می‌‎کند آن‎‌ها با گشتن در محیط خانه و تعامل با وسایل آن به دنبال راه‌‎های جدید برای سرگرم کردن شخصیت‎‌های داستانی‌ خود می‌‎گردند. کودک می‌‎تواند داستانی برای صحنه‌‎های که خلق می‎‌کند بسازد و تخیل خود را تقویت کند. تابلوهای خانه کاردستی‌‎های متفاوتی را نمایش می‎‌دهند آن‌ها با وسایلی ساخته شده‌‎اند که تهیه‌‎ی آن‎‌ها بسیار ساده است به عنوان مثال با چوب بستنی هواپیما ساخته شده است. کودک می‎‌تواند از تابلو‎ها به عنوان الگویی استفاده کند و با تهیه‌‎ی کاردستی در دنیای واقعی مهارت‎‌های حرکتی خود را بهبود بخشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این بازی دنیای را در اختیار کودک قرار می‎‌دهد تا بدون محدودیت خلاقیت خود را به نمایش بگذارد. شخصیت‎‌های حیوانی کاموایی در یک خانه‌‎ی رنگارنگ و پر از وسایل وجود دارند. خوراکی‌‎های متفاوتی مانند انواع شیرینی و نوشیدنی و ابزاری مثل اسباب‌‎بازی‌‎های متنوع نیز در آن قرار دارند. هیچ خط داستانی در بازی وجود ندارد و کودک دنیای بدون مرزی در پیش روی خود دارد او می‌‎تواند شخصیت‎‌های خود را دور میز غذا جمع کند و به آن‌‎ها خوراکی‎ بدهد یا در اتاقی دیگر برای آن‎‌ها موسیقی پخش کند. کودک در اتاق‌‎های متفاوت ماجراجویی کرده و با استفاده از شخصیت‌‎ها و امکانات متفاوت داستان‌‎پردازی می‌کند. امکانات خلاقا‎نه‌ی دیگری نیز در فضای بازی وجود دارند به طور مثال دیوارهای اتاق تابلو‎هایی دارد که کاردستی هستند یا کودک می‌‎تواند رنگ اتاق‌‎های خانه را به سلیقه‌‎ی خود تغییر دهد. اگر چه تنها استفاده از سه اتاق خانه رایگان است اما وسایل قابلیت جابه‌‎جایی از اتاقی به اتاق دیگر دارند و چهار شخصیت متفاوت نیز در بازی وجود دارند تا مانع از یکنواختی فضای بازی خواهند شد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎‌شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎‌ی 1.4 iOS در تاریخ 99/09/18 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    بازی طراحی زیبا و جزئیات هدفمندی دارد. اتاق‌‎های متفاوتی مانند آشپزخانه در خانه وجود دارد که در آن‌‎ها انواع وسایل مانند مبل، لوستر، تابلو، کابینت و میز دیده می‌‎شوند. شخصیت‌ها چهار خرگوش کاموایی هستند که حرکاتشان طبیعی طراحی شده است آن‌‎ها غذا می‌‎خورند، می‌‎نشینند و با وسایل متفاوت بازی می‎‌کنند. صداگذاری بسیار دقیق بازی نیز به واقعی احساس شدن حرکات شخصیت‌ها کمک شایانی کرده است. کودک می‌‎تواند پنجره‎‌ی خانه را لمس کند و حتی شب و روز را نیز تغییر دهد با رسیدن شب خانه‎ تاریک می‌‎شود و با تغییر شب به روز خورشیدی تابان در آسمان دیده می‌‎شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    برای دسترسی به تمامی اتاق‎‌های خانه پرداخت مبلغ 3.99$ لازم است.

    مشخصات برنامه

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۴
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۴
    سال انتشار ۲۰۱۶