Game of life

thumbnail
۱۲ سال به بالا
۸ تا ۱۲ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

رقابت با حریف واقعی یا کامپیوتری برای کسب بالاترین امتیاز در مسیر شبیه‎سازی شده‎ی زندگی

سال: 2016
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    محتوای بازی برای نوجوانان معنادارتر از کودکان است. آنها می‎‏توانند با مراحل اولیه زندگی در بازی، همانند زندگی خودشان یا نزدیکانشان برخورد کنند و تصمیمات مشابه بگیرند. از سوی دیگر کودکان نیز می‎توانند تخیلات و داستان زندگی شخصیت‎های کارتونی یا عروسک‎های خود را در بستر تصمیمات این بازی پیاده‎سازی کنند تا حس تعلق بیشتری به بازی پیدا کنند.
    آموزش گام‎به‌گام بازی و یادآوری‌های مداوم در مورد حرکات به بازیکنان اجازه می‎دهد تا با کمترین دشواری مسیر بازی را درک کنند و بر آن مسلط شوند. اصلی‎ترین حرکت مربوط به انتخاب‎ها و تصمیم‎گیری‎ها است که بعد از چندین بار انجام بازی از ابتدا تا انتها بیشتر گزینه‎ها به‌صورت کامل شفاف خواهند شد.
    کودکان و نوجوانان در این بازی با جریان زندگی و انتخاب‎های آن مواجه می‎شوند. آنها باید زمان‎های حساس تصمیم‌گیری را در نظر داشته باشند و با تحلیل درست از محیط و شرایطشان بهترین انتخاب را انجام دهند تا به هدف مشخص خودشان برسند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این اپلیکیشن از روی نسخه‎ی رومیزی بازی زندگی ساخته‌شده که تفاوت‎های گرافیکی و جلوه‎های بصری آن موجب ایجاد انگیزه‎ی بیشتر برای بازیکنان شده است. هدف از بازی افزایش سرمایه و پیشی گرفتن از سایر بازیکنان قبل از به پایان رسیدن بازی است. برای افزایش دادن سرمایه، بازیکنان در جریان بازی با انتخاب‎های متنوعی روبه‎رو می‎شوند که همانند زندگی عادی طراحی‌شده‌اند. آنها با تصمیماتی همچون انتخاب شغل، تحصیل کردن، تشکیل خانواده، خرید ملک و تصمیمات عادی زندگی مواجه می‎شوند و بر اساس هزینه‎ی پرداختی یا درآمد حاصل از آن از بین گزینه‎های ارائه‌شده یکی را انتخاب می‎کنند. بخش اعظمی از روند اصلی بازی به شانس و نوع کارت‎های به‌ دست‌ آمده اختصاص دارد که مانع از برابری وضعیت بین بازیکنان می‎شود. بازی به دو شکل آنلاین و آفلاین صورت می‎گیرد که در حالت آفلاین بازیکنان می‎توانند با هوش مصنوعی یا فرد واقعی (تا چهار نفر بازیکن) بازی را انجام دهند و در حالت آنلاین با یکی از بازیکنان دیگر وارد رقابت می‎شوند. حالت دوستانه‎ی محتوای بازی مانع از ایجاد حس رقابتی شدید در بازیکنان می‎شود. برخلاف بازی‎های رومیزی مشابه این بازی با تفکر استراتژیک همراه نیست ولی در مقابل این بازی فرصت مناسبی برای شبیه‎سازی زندگی عادی و توجه به نتیجه انتخاب‎ها است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 2.5.8 iOS در تاریخ 97/07/28 بعد از عبور از 30 پازل اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک سه بعدی و رنگارنگ تصاویر این بازی، حس واقع‎گرایانه بودن جریان بازی را به بازیکنان منتقل می‎کند. تغییرات جایگاه تصویر باعث درگیری بیشتر بازیکنان با محتوای بازی می‎شود، همچنین تمرکز بر روی مسیر و توجه به انتخاب‎های پیشرو را کاهش می‎دهد. موسیقی پرهیجان متن به بازیکنان انگیزه‎ی بیشتری می‎دهد و با تغییرات ناشی از تصمیم‎گیری هماهنگ است. طراحی تصاویر با استفاده از رنگ‎های روشن، شاد و متنوع و شخصیت‎های رنگارنگ حس‎وحال بازی را از حالت رقابتی به سرگرم‎کننده تغییر داده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تنها در حالت کلاسیک تمامی بخش‎ها بدون هزینه جانبی ارائه می‎شود و مابقی بخش‎ها با پرداخت هزینه‎های درون برنامه‎ای باز می‎شوند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    انجام بازی آنلاین با رقیب واقعی نیاز به اتصال اینترنت دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۴ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۲.۱.۰
    سال انتشار ۲۰۱۶