Golf Zero

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

بازی گلف با رویکردی جدید برای به چالش کشیدن قدرت خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کسب تسلط بر روی حرکات بازی و ساخت مسیر حرکتی بدون توقف نیاز به تمرین دارد که عمدتاً ناشی از جایگاه نامناسب گزینه‌های بازی و کنترل دشوارشان است. همچنین مکث‎های زمانی کوتاه باعث عدم تمرکز و درنتیجه اقدام عجولانه بازیکنان می‎شود. گزینه‎های بازی تعریف مناسبی ندارند که کار با بازی را برای کودکان کم سن دشوار می‎کند.
    برای یافتن راه‎حل عبور از مراحل نه‌تنها باید ارزیابی صحیحی از بخش‎های کلیدی به دست آورد بلکه باید با روشی خلاقانه بدون نابود شدن و با داشتن کنترل کامل توپ را در سوراخ انداخت. درنتیجه تمرکز بر روی این بازی باعث تقویت قدرت خلاقیت و تفکر حل مسئله می‎شود.
    به‌عنوان بازی با رویکرد ورزشی محتوای ارائه‌شده از سطح خشونت بالایی برخوردار است، اما به علت کارتونی بودن ظاهر گرافیکی و عدم خون‎ریزی شخصیت بعد از مرگ در کنار امکان تکرار هر مرحله بدون محدودیت از شدن خشونت ارائه‌شده کاسته می‎شود. در مسیر حرکتی شخصیت سکوهای شناور بر روی آب قرار دارد که در صورت افتادن در داخلشان بازی تمام می‎شود. همچنین تیغه‎های چرخان، نیزه‎ها یا شخصیت‎های نابودکننده از علل دیگر نابودی شخصیت و اتمام بازی به شمار می‎آیند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    موجود زردرنگ این بازی به دنبال پرتاب توپ گلف خود در داخل سوراخ است که در این راه با مشکلات چالش‌برانگیزی مواجه می‎شود. بازیکنان باید بتوانند این چالش‎ها را با کمترین خطا و با سرعت‌بالا حل کنند. باری این منظور مراحل به‌صورت مداوم تکرار می‎شوند تا ابتدا تصویر مناسبی از مسیر حرکت به دست آید و سپس نقاط مطمئنه برای پرتاب توپ شناسایی شوند. کودکان کم سن ممکن است به علت نابودی مداوم شخصیت به روش‎های گوناگون و کنترل دشوار بازی ارتباط خوبی با بازی برقرار نکنند. درجه خشونت ارائه‌شده برای دشوار کردن مراحل در هر بخش از بازی متفاوت است، ولی ظاهر کارتونی آن از شدت آن می‎کاهد. برخی از مراحل بازی به شکل طاقت‎فرسایی دشوار بوده که ممکن است باعث ناراحتی بازیکنان شود. برای آگاهی اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 3.1 iOS در تاریخ 97/05/13 بعد از عبور از 10 مرحله ابتدایی نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک پیکسلی بازی در عین حال که حس قدیمی‎ بودن به بازی می‎دهد، باعث بروز خطای دید نیز می‎شود. رنگ‎های ارائه برای طراحی بازی روشن و مرده‎اند که هیچ هیجانی را به مخاطب انتقال نمی‎دهند. موسیقی دیسکو مانند متن بازی یکنواخت و تکرارشونده است که به‌مرور خسته‌کننده نیز می‎شود. تغییرات تصویر زمینه‎ جنبه‎ی تزئینی دارد و دخل و تصرفی در جریان اصلی بازی ندارد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تبلیغات تصویری در میانه بازی ظاهر می‎شوند که با خرید درون برنامه قابل‌حذف‌اند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    مراحل بازی امکان ضبط دارند که برای استفاده از این قابلیت باید دسترسی داده شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۲.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۳.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Colin Lane Games AB
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان