Goosebumps Night of Scares

thumbnail
۱۳ سال به بالا
۱۰ تا ۱۳ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

کاوش جهت حل معماها در فضایی ترسناک و رازآلود

سال: 2015
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    جریان بازی مشابه با بازی قایم باشک در دنیای واقعی است که می‎تواند در جهان کودکی معنادار باشد.
    بازیکن با ضربه زدن با انگشت بر صفحه بازی و دنبال کردن نشانه‎ها، اشیایی را کشف می‎کند. شرح ماموریت در قالب متن‎های کوتاه و صدای گوینده در اختیار بازیکن قرار داده می‎شود که به علت انگلیسی بودن آنها همراهی والدین با کودک نیاز است.
    کاوش در محیطی رازآلود برای یافتن اشیا می‎تواند موجب تقویت قدرت تخیل و تفکر حل مسئله در بازیکنان شود و همچنین بازیکن می‎تواند تشویق به آشنایی با سری کتاب‎های پرطرفدار Goosebumps نوشته R. L. Stine شود.
    حضور شخصیت‎های منفی چون شخصیت زن شبح‎گونه که به همراه صدایی ترسناک به دنبال بازیکن است و همچنین اسلپی، گرگینه‎های غول پیکر، دلقک و کوتوله‎های شیطانی، می‎تواند موجب انتقال حس اضطراب به بازیکن شود. برخی از شخصیت‎ها به روش‎های گوناگون مانند خرد کردن کوتوله‎ها و محصور کردن اسلپی در کتاب، از بین می‎روند که این جریان می‎تواند سبب هیجان مضاعف در بازیکن شود. گاهی اوقات هم در مراحل صدای رعدوبرق شنیده می‎شود که می‎تواند موجب ترس برخی کودکان شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی از سری داستان‎های تخیلی ترسناک و کودکانه Goosebumps الهام گرفته شده ‎است و در آن شخصیت‎های داستان چون اسلپی و کوتوله‎های شیطانی حضور دارند. بازی شامل چندین مرحله است و در فضای یک خانه انجام می‎شود. در هر مرحله اطلاعات کوتاهی راجع به ماموریت پیش رو مانند یافتن تمامی کاغذ‎های یک کتاب در مکان‎های مختلف، در اختیار بازیکن قرار می‎گیرد. شخصیت‎های شیطانی بسیاری در جریان بازی وجود دارند که در صورت به دام افتادن بازیکن توسط هر یک، باخت او را در مرحله رقم خواهد زد. جریان یافتن اشیا و پنهان شدن جهت جلوگیری از به دام افتادن می‎تواند توانایی تفکر حل مسئله را در بازیکنان تقویت کند. بازی با فناوری واقعیت مجازی نیز قابل اجرا است و بازیکن می‎تواند جهت تجربه بهتر بازی، با استفاده از تجهیزاتی چون عینک‎های واقعیت مخصوص این کار، حضور خود را به طور مجازی در محیط بازی تجربه کند. والدین بهتر است توجه کنند که سازندگان دستگاه‌های واقعیت مجازی، استفاده از آن را برای نوجوانان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌کنند چرا که می‌تواند روی رشد بیولوژیکی آن‌ها تأثیرگذار باشد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.3.7 iOS در تاریخ 98/12/13 نوشته ‎شده است.

    کیفیت

    بازی کیفیت متوسطی از نظر طراحی گرافیکی دارد. افکت‎های صوتی به ندرت در بازی شنیده می‎شود و اغلب از صدای گوینده بازی جهت راهنمایی بازیکن در جریان مراحل استفاده شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تبلیغاتی در بازی وجود دارد که برای حذف آنها پرداخت مبالغی لازم است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    صفحه‌ای با نام این بازی در فیس‌بوک وجود دارد که بازیکن می‌تواند عضو آن شود. دسترسی به اینترنت برای این بازی لازم است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۳.۷
    واحد پول رایگان
    ناشر Cosmic Forces, Inc
    سال انتشار ۲۰۱۵
    ارز رایگان