Grab Lab

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

حرکت در سطح آزمایشگاه‎ در جهان‎های متنوع برای رسیدن به معجون‎ها

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    درک هدف بازی کار دشواری نیست اما کسب مهارت در واکنش به سریع به موانع تنها با آزمون‌وخطا و مرگ مداوم شخصیت بازی ممکن است. کودکان کم سن برای پیدا کردن راه‌حل در عین دقت به تغییرات محیط با دشواری روبه‎رو خواهند شد و نوجوانان با ارزیابی چندباره‌ی محیط می‎توانند ترتیب مناسب تغییرات را به دست آورند.
    در این بازی بازیکنان در مدت‌زمان بسیار کوتاهی نه‌تنهای باید موقعیت را شناسایی کنند بلکه باید تصمیم مناسب برای تغییر جهت و مکان را نیز بگیرند. کودکان و نوجوانان در این با عواقب تصمیم‎گیری‎های خود مواجه می‎شوند و باید در زمان محدود تصمیم صحیح را بیابند. تفکر خلاقانه و کنار حل مسئله به کودکان و نوجوانان کمک می‎کند تا به عمل و عکس‎العمل‎های زنجیره‎ای هر مرحله دست پیدا کنند.
    اگرچه تمام جریانات بازی به‌صورت کارتونی طراحی‌شده است، اما شخصیت بازی با برخورد با تیغ، چرخ‎دنده متحرک و عوامل دیگر ناپدید و به‌نوعی نابود می‎شود. سرعت بالای بازی در کنار محیط تاریک و موسیقی مرموز در ایجاد حس رعب و وحشت بازی کمک‌کننده است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    در ابتدا دانشمند بازی در داخل آزمایشگاه خود حرکت می‎کند تا معجون‎های بیشتری به دست آورد. معجون‎ها برای ترکیب شخصیت‎های استفاده می‎شوند و جواهرات زرد برای وارد شدن به دنیای جدید مورداستفاده قرار می‎گیرند. در این بازی با ضربه زدن بر روی صفحه شخصیت اصلی به دیوار مقابل حرکت می‎کند که در مراحل ابتدایی کار بسیار ساده‎ای به نظر می‎رسد، اما به‌مرور با بالا رفتن در مراحل موانع خطرناک و کشنده افزایش می‎یابند و با تغییر مکان آن‎ها در کنار تغییر جهت شخصیت پیش‌بینی رفتار شخصیت با هر حرکت دشوار می‎شود. در این بازی کودکان و نوجوانان از توانایی خلاقانه خود در کنار تصمیم‎گیری سریع استفاده می‎کنند تا با کمترین نابودی راه‌حل مرحله را پیدا کنند. خشونت ناشی از نابودی شخصیت‎های عجیب داخل بازی اگرچه کانونی است، اما با ترکیب شدن موسیقی متن مرموز و ترکیب رنگ تیره بازی فضای نسبتاً ترسناکی را به وجود می‎آورد که ممکن است برای کودکان کم سن و حساس آزاردهنده باشد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.0.3 iOS در تاریخ 97/04/19 بعد از عبور از دنیای اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    موسیقی بازی مرموز و با ترکیب زوزه باد در پس‌زمینه اجرا می‎شود که در ایجاد حس ترس در بازیکن مؤثر است. همچنین گرافیک دو بعدی بازی از رنگ سیاه تشکیل‌شده است. گرافیک بازی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده اما ترکیب رنگ‎های درهم و آشفتگی گزینه‎های بازی مانع از به دست آوردن ارتباط منطقی میان گزینه‎های می‎شود. شخصیت‎های بازی انواع دانشمند، شوالیه و انواع انسان با ظاهر عجیب بوده که با ترکیب شدن با یکدیگر شخصیت‎های جدید را می‎سازند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تبلیغات ویدیویی در میانه بازی نمایش داده می‎شود که برای حذف کردنشان و خرید قهرمانان امکان خرید درون برنامه وجود دارد. برای خرید معجون‎ها بسته‎های 0.99 دلاری تا 2.99 دلاری وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۳
    واحد پول رایگان
    ناشر DIGITAL MELODY GAMES KITAJEWSKI I STALEWSKI SPOLKA JAWNA
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان