Habitactics - all access

thumbnail
۱۱ سال به بالا
۸ تا ۱۱ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

مجموعه‎ای برای آموزش مفاهیم ابتدایی در مورد اکوسیستم‎های گوناگون

سال: 2016
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    برای کسب امتیازات هر مرحله و یادگیری ارتباط میان موجودات کودک نیاز به انجام صحیح بازی در چارچوب پازل دارد که محتوای بازی به صورت قابل درکی حس موفقیت یا شکست را به او نشان می‎دهد.
    توضیحاتی در مورد روش انجام هر مرحله در حین بازی به کودک داده می‌شود و او می‌تواند با کشیدن انگشت خود روی صفحه‎ی بازی و محور کردن اشکال بازی را انجام دهد. با توجه به انگلیسی بودن توضیحات بازی همراهی والدین با کودک جهت ترجمه و ارائه‎ی توضیحات تکمیلی در مورد مفاهیم مربوط به اکوسیستم لازم است.
    در این بازی کودک با گونه‎های متفاوت حیوانات و گیاهان از نظر شکل ظاهری، عادت‎های غذایی، نحوه‎ی حرکت کردن آن‎ها مانند پرواز کردن یا جهیدن، چگونگی تشکیل زنجیره‎ی غذایی و در نهایت تأثیر وجود تک تک موجودات بر اکوسیستم‎های متفاوت آشنا خواهد شد. عامل حل پازل‎ها نیز موجب افزایش عملکرد ذهنی و مهارت تفکر حل مسئله‎ی کودک خواهد شد.
    با از بین رفتن حیوانات تعدادی استخوان کوچک برای لحظاتی بسیار کوتاه روی صفحه‎ی بازی نمایش داده می‎شود که نشان‎دهنده‎ی خورده شدن آن‎ها توسط حیوانات بزرگ‎تر است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    نام اندروید بازی habitactics است. در این مجموعه بازی کودک در قالب پازل محور کردن دو یا سه شکل همسان، با اکوسیستم های متفاوتی مانند صحرا، اقیانوس و جنگل آشنا خواهد شد. در ابتدا صفحه‎ی بازی شامل تصاویر علف و خرگوش است. با محور کردن علف‎ها و از بین رفتن آن‎ها تعداد تصاویر خرگوش‎ها بیشتر می‎شود که نشان‎دهنده‎ی خورده شدن علف توسط خرگوش و بیشتر شده جمعیت آن‎ها است. سپس تصویر روباه برای شکار خرگوش‎ها و در نهایت قارچ‎هایی برای تجزیه‎ی حیوانات و گیاهان جهت تولید خاک نمایش داده می‎شود. در هر مرحله از بازی و تنها با محور کردن تصاویر مفهوم هرم غذایی و اکوسیستم به خوبی به تصویر کشیده می‎شود که تمامی آن‎ها بدون انتقال محتوای خشن به کودک هستند. در مورد تمامی موجودات و پدیده‎های موجود در بازی مانند عمل فتوسنتز گیاهان نیز توضیحاتی در قالب متن‎هایی کوتاه در اختیار کودک قرار می‎گیرد. اکوسیستم جنگل رایگان اما اکوسیستم‎هایی دیگر مانند صحرای ساهارا و اقیانوس آتلانتیک با پرداخت مبالغی در دسترس خواهند بود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.3.1 iOS در تاریخ 98/11/4 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    بازی با طراحی دو‎بعدی به همراه موسیقی متن ملایم و قرار دادن توضیحات مربوط به هر بخش به عملکرد بهتر کودک در درک هرم غذایی و اکوسیستم‎ها کمک می‎کنند. این بازی برنده‎ی مدال طلا در سال 2015 از International Serious Play Awards شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای در اختیار داشتن تمامی مراحل مجموعه پرداخت مبلغ 10.99$ لازم است.

    دنیای واقعی

    در پایان هر مرحله جمعیت حیوانات موجود در بازی توسط نمودارهایی نمایش داده می‎شود که والدین می‎توانند با پرسش‎هایی در مورد آن کودک را به تفکر در مورد چگونگی بقا یا از بین رفتن اکو‎سیستم‎ها تشویق کنند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    صفحه‎ای در فیس‎بوک با نام این بازی وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۳.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Touch Press Inc
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز رایگان