High School Story

thumbnail
۱۵ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

ساختن یک دبیرستان و قرارگیری در داستان‎های نوجوانانه

سال: 2015
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    دانش‎آموزان مدرسه دسته‎بندی‎های متفاوتی مانند درس‎خوان، علاقه‎مند به موسیقی و ورزشکار دارند. بازیکن می‎تواند خود را در نقش نوجوانی دبیرستانی قرار دهد و تا حدی احساسات پیچیده‎ی آن‎ها را درک کند. انواع مسائل مثل قلدری کردن، اهمیت به شکل ظاهری، درگیری‎های احساسی و میل به برتری و موفقیت در بازی وجود دارد. بازیکن با داستان بازی همراه می‎شود و به نوعی با شخصیت‎ها همزادپنداری می‎کند.
    دانش‎آموزان می‎توانند با یکدیگر ارتباط احساسی برقرار کنند. این ارتباطات خود را در متن‎ها، گرفتن دست شخصیت‎ها و نمایش قلب بالای سرشان نشان می‎دهد. برخی دانش‎آموزان دختر پوشش‎ نامناسبی مانند شلوار‎های بسیار کوتاه به تن دارند.
    بازیکن شرح مأموریت‎ها را می‎خواند و سپس با لمس صفحه‎ی بازی هر یک را انجام می‎دهد. دشواری خاصی در انجام بازی وجود ندارد اما جریان آن به وسیله‎ی متن‎های بسیار زیادی پیش می‎رود. متن‎ها به زبان انگلیسی هستند و درک آن‎ها نیاز به دانش کافی بازیکن به این زیان دارد.
    اگرچه داستان‎های متفاوتی از دعوا، شایعه‎پراکنی و غیبت در دبیرستان وجود دارد اما بازی مفهوم مثبتی را دنبال می‎کند. پیام‎های بازی شخصیت‎ها را به کمک کردن به یکدیگر و تلاش برای موفقیت راهنمایی می‎کند. بازیکن نیز نقش مهمی در خاتمه دادن به مشکلات ایفا می‎کند. او گاهی با زورگویان در مورد رفتار بدشان صحبت می‎کند و گاهی تیم فوتبالی تشکیل می‎دهد و بازیکنان را به ورزش تشویق می‎کند. شخصیت‎ها تنها در صورت خواندن کتاب به‎روز‎رسانی می‎شوند که می‎تواند به طور غیر مستقیم بازیکنان را به سمت مطالعه و کتاب‎خوانی سوق دهد.
    به مسائلی مانند دعوا، قلدری کردن، درگیری و زد‎وخورد در بازی اشاره می‎شود. هیچ یک از این موارد نمایش داده نمی‎شوند و تنها در قالب متن هستند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی ساختاری مشابه به بازی‎های شهر‎سازی دارد با این تفاوت که در آن بازیکن دبیرستان مورد‎علاقه‎ی خود را می‎سازد. او ابتدا شکل ظاهری و جنسیت شخصیت خود را انتخاب کرده و وارد فضای بازی می‎شود. هیچ ساختمان یا دانش‎آموز دیگری در مدرسه وجود ندارد. بازیکن باید به مرور ساختمان‎های متفاوتی مانند کلاس درس و کتابخانه را بسازد و دانش‎آموزانی را نیز به مدرسه وارد کند. اما هر یک از این فعالیت‎ها مستلزم پرداخت سکه‎های بازی است که محدود بودن آن‎ها می‎تواند بازیکن را به پرداخت هزینه و خرید درون برنامه تشویق کند. بازی تا حدی انتخاب محور است و داستان آن با کمک بازیکن پیش می‎رود. علاوه بر ساختن دبیرستان داستان‎های متفاوتی نیز در بازی جریان دارد که به دغدغه‎های نوجوانان می‎پردازد. مانند داستان‎هایی در مورد قلدری کردن برخی دانش‎آموزان یا جریان‎های عاشقانه‎‎ی بین شخصیت‎ها. جریان بازی به بازیکن کمک می‎کند مفهوم مدیریت را تمرین کند و از طرفی عوامل‎ کمک‎کننده به رشد و گسترش روابط اجتماعی را درک کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 5.4.0 iOS در تاریخ 99/08/24 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    بازی در محیطی سرسبز انجام می‎شود. ساختمان‎های دبیرستان متنوع هستند و هر یک کاربری خاصی مانند کتابخانه دارند. اطلاعاتی در مورد آن‎ها نیز در قالب متن‎های کوتاه نمایش داده می‎شود. شخصیت‎ها در دسته‎بندی‎های بسیار متنوعی مانند بازیگر و ورزشکار در بازی وجود دارند و بازیکن می‎تواند شخصیت‎هایی از دسته‎بندی موردعلاقه‎ی خود را وارد بازی کند. او می‎تواند رنگ و مدل مو، رنگ پوست و نام شخصیت را تغییر دهد و آن را مطابق با سلیقه‎ی خود شخصی‎سازی کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    فشار زیادی برای خرید درون برنامه مشاهده می‎شود. برای در اختیار داشتن بسیاری از شخصیت‎ها و فضای بازی سکه لازم است. بازیکنان می‎توانند با پرداخت مبلغ حداقل 2.79$ سکه‎های بازی را خریداری کنند. در صورت اتصال به اینترنت تبلیغاتی در بازی نمایش داده می‎شود.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    بازیکن می‎تواند از طریق فیس‎بوک دوستان خود را به بازی دعوت کند یا دبیرستانی که آن‎ها ساخته‎اند را ببیند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۵.۴.۰
    واحد پول رایگان
    ناشر Pixelberry Studios
    سال انتشار ۲۰۱۵
    ارز رایگان