Hoop - Make new friends

thumbnail
۱۷ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

محیطی برای آشنایی با اشخاص ناآشنا با استفاده از حساب کاربری اسنپ‎چت

سال: 2019
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    جامعه‎ی هدف این برنامه نوجوانان هستند و در عکس‎های کاربران ممکن است هر گونه محتوایی وجود داشته باشد.
    هیچ فضای گفت‎و‎گویی در برنامه وجود ندارد اما پس از قبول درخواست دوستی امکان مکالمه در اسنپ‎چت فعال می‎شود که ممکن است حاوی هر گونه لغاتی باشد.
    منوی برنامه بسیار ساده است و یادگیری تمام گزینه‎های آن به صرف زمان کوتاهی نیاز دارد. کاربر با حساب کاربری خود وارد می‎شود و برنامه به صورت خودکار به تمامی اطلاعات او دسترسی پیدا می‎کند. تبلیغات بسیار زیادی در جریان کار با برنامه پخش می‎شود که تا حدی خسته‎کننده هستند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    نام اندروید برنامه Hoop – New friends on Snapchat است.این برنامه پلتفرمی برای یافتن دوستان جدید است که دسترسی به آن تنها از طریق حساب کاربری اسنپ‎چت مقدور است. در ابتدا برنامه وارد اطلاعات حساب کاربری کاربر می‎شود و به عکس‎هایی که در محیط اسنپ‎چت قرار داده است دسترسی پیدا می‎کند. سپس کاربر باید اطلاعات تکمیلی خود مانند سن، جنسیت و کشور محل زندگی را نیز در آن قرار دهد که هیچ نظارتی از طرف برنامه مبنی بر صحیح بودن این اطلاعات وجود ندارد. پس از تکمیل کردن اطلاعات، حساب‎های کاربری متفاوتی متناسب با سن و کشور کاربر مشخص خواهد شد. کاربر با صرف الماس‎های برنامه می‎تواند به هر یک درخواست دوستی دهد، حساب کاربری اسنپ‎چت خود را برای آن‎ها بفرستد و مکالمه را در آن مکان ادامه دهد. کاربر با هر بار ورود به برنامه و در اختیار قرار دادن حساب کاربری خود به دیگر کاربران الماس‎هایی دریافت می‎کند که به طور غیر مستقیم او را به عمومی کردن اطلاعات شخصی‎اش سوق می‎دهد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 2.19.2 iOS در تاریخ 99/08/8 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    برنامه تنها از یک منوی ساده تشکیل شده است. پس از ورود، عکس‎های کاربران و اطلاعات شخصی مانند نام کاربری، سن و کشور محل زندگی آن‎ها نمایش داده می‎شود. کاربر می‎تواند عکس‎های خود را با فیلتر‎های ساده‎ای که در برنامه وجود دارد تزئین کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای خرید الماس پرداخت حداقل 1.39$ لازم است. تبلیغاتی در برنامه وجود دارد.

    دنیای واقعی

    والدین می‎توانند با نوجوان خود در مورد خطرات قرار دادن اطلاعات شخصی در فضای مجازی صحبت کنند و به او بیاموزند که ممکن است اطلاعاتی که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‎شود دروغین باشد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    برای کار با برنامه دسترسی به اینترنت لازم است. اگر چه برنامه برای دسترسی به اطلاعات اسنپ‎چت کاربر نیاز به اجازه‎ی او دارد اما برای استفاده از برنامه چاره‎ای جز قبول کردن آن وجود ندارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۲.۱۹.۲
    واحد پول رایگان
    ناشر Dazz
    سال انتشار ۲۰۱۹
    ارز رایگان