Human Resource Machine

thumbnail
۱۲ سال به بالا
۹ تا ۱۲ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

طی کردن مراحل ترقی در محل کار با یافتن بهترین الگوها برای انتقال پیام‎ها

سال: 2016
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    بازی به قوانین محیط کاری مانند پیروی از دستورات حتی در زمانی که دلیلی برایشان وجود ندارد یا روابط رئیس و مرئوسی اشاره دارد و در تمام مراحل فشار غیرقابل مشاهده‎ای بر روی کارمند قرار دارد که کار خود را با بالاترین سرعت تحویل دهد.
    پیچیدگی بازی طبقه به طبقه افزایش می‎یابد و لازمه پیشرفت در مراحل بالا درک کامل مراحل پیشین است. در صورت تسلط بر زبان انگلیسی فهم قابلیت دستورات و هدف مراحل بدون دشواری خواهد بود در غیر این صورت یادگیری کارکرد و هدف مرحله زمان‎بر خواهد بود.
    هر مرحله شامل یک پازل با هدف خاص بوده که برای حل کردن آن نه‌تنها باید درک درستی از منطق راه‎حل برای رسیدن به هدف به دست آورد بلکه به‌مرور باید از مفاهیم ابتدایی ریاضی نیز استفاده نمود. در این بازی به‌صورت غیرمستقیم اصول به توان رساندن اعداد، ضرب و جمع‌کردن تمرین می‎شود و قدرت خلاقیت و حل مسئله کودکان و نوجوانان به چالش کشیده می‎شود. راهنمای بازی ورود و خروجی‎های موردنظر را نمایش می‎دهد، اما یافتن فرایند رسیدن به خروجی‎های بر عهده بازیکن قرار دارد.
    در عین حال که هیچ محتوای خشونت‎آمیزی در محتوای بازی تعریف‌نشده است، همچنان محیط تاریک و فریاد‎های رئیس بر سر کارمند اغراق‌شده است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازیکن به‌عنوان یک کارمند تازه‌وارد کار خود را در پایین‎ترین سطح سازمان آغاز می‎کند. به‌مرور با تکمیل هر مرحله و افزایش سابقه کاری به سطح بالاتری از سازمان ارتقا پیدا می‎کند. در همه مراحل هدف رساندن بسته‎های ورودی به بسته‎های خروجی است، اما سازوکار تغییرات موردنظر در هر مرحله با دیگری متفاوت است. توضیحات رئیس و مثال او برای درک بهتر هدف مرحله قابل‌استفاده است، اما درنهایت الگوی تغییر بسته‎ها باعث ایجاد بسته‎های خروجی مورد هدف می‎شود که توسط کودکان و نوجوانان طراحی می‎شود. اگرچه دستورات قابل‌اجرا محدودند ولی ترکیب آنها به شکل‎های متنوع الگوهای جدیدی را به وجود می‎آورد. دانش ابتدایی از مفاهیم ریاضی به ساخت الگوی مناسب کمک می‎کند و به‌طور غیرمستقیم بر تقویت تفکر تحلیلی اثر می‎گذارد. برخی از مراحل نیاز به تمرین روش‎های متنوع دارد که ایجاد وقفه در آن مانع از یافتن پاسخ صحیح می‎شود و به همین منظور ممکن است زمان زیادی را از کودکان و نوجوانان به خود اختصاص دهد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.0.6 iOS در تاریخ 97/04/13 بعد از عبور از 15 مرحله اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    بازی در محیطی تاریک و کدر طراحی‌شده که شخصیت‎های آن ظاهر دلپذیری ندارند. به نظر می‎رسد که تمام شخصیت‎های ارائه‌شده در بازی به‌نوعی یا خسته‎اند یا بسیار عصبانی‌اند که علت آن نیز مشخص نیست. همچنین موسیقی متن پرهیجان و سریع در متن بازی مانع از تمرکز بازیکن می‎شود. این بازی تعبیری از ماشینی شدن انسان‎ها در سیستم‎های اداری وجود دارد که هر کارمندی الگوهای تکراری به دست آمده را چندین بار اجرا می‎کند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۶
    واحد پول دلار
    قیمت ۴.۹۹
    ناشر Tomorrow Corporation
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز دلار